آدرس

امور اداری    ۷۰ ۲۰ ۹۱۰۰ (۰۲۱)

چگونه یادگیری زبان را شروع کنیم؟
امروزه اکثر افراد بدنبال یادگیری زبان انگلیسی هستند دلایل زیادی وجود داره که افراد و به سمت یادگیری زبان سوق میده. - مهاجرت و یا ادامه تحصیل در یک کشور دیگر - پیدا کردن شغل مناسب با درامد بالا - آشنایی با تکنولوژی روز دنیا و توانایی استفاده از آن - مطالعه منابع موثق علمی روز دنیا

مکالمه انگلیسی با پارتنر های زبان حرفه ای!

آموزش مکالمه انگلیسی، به صورت آنلاین و تلفنی با تعیین سطح و 2 جلسه آزمایشی رایگان

فهرست مطالب

چگونه یادگیری زبان را شروع کنیم؟

برای خیلی از ما شروع یادگیری خیلی سخته. در حقیقت برداشتن گام اول سخت ترین و مهم ترین مسئله ست. در ابتدا باید هدف خودمون و از یادگیری زبان انگلیسی مشخص کنیم. اگه هدف فقط برقراری ارتباط با افراد انگلیسی زبان و صحبت کردن در مورد مسائل روتین باشه نیازی نیست وقت خودتون و صرف آموختن ریدینگ و رایتینگ کنید . یا اگه به دنبال ادامه تحصیل در یک کشور دیگر هستین باید یادگیری لغات آکادمیک رو در برنامه خودتون جا بدین. بعد از اینکه هدفتون و مشخص کردین مرحله بعدی مشخص شدن سطح زبانتونه. اگر مناسب با سطح زبانتون آموزش رو شروع نکنید خیلی زود دل سرد می شین و انگیزتون و از دست میدین.

 

تعین سطح

استاندارد CEFR که مخفف، Common European Framework of Reference for Languages می باشد یک استاندارد اروپایی برای زبان انگلیسی بوده که به عنوان اصلی ترین استاندارد زبان انگلیسی در دنیا مطرح است. این استاندارد شامل یک سری توضیحات در مورد توانایی های مختلف سطوح زبان است. این استاندارد برای محک زدن توانایی زبان آموزان نه تنها در اروپا بلکه در تمام جهان نیز مورد قبول و استفاده است و نقش اساسی در سیاست های آموزشی ایفا می کند در کنار این استاندارد نیز آزمون های بین المللی برای سنجش سطوح زبانی زبان آموزان مورد تایید و استفاده می باشند که می توان نمرات مختلف را نسبت به سطوح استاندارد CEFR مشخص کرد. استاندارد CEFR سطح های زبان را به شش سطح از A1 تا C2 تقسیم بندی می کند. این سطوح می توانند در سه دسته بزرگ تر به صورت سطح پایه، سطح متوسط و سطح پیشرفته قرار گیرند.

شرکت در آزمون تعیین سطح رایگان ای سی سی 

 

سطح بندی یادگیری زبان

 

برای اینکه به راحتی سطح زبان تون مشخص بشه می تونید آزمون تعیین سطح بدین. یا از آزمون های آنلاین استفاده کنید. اگر بخواین از صفر شروع کنید دیگه نیازی به آزمون تعیین سطح ندارین.

بر مبنای هدفی که دارین و با توجه سطح زبانتون می تونید شروع کنید به یادگیری مهارت های مورد نیازتون. یادتون باشه اگه می خواین مکالمه تون و تقویت کنید، روی مهارت لیسنینگ کار کنید. برای اینکه بتونید بخونید یا بنویسید نیاز دارین که لغت و گرامر بدونید. بدون تسلط بر این خرده مهارت ها موفقیت در یادگیری زبان انگلیسی میسر نیست. اما دوتا سوالی که مهمه بهش جواب بدین اینه که چه لغات و گرامری رو نیاز دارین و اینکه با چه روشی باید لغت و گرامر و یاد بگیرین.

 

یادگیری لغت

اگر سطح زبان شما بیسیک هست نیاز به یک فتو دیکشنری دارین تا با کمک اون لغت های مورد نیازتون و به راحتی پیدا کنید. خوندن لغت های مرتبط به هم روش مناسبی برای یادگیری لغت محسوب میشه. حفظ کردن لغت به تنهایی راهکار مناسبی نیست و در مرحله بعد باید بتونید با لغت های جدید جمله بسازید. به عنوان مثال می تونید با استفاده از فوتو دیکشنری لغات مربوط به وسایل خانه را یاد بگیرید و در مرحله بعدی در مورد وسایل خانه خودتان صحبت کنید.

در سطوح بالاتر می تونید لغت های مرتبط با تاپیک مد نظرتون و سرچ کنید وبا استفاده از آنها می تونید کاملا به اون موضوع مسلط بشین و در موردش صحبت کنید. در سطوح پیشرفته اصطلاحات و افعال چند قسمتی می تونه کمک کنه کاملا حرفه ای صحبت کنید.

 

یادگیری گرامر زبان

سوال مهم اینه که چطوری از لغاتی که یادگرفتیم استفاده کنیم. جواب این سوال یادگیری گرامر ه . همه زبان ها ساختار مشخص و قانونمندی دارند که برای تسلط به اون زبان باید علاوه بر دایره واژگان به این ساختار نیز مسلط باشیم. ممکنه شما با بکار بردن چند لغت و بی توجه به گرامر بتونید تا حدی منظور خودتون و برسونید اما برای برقراری یک ارتباط موثر دونستن گرامر خیلی کمک تون می کنه.

“سنگ بزرگ علامته نزدنه!” حتما این ضرب المثل و شنیدین. اگه به این فکر کنید که گرامر انگلیسی شامل سه زمان در حالت های ساده استمراری و کامل هست که میشه 9 تا زمان و کلی استثنا که باید حفظ کنید شاید هیچ وقت شروع نکنید. جالبه بدونید شما با یاد گرفتن زمان گذشته ساده تقریبا 60 درصد جملاتی رو که می خواین  می تونید بسازین. و اگه حال ساده رو هم یاد بگیرین تا 90 درصد جمله هایی که می خواین و می تونید به درستی بسازین. پس بهتره از ابتدا یادگیری زبان و برای خودتون ساده کنید و با یادگرفتن همین دو زمان شروع کنید.

 

برنامه ریزی یادگیری زبان

هیچ کاری بدون برنامه ریزی به درستی انجام نمیشه. مهمترین قدم برای شروع یادگیری زبان و یا هر کار دیگه ای برنامه ریزیه.  اصلا چرا باید برنامه ریزی کنیم؟ تعیین مسیر  و همچنین افزایش کارایی و اثربخشی  از مهمترین دلایل لزوم برنامه ریزیه .اما یه برنامه ریزی درست چه مشخصه هایی داره؟

برنامه ریزی برای شروع یادگیری زبان باید:

منطقی و نزدیک به واقعیت باشه: به عنوان مثال شما نمی تونید روزی 18 ساعت زبان بخونید یا روزی یه کتاب و تموم کنید

بر اساس توانایی ها و میزان وقت خودتون باشه: با توجه به نیازتون و همینطور زمانی که می تونید به یادگیری اختصاص بدین باشه. ممکنه شما روزی 20 دقیقه فقط فرصت داشته باشید پس باید برای همون 20 دقیقه برنامه ریزی کنید

واضح و مشخص و بدون ابهام باشه: حتما  موارد رو با جزئیات مشخص کنید. مثلا بجای اینکه بگین زبان بخونم یا گرامر بخونم دقیقا بنویسید چه مهارت و چه قسمت و چه میزان برای امروز درنظر گرفتین.

برای اینکه بتونید طبق برنامه پیش برید باید یک سری نکات و رعایت کنید.

از یادگیری لذت ببر: می تونید دیدن فیلم یا سریال یا شنیدن یه آهنگ به زبان انگلیسی رو تو برنامه تون بزارین.

کم بخون هر روز بخون: سعی کنید تو برنامه تون استمرار  داشته باشین. هر روز یه تایمی رو هرچند کم به آموزش زبان اختصاص بدین.

تکرار رمز موفقیت: هر موضوعی رو فقط یک بار نخونید. تکرار در آموزش زبان نقش خیلی مهمی داره و باعث میشه مطالب و بهتر یادبگیرین.

انگیزه: برای خودتون انگیزه درست کنید. زمانی که با برنامه پیش میرید به خودتون جایزه بدین و خودتون و تشویق کنید.

به هدفتون فکر کنید: هر زمان خسته شدین به هدفتون فکر کنید. به اینکه با یادگیری زبان انگلیسی به چه موفقیت هایی دست پیدا می کنید. خودتون و پایبند به انجام برنامه تون کنید.برای خودتون اهداف کوتاه مدت درست کنید تا با رسیدن به این اهداف انژی بیشتری برای ادامه راه داشته باشین.

عجله کار شیطونه: عجله نداشته باشین. سعی کنید طبق برنامه پیش برین تا خسته نشین. توقع نداشته باشین با چند روز زبان خوندن کاملا مسلط به انگلیسی بشین. به این موضوع فکر کنید که یه جراح باید 12 سال  تو دانشگاه درس بخونه و چند سال کارآموز باشه تا بتونه جراحی کنه.

 

انتخاب منابع آموزشی

یکی از مهمترین اقدامات انتخاب منابع آموزشی درست و منطبق بر هدف مونه.

اگه هدف شما فقط تقویت اسپیکینگ و لیسنینگ هست بهتره در کنار کتابی که انتخاب می کنید یک دیکشنری برای چک کردن تلفظ لغات و همچنین معنی لغات داشته باشید. نیازی نیست که بخش ریدینگ و رایتینگ کتاب رو هم کار کنید. دیدن فیلم مناسب با سطح زبان تون خیلی مهمه. اگه سطح زبان شما بیسیک هست می تونید انیمیشن ببینید و اگه سطح زبان تون بالاتره فیلم های مورد علاقه تون و می تونید با زیرنویس و یا حتی بدون زیر نویس ببینید.

اگه در کنار اسپیکینگ نیاز دارین ریدینگ و رایتینگ تون هم تقویت بشه می تونید مجله بخونید یا کتاب های داستان سطح بندی شده رو تهیه و مطالعه کنید. برای خودتون یه دفتر تهیه کنید و هر شب چنتا جمله به انگلیسی توش بنویسید. حتما به ساختار جمه هاتون دقت کنید و از نظر گرامری اونا رو چک کنید.

 

پارتنر زبان

 

live hero online language class generic | مکالمه با پارتنر زبان | ECC

با وجود انجام همه این اقدامات اگه شخصی مثل استاد در کنارتون نباشه تا اشتباهات شما رو چک کنه و مطالب سخت و براتون توضیح بده خیلی نمی تونید به نتیجه کار امیدوار باشید. زمانی که می خواین یه زبان جدید یاد بگیرین باید کسی رو در کنارتون داشته باشین که بهتون این اطمینان بده درست دارین پیش میرین. جملاتتون و گوش بده و ایرادات تون و تصحیح کنه. روش درست لیسنینگ و متد های رایتینگ و بهتون یاد بده.

 

می تونید یه پارتنر زبان داشته باشین که زبانش از خودتون بهتره و به زبان انگلیسی اشراف کامل داره. می تونید هر روز باهاش مکالمه کنید و ایرادات تون و برطرف کنید و همه سوالاتون و ازش بپرسین.

تو ای سی سی شما این شانس رو داری که هر روز حدود 20 دقیقه با یه پارتنر حرفه ای زبان مکالمه کنی و زبانت و قوی کنی. همه ایرادات برطرف میشه و منابع آموزشی به روز در اختیارتون قرار می گیره.

برای شروع می تونید در دوجلسه آزمایشی رایگان مکالمه با پارتنر زبان ای سی سی شرکت کنید.

دوجلسه آزمایشی رایگان!

دو جلسه 100% رایگان تعیین سطح و شرکت در کلاس های آموزش مکالمه زبان تلفنی ECC فقط با پرکردن فرم زیر:

پیشنهاد میکنیم این مقالات را هم بخوانید

تقویت مهارت ریدینگ (Reading) و درک مطلب زبان انگلیسی

تقویت مهارت ریدینگ و درک مطلب زبان انگلیسی: راهنمای جامع

مهارت ریدینگ یا خواندن، یکی از مهارت‌های چهارگانه زبان انگلیسی است که نقش حیاتی در زندگی روزمره، پیشرفت تحصیلی و شغلی ایفا می‌کند. با تقویت مهارت ریدینگ، می‌توانید به انبوه اطلاعات موجود در منابع انگلیسی دسترسی پیدا کنید، با افراد انگلیسی زبان در سطوح مختلف ارتباط برقرار کنید، در امتحانات و مقاطع تحصیلی بالاتر موفق شوید و فرصت‌های شغلی خود را ارتقا دهید.

ادامه مطلب »
۹ روش موثر برای تقویت مکالمه زبان انگلیسی در خانه

9 روش موثر برای تقویت مکالمه زبان انگلیسی در خانه

زبان انگلیسی یکی از زبان‌های بین‌المللی است که در بسیاری از زمینه‌های زندگی کاربرد دارد. از جمله مهم‌ترین کاربردهای زبان انگلیسی می‌توان به ارتباطات بین‌المللی، تجارت، گردشگری و آموزش اشاره کرد. به همین دلیل، یادگیری زبان انگلیسی برای بسیاری از افراد ضروری است.

ادامه مطلب »
نحوه انتخاب بهترین دیکشنری: راهنمای گام به گام

نحوه انتخاب بهترین دیکشنری: راهنمای گام به گام

دیکشنری یکی از ابزارهای ضروری برای یادگیری هر زبانی است. دیکشنری به ما کمک می‌کند تا معنای کلمات جدید را بیاموزیم، تلفظ آنها را درست بفهمیم و کاربرد آنها را در جمله تشخیص دهیم. اما با وجود تنوع دیکشنری‌های موجود در بازار، انتخاب بهترین دیکشنری برای خودمان می‌تواند دشوار باشد.

در این مقاله، ما به شما کمک می‌کنیم تا بهترین دیکشنری را برای نیازهای خود انتخاب کنید.

ادامه مطلب »
10 داستان‌ کوتاه انگلیسی برای کودکان: راهی جذاب برای یادگیری زبان

10 داستان‌ کوتاه انگلیسی برای کودکان: راهی جذاب برای یادگیری زبان

داستان‌های کوتاه انگلیسی برای کودکان می‌توانند نقش مهمی در یادگیری زبان انگلیسی برای کودکان ایفا کنند. این داستان‌ها می‌توانند کودکان را با زبان انگلیسی آشنا کنند، دایره لغات و مهارت‌های خواندن و نوشتن آنها را بهبود بخشند و به آنها کمک کنند تا با فرهنگ انگلیسی آشنا شوند.

ادامه مطلب »

دیدگاه شما

در بحث پیرامون این مقاله شرکت کنید!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *