آدرس

امور اداری    ۷۰ ۲۰ ۹۱۰۰ (۰۲۱)

چرا املای انگلیسی سخت است؟ املا و تلفظ صحیح کلمات در انگلیسی
با شروع یادگیری زبان انگلیسی، زبان آموزان تمرکز خود را بر روی مهارت هایی مانند مکالمه و یادگیری واژگان میگذارند و کمتر توجهی به املا و تلفظ صحیح کلمات انگلیسی میشود. این موضوع امری طبیعیست. شاید با خودمان فکر کنیم صحبت کردن و متوجه شدن جملات انگلیسی از اهمیت بیشتری برخوردار است اما برای شرکت در آزمون های بین المللی مانند IELTS, TOEFL, Duolingo چاره ای جز اینکه تمام مهارت های زبانی از جمله املا و تلفظ را تقویت کنیم، نداریم.

مکالمه انگلیسی با پارتنر های زبان حرفه ای!

آموزش مکالمه انگلیسی، به صورت آنلاین و تلفنی با تعیین سطح و 2 جلسه آزمایشی رایگان

فهرست مطالب

اولین موردی که به آن میپردازیم نوشتار صحیح کلمات میباشد. املا یکی از مهم ترین جنبه های مهارت رایتینگ و از طرفی یکی از اصلی ترین تقویت کننده های خواندن و نوشتن در نظر گرفته میشود. میتوان گفت تقریبا قانون و قاعده ای برای املای انگلیسی وجود ندارد و حتی میتوان آن را نامنظم ترین سیستم الفبایی دانست. این مسئله مهارت املا را قطعا به یکی از موضوعات پیچیده ای تبدیل میکند که زبان آموزان با آن مواجه میشوند و از آن هراس دارند. البته باید در نظر گرفت که این مهارت حتی برای بومی زبان ها نیز مشکل ساز است.

 

چرا املای انگلیسی سخت است؟

در برخی زبان ها مانند اسپانیایی، ایتالیایی و فنلاندی معمولا میتوانیم املا یک کلمه را از روی تلفظ آن یا بالعکس پیش بینی کنیم؛ برخلاف زبان انگلیسی. شاید این سوال برایتان پیش بیاید که چه دلیلی پشت این موضوع است. در واقع به این خاطر است که در زبان انگلیسی ما روش های مختلفی برای نمایش یک صدا داریم. به طور مثال یک صدا را میتوان با یک حرف یا حروف و یا با ترکیب حروف مختلف نشان داد. برای اینکه بیشتر متوجه این موضوع بشویم بهتر است چند مثال را بررسی کنیم:

K -> Kite

C -> Cat

Ck -> Clock

در تمامی این مثال ها حروف K, C و Ck صدای “ک” میدهند.

و یا به طور مثال ترکیب حروف O و U میتواند صداهای مختلفی داشته باشد:

Trough

Loud

Rough

این موارد و موارد مشابه دیگر همه و همه موجب سخت تر شدن املای انگلیسی میشوند.

 

چرا املا مهم است؟

نکته ای که باید به آن توجه کرد این است که در نوشتن، یک کلمه اشتباه میتواند کل معنی جمله را تغییر دهد و خواننده را دچار سردرگمی کند. پس میتوان گفت مهارت املا واژگان برای متوجه شدن یک متن الزامیست. از طرفی امروزه 85 درصد از مردم دنیا از طریق روش های آنلاین و یا ایمیل با یکدیگر در ارتباط هستند و احتمال اینکه با یک فرد بومی انگلیسی زبان به واسطه مهاجرت، موقعیت شغلی و یا حتی ارتباط دوستانه صحبت کنید اصلا کم نیست. بعلاوه غلط های املایی در رزومه های شغلی و فرم های دانشگاه های خارج از کشور روی خوشی ندارند. همچنین باید درنظر گرفت برخی از افرادی که از مهارت املا مناسبی برخوردار نیستند صرفا به دلیل عدم اطمینان از نحوه نوشتار برخی از کلمات، متون خود را ساده و کوتاه تر میکنند و این مسئله مانع از بیان دقیق افکار وعقایدشان میشود. همه موارد فوق نشان دهنده اهمیت املا برای زبان آموزان میباشند.

 

چگونه املای انگلیسی خود را قوی تر کنیم؟

 

  1. کلمات مهم و پرتکرار را به خاطر بسپارید. شما میتوانید لیستی از این کلمات را به راحتی تهیه کنید و با تکرار و تمرین نحوه نوشتاری آن ها را حفظ شوید.
  2. کتاب ها و متون بیشتری بخوانید. این کار باعث میشود چشم شما به املا صحیح کلمات عادت کند و هنگامی که خودتان در حال نوشتن هستید، فرم درست کلمات را راحت تر حدس میزنید.
  3. پیشوند ها و پسوند های رایج انگلیسی را یاد بگیرید. بسیاری از کلمات انگلیسی شامل پیشوند و پسوند ها هستند. بلد بودن قسمت های اضافه شده به ابتدا یا انتها کلمات کمک زیادی به نوشتار درست آن ها میکند.
  4. کلمات سخت را یادداشت کنید. همانطور که قبلا اشاره کردیم املا برخی کلمات انگلیسی آن چیزی نیست که به گوش ما میخورد. به طور مثال با شنیدن کلمه judgement تقریبا نمیتوان حدس زد که در املا آن حرف d و e باشد. پس بهتر است لیستی ازین کلمات را داشته باشید.

مورد حائز اهمیت بعدی، تلفظ صحیح کلمات است. این مهارت زبان، بخش بسیار مهمی از تسلط بر هر زبان خارجی از جمله انگلیسی است. اما منظور از یادگیری آن، رهایی کامل از لهجه فارسی نیست. این مسئله نه چندان ممکن است نه ضروری. در واقع هدف ما برقراری ارتباط بهتر و با کیفیت تر است یعنی به ما کمک میکند تا بهتر فهمیده بشویم. همچنین با داشتن این مهارت میتوانیم جملات طبیعی تر در مکالمات واقعی بسازیم. اما مهم ترین نکته این است که بهبود تلفظ به ما کمک میکند تا این زبان را آسان تر یادبگیریم و این موضوع به این دلیل است که تلفظ مارا مجبور میکند با دقت بیشتری به صحبت های دیگران گوش کنیم. با گوش دادن به جملات طبیعی و صحیح، ساختن آن ها برای ما راحت تر میشود. شما با این مهارت میتوانید در گفتگو ها شرکت کنید. حتی این توانایی به ما کمک میکند تا اعتماد به نفس بالاتری هم داشته باشیم.

 

راه های تقویت تلفظ کلمات

در حال حاضر تکنیک های زیادی برای تقویت تلفظ زبان انگلیسی وجود دارد که به بخشی از مهم ترین آنها میپردازیم.

  1. گوش دادن را یاد بگیرید: همانطور که قبلا اشاره شد، قبل از اینکه یاد بگیریم چگونه صحبت کنیم، باید گوش دادن را یاد بگیریم. اما باید در نظر داشته باشیم که هنگام گوش دادن به کسی، کمی سخت است که بعضی از کلمات را از هم تشخیص دهیم. مانند Sleep و Slip. اما اگر بتوانید تفاوت تلفظ آن ها را پیدا کنید کار شما راحت تر میشود.
  2. از دیکشنری های آنلاین کمک بگیرید: حتما قبلا هم از دیکشنری ها برای ترجمه کلمات کمک گرفته اید اما دیکشنری های آنلاین مزایای بیشتر دارند از جمله تلفظ کلمات و همچنین همیشه در دسترس ما هستند. دیکشنری هایی مانند Google Translate, FluentU, Forvo, Merriam-Webster Dictionary از بهترین ها هستند.
  3. به حرکات دهان و لب ها دقت کنید: در واقع حرکات آنها هستند که بر نحوه تلفظ یک کلمه تاثیر میگذارند. هنگامی که برنامه تلوزیونی یا فیلم مورد علاقه خود را دنبال میکند به این موضوع توجه داشته باشید.
  4. تقلید کنید: توانایی تقلید و کپی کردن از دیگران میتواند بسیار کارساز باشد. تنها کاری که لازم است انجام دهید این است که به یک فرد بومی (native speaker) گوش بدید و از نحوه صحبت کردن او تقلید کنید.

 

املای انگلیسی در آزمون های بین المللی

دیکته و املای صحیح کلمات نه تنها در بخش رایتینگ آزمون آیلتس بلکه در ریدینگ و لیسنینگ نیز اهمیت بالایی دارد. به طوری که اگر در بخش لیستنینگ املای یکی از کلمات اشتباه باشد نمره آن به شما تعلق نخواهد گرفت. همچنین در قسمت رایتینگ با مهارت املای خود سنجیده خواهید شد. از طرفی تلفظ صحیح یکی از معیار های سنجش شما خواهد بود. در واقع صدای واضح شما، ریتم، تکیه کلمات (word stress) همه و همه در این موضوع دخیل هستند.

در آزمون تافل، املای کلمات هم با فرم بریتانیایی (British Spelling) و هم املای آمریکایی (US Spelling) مورد قبول میباشد اما حتی یک اشتباه کوچک در نوشتار کلمه نمره را از شما خواهد گرفت  اما از آنجایی که این آزمون برای تحصیل در آمریکا طراحی شده، ترجیح این است که هم از املا و تلفظ آمریکایی استفاده شود.

دوجلسه آزمایشی رایگان!

دو جلسه 100% رایگان تعیین سطح و شرکت در کلاس های آموزش مکالمه زبان تلفنی ECC فقط با پرکردن فرم زیر:

پیشنهاد میکنیم این مقالات را هم بخوانید

تقویت مهارت ریدینگ (Reading) و درک مطلب زبان انگلیسی

تقویت مهارت ریدینگ و درک مطلب زبان انگلیسی: راهنمای جامع

مهارت ریدینگ یا خواندن، یکی از مهارت‌های چهارگانه زبان انگلیسی است که نقش حیاتی در زندگی روزمره، پیشرفت تحصیلی و شغلی ایفا می‌کند. با تقویت مهارت ریدینگ، می‌توانید به انبوه اطلاعات موجود در منابع انگلیسی دسترسی پیدا کنید، با افراد انگلیسی زبان در سطوح مختلف ارتباط برقرار کنید، در امتحانات و مقاطع تحصیلی بالاتر موفق شوید و فرصت‌های شغلی خود را ارتقا دهید.

ادامه مطلب »
۹ روش موثر برای تقویت مکالمه زبان انگلیسی در خانه

9 روش موثر برای تقویت مکالمه زبان انگلیسی در خانه

زبان انگلیسی یکی از زبان‌های بین‌المللی است که در بسیاری از زمینه‌های زندگی کاربرد دارد. از جمله مهم‌ترین کاربردهای زبان انگلیسی می‌توان به ارتباطات بین‌المللی، تجارت، گردشگری و آموزش اشاره کرد. به همین دلیل، یادگیری زبان انگلیسی برای بسیاری از افراد ضروری است.

ادامه مطلب »
نحوه انتخاب بهترین دیکشنری: راهنمای گام به گام

نحوه انتخاب بهترین دیکشنری: راهنمای گام به گام

دیکشنری یکی از ابزارهای ضروری برای یادگیری هر زبانی است. دیکشنری به ما کمک می‌کند تا معنای کلمات جدید را بیاموزیم، تلفظ آنها را درست بفهمیم و کاربرد آنها را در جمله تشخیص دهیم. اما با وجود تنوع دیکشنری‌های موجود در بازار، انتخاب بهترین دیکشنری برای خودمان می‌تواند دشوار باشد.

در این مقاله، ما به شما کمک می‌کنیم تا بهترین دیکشنری را برای نیازهای خود انتخاب کنید.

ادامه مطلب »
10 داستان‌ کوتاه انگلیسی برای کودکان: راهی جذاب برای یادگیری زبان

10 داستان‌ کوتاه انگلیسی برای کودکان: راهی جذاب برای یادگیری زبان

داستان‌های کوتاه انگلیسی برای کودکان می‌توانند نقش مهمی در یادگیری زبان انگلیسی برای کودکان ایفا کنند. این داستان‌ها می‌توانند کودکان را با زبان انگلیسی آشنا کنند، دایره لغات و مهارت‌های خواندن و نوشتن آنها را بهبود بخشند و به آنها کمک کنند تا با فرهنگ انگلیسی آشنا شوند.

ادامه مطلب »

دیدگاه شما

در بحث پیرامون این مقاله شرکت کنید!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *