آدرس

امور اداری    ۷۰ ۲۰ ۹۱۰۰ (۰۲۱)

تفاوت آزمون آیلتس و تافل
اگر به دنبال آن هستید که بدانید کدام آزمون زبان انگلیسی برای شما بهتر است؟ آیلتس یا تافل ؟ ما تمام اطلاعات لازم را در اختیارتان قرار می دهیم تا به شما کمک کند تصمیم بگیرید کدام آزمون را شرکت کنید و برای کدام آزمون آماده شوید.

مکالمه انگلیسی با پارتنر های زبان حرفه ای!

آموزش مکالمه انگلیسی، به صورت آنلاین و تلفنی با تعیین سطح و 2 جلسه آزمایشی رایگان

فهرست مطالب

همه دانشجویان بین‌المللی که می خواهند در یک کشور انگلیسی زبان تحصیل کنند باید به سطح خاصی از زبان انگلیسی برسند. چند آزمون زبان انگلیسی وجود دارد که توسط اکثر دانشگاههای سراسر جهان پذیرفته میشوند، ما بر روی دو مورد از آنها تمرکز خواهیم کرد: آیلتس (IELTS) و تافل (TOEFL). در ادامه بعد از بررسی تفاوت آزمون آیلتس و تافل، به سوالات متداول شما درباره ی اینکه کدام آزمون بهتر است می پردازیم.

قبل از اینکه ادامه دهیم، بیایید به معنای این نام ها نگاهی بی اندازیم:

آیلتس (IELTS: International English Language Test System) ، سیستم بین‌المللی آزمون زبان انگلیسی است.

تافل (TOEFL: Test of English as a Foreign Language) ، آزمون زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی است.

 

آزمون آیلتس چیست؟

آزمون آیلتس آزمونی است که مهارت گوش دادن، خواندن، نوشتن و صحبت کردن شما به زبان انگلیسی را مورد سنجش قرار می­‌دهد. این آزمون برای اهداف آموزشی، مهاجرتی و شغلی انجام می­‌شود و بیش از ۱۰،۰۰۰ موسسه در ده­‌ها کشور در سراسر جهان آن را به عنوان معیاری برای سنجش میزان دانش زبان انگلیسی افراد در نظر می­‌گیرند.

دو نوع آزمون آیلتس وجود دارد؛ آیلتس آکادمیک و آیلتس جنرال. هر دو نوع این آزمون دارای .چهار بخش گوش دادن (Listening)، خواندن (Reading)، صحبت کردن (Speaking) و نوشتن (Writing)  هستند که محتوای بخش­‌های ریدینگ و رایتینگ متفاوت و لیسنینگ و اسپیکینگ آن­‌ها یکسان است. برای یافتن مکان مناسب آزمون می­‌توانید به سایت آیلتس مراجعه کنید.

 

آزمون تافل چیست؟

آزمون تافل توانایی شما در برقراری ارتباط به زبان انگلیسی را در سطوح آکادمیک و کلاس محور ارزیابی می­‌کند. این آزمون مورد پذیرش بیش از ۸،۵۰۰ موسسه در ده­‌ها کشور در سراسر جهان می­‌باشد.

دو متد برگزاری برای آزمون تافل وجود دارد؛ کاغذی یا کتبی (TOEFL PBT) و اینترتی یا کامپیوتری (TOEFL IBT) که فرم کامپیوتری آن طرفدار بیشتری دارد و در بسیاری از کشورها ازجمله کشور ما برگزار می­‌شود. آزمون تافل شامل چهار بخش گوش دادن (Listening)، خواندن (Reading)، صحبت کردن (Speaking) و نوشتن (Writing) است. شما می‌­توانید زمان و مکان مناسب آزمون تافل خود را از اینجا پیدا کنید.

برای درخواست پذیرش در دانشگاه ها باید در آزمون آیلتس آکادمیک یا تافل شرکت کنید. این آزمون ها را می توان در مراکز آزمون در سراسر ایران انجام داد. هر دو آزمون توسط دانشگاه های برتر کشورهای مختلف در سراسر جهان پذیرفته می شوند، اما از نظر ساختار و انواع سوالات بسیار متفاوت هستند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد هر یک از این تست ها، ادامه مطلب را بخوانید تا تصمیم بگیرید کدام یک را باید انجام دهید و کدام یک برای شما بهتر است.

 

تفاوت آزمون آیلتس و تافل چیست؟

این دو آزمون به سازمان های آزمون مختلفی تعلق دارد. IELTS مشترکاً متعلق به: شورای بریتانیا، ارزیابی انگلیسی کمبریج و IDP استرالیا است. این آزمون توسط کمبریج ارزیابی انگلیسی نوشته و اجرا می شود. شورای بریتانیا و IDP استرالیا هستند که مراکز این آزمون را در سراسر جهان اداره می کنند. TOEFL متعلق به سازمانی در ایالات متحده آمریکا، نوشته شده و توسط سرویس آزمون تحصیلی (ETS) اداره می شود.

 

جدول مقایسه IELTS و TOEFL

برای کمک، تفاوت ها و شباهت های اصلی این دو آزمون بصورت کلی آورده شده است.

آیلتس آکادمیک (IELTS) تافل (FOEFL)
روش کاغذی و آنلاین آنلاین
زمان 2 ساعت و 45 دقیقه 3 ساعت و 15 دقیقه
امتیاز 0-9 0-120
نتایج 13 روز 10 روز
علامت گذاری ممتحن انسانی و نشانگر ماشینی ممتحن انسانی و نشانگر ماشینی
پذیرفته توسط 11000 سازمان در سراسر دنیا 11500 سازمان در سراسر دنیا

 

اگرچه هر دوی آنها چهار مهارت گوش دادن (Listening) ، خواندن (Reading)، نوشتن (Writing) و صحبت کردن (Speaking) را آزمایش می کنند، اما این کار را به روش های مختلف انجام می دهند:

آیلتس آکادمیک سؤالات تافل سؤالات
Listening 30 دقیقه 40 41-57 دقیقه 28-39
Reading 60 دقیقه 40 54-72 دقیقه 30-40
Writing 60 دقیقه  2 tasks 50 دقیقه 2 tasks
Speaking 11-14 دقیقه 3 بخش 17 دقیقه 4 tasks

 

انواع سوالات آزمون آیلتس و تافل

آیلتس انواع مختلفی دارد. ترکیبی از این موارد در تست های Listening و Reading آورده می شود:

  • چند گزینه ای
  • تطبیق دادن
  • پلان، نقشه، برچسب گذاری نمودار
  • فرم، یادداشت، جدول، نمودار، تکمیل خلاصه
  • تکمیل جمله
  • تکمیل خلاصه
  • سوالات کوتاه پاسخ
  • درست / نادرست / هیچ کدام
  • بله / خیر / هیچ کدام

تافل از سوالات چند گزینه ای تشکیل شده است (که در آن شما گزینه های A، B، C یا D را انتخاب کرده و به آنها پاسخ می دهید).

 

تفاوت در بخش های مختلف آزمون‌های  آیلتس (IELTS) و تافل  (TOEFL)

 

تفاوت آزمون آیلتس و تافل در بخش لسینینگ Listening

یک افسانه رایج این است که آیلتس انگلیسی بریتانیایی و تافل انگلیسی امریکایی است، اما واقعیت این است که هر دو آزمون دارای طیف وسیعی از لهجه‌های انگلیسی هستند: لهجه‌های آمریکای شمالی، بریتانیایی، استرالیایی و نیوزلندی.

آزمون لیسنینگ آیلتس چهار بخش دارد که هر کدام ده سوال دارد. بخش های 1 و 2 در زمینه جنرال انگلیسی هستند، بخش های 3 و 4 در زمینه آکادمیک هستند و بخش 1 و 3 شامل بیش از یک سخنران است در حالی که بخش های 2 و 4 مونولوگ هستند (فقط یک نفر صحبت می کند).

در آزمون تافل دو نوع لسینینگ وجود دارد: سخنرانی و مکالمه، که هر دو از زبانی استفاده می کنند که انتظار می رود در دانشگاه بشنوید و استفاده کنید. آزمون از موارد زیر تشکیل شده است:

  • 3 تا 4 سخنرانی با هر کدام شش سوال
  • 2 تا 3 مکالمه با دو سخنران با پنج سوال در هر مکالمه.

 

تفاوت آزمون آیلتس و تافل در بخش ریدینگ Reading

سه متن در آزمون آیلتس ریدینگ آکادمیک با مجموع حدود 2750 کلمه وجود دارد. قسمت یک و دو هر کدام سیزده سوال دارند. متن سه، چهارده سوال دارد. به یاد داشته باشید که این سؤالات طیفی از انواع سؤال را پوشش می دهد (به بالا مراجعه کنید). متون خواندنی از کتاب ها، مجلات، روزنامه ها یا وب سایت ها انتخاب می شوند. از شما انتظار نمی رود که موضوع را به خوبی درک کنید و بدانید. و بتوانید بر اساس محتوای متن به سوالات پاسخ دهید.

تافل دارای سه یا چهار قسمت ریدینگ با مجموع 700 کلمه است. هر قسمت ده سوال چند گزینه ای دارد. مانند آیلتس، از شما انتظار نمی رود که موضوع مورد نظر را بدانید و می توانید بر اساس محتوا به سوالات پاسخ دهید.

 

تفاوت آزمون آیلتس و تافل در بخش رایتینگ Writing

در هر دو آزمون آیلتس و رایتینگ تافل دو تکلیف وجود دارد. تکلیف یک آزمون آیلتس رایتینگ آکادمیک اطلاعات ارائه شده در نمودار، جدول یا شکل است. شما 20 دقیقه فرصت دارید تا تکلیف را کامل کنید و حداقل 150 کلمه بنویسید. در تکلیف دو شما 40 دقیقه فرصت دارید تا حداقل 250 کلمه برای پاسخ به یک سوال بحث بنویسید. ارزش تکلیف دو دو برابر امتیاز تکلیف یک است. اگر در آزمون آیلتس کاغذی شرکت می کنید، هر دو کار باید دست نویس باشند.

تکلیف 1 تافل بسیار متفاوت است. این تکلیف هم با خواندن و هم با گوش دادن ادغام می شود. شما باید یک قطعه کوتاه بخوانید و به یک سخنرانی کوتاه گوش دهید. سپس باید بر اساس آنچه خوانده اید و گوش داده اید، پاسخی بنویسید. تکلیف دوم نوشتن یک مقاله بر اساس تجربه یا نظر شخصی شما در مورد یک موضوع خاص است. شما در مجموع 50 دقیقه برای آزمون رایتینگ فرصت دارید.

 

تفاوت آزمون آیلتس و تافل در بخش اسپیکینگ Speaking

تفاوت اصلی این دو آزمون در این است که آزمون اسپیکینگ آیلتس با ممتحن یا به صورت حضوری یا با تماس تصویری انجام می شود. این آزمون برای اهداف آموزشی و تأیید ثبت می شود. آزمون شما توسط ممتحن علامت گذاری می شود و در صورت لزوم توسط سایر ممتحنین تأیید می شود.

در آزمون تافل به سوالات گوش می دهید و سپس پاسخ های خود را در میکروفون بیان می کنید. پاسخ‌های شما با ترکیبی از هوش مصنوعی (با رتبه‌بندی کامپیوتری) و بازبین‌های انسانی مشخص می‌شوند.

آزمون آیلتس ممکن است در همان روز با سایر بخش های آزمون گرفته شود یا خیر، در حالی که آزمون تافل حتما در همان روز با سایر بخش ها گرفته می شود.

اسپیکینگ آیلتس دارای سه بخش است: در بخش اول، شما اطلاعات شخصی را ارائه می دهید و در مورد موضوعات روزمره بحث می کنید. در بخش دوم به شما تکلیفی داده می شود که در آن یک دقیقه فرصت دارید تا پاسخ خود را آماده کنید. سپس دو دقیقه فرصت دارید تا سخنرانی خود را ارائه دهید. بخش پایانی بحث با ممتحن درباره موضوعی است که مربوط به بخش دوم است.

مانند آزمون رایتینگ، آزمون اسپکینگ تافل نیز یکپارچه است. سوال اول از شما می‌خواهد که بر اساس ایده‌ها، نظرات و تجربیات خود به سوالات پاسخ دهید. سوال دوم از شما می خواهد که گوش کنید و صحبت کنید یا گوش کنید، بخوانید و صحبت کنید. قبل از اینکه مجبور شوید به هر سوال پاسخ دهید، زمان برای آماده شدن در اختیار دارید.

برای سنجش سطح اسپیکینگ خود در آزمون آیلتس می توانید در آزمون ماک آیلتس ECC شرکت کنید.

 

 

تفاوت نمره دهی آزمون آیلتس و تافل

برای آیلتس به شما نمره کلی بین 0-9 برای هر یک از مهارت ها داده می شود و سپس به شما یک نمره کلی داده می شود. اطلاعات بیشتر در مورد این نمره ها و توضیحات آنها را می توانید در وب سایت IELTS بیابید.

در تافل برای هر مهارت از 0 تا 30 نمره و نمره کل 0 تا 120 به شما داده می شود. می توانید تفکیک دقیق تری از نمرات تافل را برای هر یک از مهارت ها و معنای آنها را در وب سایت TOEFL iBT پیدا کنید.

دوره های مختلف در سطوح مختلف در دانشگاه های سراسر جهان دارای شرایط خاص ورود به زبان انگلیسی هستند. در زیر جدولی برای نشان دادن نمرات IELTS و TOEFL iBT در سطوح مختلف دوره ارائه شده است.

درجه IELTS TOEFL iBT
کارشناسی 5 35-45
کارشناسی ارشد 6 60-78
دکتری 7 94-101

 

در اینجا نحوه مقایسه نمرات آمده است:

امتیاز IELTS امتیاز TOEFL
0-4 0-31
4.5 32-34
5 35-45
5.5 46-59
6 60-78
6.5 79-93
7 94-101
7.5 102-109
8 110-114
8.5 115-117
9 118-120

 

سوالات متداول

 

کدام آزمون برای من بهتر است؟ آیلتس یا تافل

شما باید بدانید چه نوع دانش آموز زبان انگلیسی هستید و چه نوع سوالات و تست هایی را ترجیح می دهید. تست های تمرینی آیلتس و تافل را امتحان کنید و ببینید کدام یک برای شما و توانایی های شما مناسب تر است.

 

چقدر طول می کشد تا برای آیلتس آماده شوم؟

یکی دیگر از سوالات غیرممکن برای پاسخ دهی این سوال است زیرا به عوامل بسیاری بستگی دارد. مهمترین عامل سطح فعلی زبان انگلیسی شما و نمره ای است که باید کسب کنید. اگر در حال حاضر نمره 5 دارید اما برای شروع دوره کارشناسی خود به نمره 6 نیاز دارید، نسبت به زمانی که با نمره 4 شروع می کنید به زمان کمتری نیاز خواهید داشت.

واقع بین بودن در مورد سطح انگلیسی خود در حال حاضر و آنچه که باید به آن برسید و تا چه زمانی باید به آن برسید، مهم است. احتمالاً چهار تا شش هفته طول می کشد تا دوره آمادگی آیلتس را انجام دهید که به شما در درک و تمرین انواع مختلف سؤالات و هر آزمون مهارت کمک می کند.

 

آیا تافل عمدتاً برای ایالات متحده آمریکا استفاده می شود؟

آزمون تافل مانند آزمون آیلتس توسط دانشگاه های سراسر جهان پذیرفته می شود.

 

آیا آزمون آیلتس شورای بریتانیا آسانتر از آزمون آیلتس IDP است؟

این یکی دیگر از افسانه های رایج این جمله است. این آزمون توسط Cambridge Assessment English نوشته شده و به مراکز آزمون در سراسر جهان ارسال می شود. سطح آزمون آیلتس در مراکز مختلف دنیا دقیقاً یکسان است. هیچ آزمونی آسان تر از آزمون‌های دیگر نیست.

 

چگونه می توانم برای آیلتس آماده شوم؟

این سوال هم بسیگی زیادی به شما، خصوصیات شخصیتی، شرایط و حتی سطح زبان تان دارد. قطعا به شما پیشنهاد می دهیم حتما برای اینکه در مسیر درست قدم بردارید و وقت و هزینه تان را هدر ندهید با یک متخصص حرفه ای و کاربلد مشورت کنید و از او راهنمایی بگیرید.

 

آزمون آیلتس سخت تر است یا تافل؟

پاسخ به این سوال غیرممکن است زیرا به تجربه و هر فرد بستگی دارد. برخی از افراد سوالات چند گزینه ای را ترجیح می دهند و برای آنها پاسخدهی به این سوالات راحت تر است. برخی افراد ترجیح می دهند به جای کامپیوتر با یک شخص صحبت کنند. برای برخی از افراد توصیف نمودار دشوار است، در حالی که برای برخی دیگر خواندن، گوش دادن و صحبت کردن به طور همزمان بسیار چالش برانگیز است. پس نهایتا این شما هستید که انتخاب می کنید کدام آزمون را ترجیح می دهید.

 

اعتبار تافل بیشتر است یا آیلتس؟

اعتبار و کاربرد هر دو آزمون تافل و آیلتس تقریبا یکسان است و همان طور که در بخشی از این مقاله ملاحظه فرمودید و این دو آزمون را کاملا با هم مقایسه کردیم اعتبار این دو آزمون یکسان است و دو سال اعتبار ارائه دارد.

 

برای مهاجرت تحصیلی یا کاری آیلتس مناسب است یا تافل؟

اگر می‌خواهید برای اهداف علمی مثل پذیرش گرفتن از دانشگاه‌ها آزمون بدهید، باید یکی از آزمون‌های تافل یا نوع آکادمیک آیلتس را انتخاب کنید. اما اگر برای اهداف غیر علمی مثل مهاجرت آزمون می‌دهید، پس بهتر است آزمون جنرال آیلتس که از آزمون تافل یا نوع آکادمیک آیلتس خیلی آسانتر است را انتخاب کنید. البته آزمون تافل در امریکا محبوبیت بیشتری دارد اما آزمون آیلتس هم به نسبت قابل قبول است اما مثلا در کانادا آیلتس مقبول تر است.

 

هزینه آزمون آیلتس بیشتر است یا تافل؟

آزمون آیلتس:  بسته به کشور مورد نظر شما ممکن است متفاوت باشد. این هزینه در آمریکا بین ۲۱۵ تا ۲۴۵ دلار متغیر است.

آزمون تافل: بین ۱۶۵ تا ۳۰۰ دلار

 

دوجلسه آزمایشی رایگان!

دو جلسه 100% رایگان تعیین سطح و شرکت در کلاس های آموزش مکالمه زبان تلفنی ECC فقط با پرکردن فرم زیر:

پیشنهاد میکنیم این مقالات را هم بخوانید

تقویت مهارت ریدینگ (Reading) و درک مطلب زبان انگلیسی

تقویت مهارت ریدینگ و درک مطلب زبان انگلیسی: راهنمای جامع

مهارت ریدینگ یا خواندن، یکی از مهارت‌های چهارگانه زبان انگلیسی است که نقش حیاتی در زندگی روزمره، پیشرفت تحصیلی و شغلی ایفا می‌کند. با تقویت مهارت ریدینگ، می‌توانید به انبوه اطلاعات موجود در منابع انگلیسی دسترسی پیدا کنید، با افراد انگلیسی زبان در سطوح مختلف ارتباط برقرار کنید، در امتحانات و مقاطع تحصیلی بالاتر موفق شوید و فرصت‌های شغلی خود را ارتقا دهید.

ادامه مطلب »
۹ روش موثر برای تقویت مکالمه زبان انگلیسی در خانه

9 روش موثر برای تقویت مکالمه زبان انگلیسی در خانه

زبان انگلیسی یکی از زبان‌های بین‌المللی است که در بسیاری از زمینه‌های زندگی کاربرد دارد. از جمله مهم‌ترین کاربردهای زبان انگلیسی می‌توان به ارتباطات بین‌المللی، تجارت، گردشگری و آموزش اشاره کرد. به همین دلیل، یادگیری زبان انگلیسی برای بسیاری از افراد ضروری است.

ادامه مطلب »
نحوه انتخاب بهترین دیکشنری: راهنمای گام به گام

نحوه انتخاب بهترین دیکشنری: راهنمای گام به گام

دیکشنری یکی از ابزارهای ضروری برای یادگیری هر زبانی است. دیکشنری به ما کمک می‌کند تا معنای کلمات جدید را بیاموزیم، تلفظ آنها را درست بفهمیم و کاربرد آنها را در جمله تشخیص دهیم. اما با وجود تنوع دیکشنری‌های موجود در بازار، انتخاب بهترین دیکشنری برای خودمان می‌تواند دشوار باشد.

در این مقاله، ما به شما کمک می‌کنیم تا بهترین دیکشنری را برای نیازهای خود انتخاب کنید.

ادامه مطلب »
10 داستان‌ کوتاه انگلیسی برای کودکان: راهی جذاب برای یادگیری زبان

10 داستان‌ کوتاه انگلیسی برای کودکان: راهی جذاب برای یادگیری زبان

داستان‌های کوتاه انگلیسی برای کودکان می‌توانند نقش مهمی در یادگیری زبان انگلیسی برای کودکان ایفا کنند. این داستان‌ها می‌توانند کودکان را با زبان انگلیسی آشنا کنند، دایره لغات و مهارت‌های خواندن و نوشتن آنها را بهبود بخشند و به آنها کمک کنند تا با فرهنگ انگلیسی آشنا شوند.

ادامه مطلب »

دیدگاه شما

در بحث پیرامون این مقاله شرکت کنید!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *