آدرس

امور اداری    ۷۰ ۲۰ ۹۱۰۰ (۰۲۱)

یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای تقویت مهارت‌های نوشتاری موجود، افزودن کلمات جدید به واژگان نوشتاری است. زبان انگلیسی یکی از پرحجم‌ترین و پر شمارترین زبان‌های دنیا است و این بدان معناست که همیشه لغات واژگانی بسیاری برای یادگیری و استفاده از آن در اختیار خواهید داشت. همه اشکال کلام نوشتاری – از داستان تا روزنامه نگاری تا مقاله نویسی تا شعر – از واژگان قوی بهره می برند. برای این منظور، زمانی که صرف بهبود مهارت‌های واژگان خود می‌کنید، در واقع زمانی است که روی مهارت‌های نوشتاری تان سرمایه‌گذاری می‌کنید. هر چه دامنه واژگان تان غنی تر باشد بهتر می توانید با دنیای پیرامون تان ارتباط برقرار کنید و ما همیشه در این مسیر به بهترین شکل در کنار شما هستیم.

مکالمه انگلیسی با پارتنر های زبان حرفه ای!

آموزش مکالمه انگلیسی، به صورت آنلاین و تلفنی با تعیین سطح و 2 جلسه آزمایشی رایگان

فهرست مطالب

یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای تقویت مهارت‌های نوشتاری موجود، افزودن کلمات جدید به واژگان نوشتاری است. زبان انگلیسی یکی از پرحجم‌ترین و پر شمارترین زبان‌های دنیا است و این بدان معناست که همیشه لغات واژگانی بسیاری برای یادگیری و استفاده از آن در اختیار خواهید داشت. همه اشکال کلام نوشتاری – از داستان تا روزنامه نگاری تا مقاله نویسی تا شعر – از واژگان قوی بهره می برند. برای این منظور، زمانی که صرف بهبود مهارت‌های واژگان خود می‌کنید، در واقع زمانی است که روی مهارت‌های نوشتاری تان سرمایه‌گذاری می‌کنید. هر چه دامنه واژگان تان غنی تر باشد بهتر می توانید با دنیای پیرامون تان ارتباط برقرار کنید و ما همیشه در این مسیر به بهترین شکل در کنار شما هستیم.

چرا باید واژه بیاموزید؟

زبان و به پیرو آن واژگان پل ارتباطی ما با دنیاست. در دنیای رو به ترقی و عصر دیجیتالی که ما در آن قرار داریم و هر رور در معرض اطلاعات و دانش جدیدی قرار می گیریم فراگیری زبان و واژگان جدید می تواند بسیار راهگشا و امید بخش باشد. واژگان نوشتاری مانند واژگان صحبت کردن، کلماتی را در بر می گیرد که به راحتی می توانید آنها را احضار و استفاده کنید. از کلمات عملی گرفته تا کلمات توصیفی و فراتر از آن، دایره لغات قوی نوشتن دقیق را تسهیل می کند و به شما کمک می کند از کلمات مبهم دوری کنید. همانطور که دامنه واژگان خود را گسترش می دهید، بهتر می توانید تفکرات، احساسات و ایده های مختص به خود را توصیف کنید. شما همچنین مهارتی را تقویت می کنید که در بین نویسندگان به عنوان “نقاشی با کلمات” شناخته می شود.

 

با ارزش ترین لغات لغاتی هستند که تقریباً به طور خودکار می توانید آنها را به خاطر بیاورید و از آنها استفاده کنید. به هر حال، یادگیری واژگان تنها زمانی ارزشمند است که بتوانید از کلمات جدید خود در مکالمه و یا نوشته به درستی استفاده کنید. نویسندگان و اهل فن احتمالاً به شما می گویند که بهتر است از کلمات رایج به درستی استفاده کنید تا به اشتباه از کلمات پیچیده استفاده کنید. خوشبختانه، یکی از مزایای کلیدی واژگان بهتر، توانایی استفاده از کلمات رایج و پیچیده با دقت یکسان است.

7 راه برای بهبود دایره لغات

بسیاری از ما از زمانی که دبیرستانی یا دانش‌آموز بوده‌ایم، زمان زیادی را صرف یادگیری واژگان جدید نکرده‌ایم. خوشبختانه شما همیشه می توانید از جایی که آن را رها کرده اید ادامه دهید و هر وقت ماهی را از آب بگیرید تازه است؛ پس دیر نشده از همین امروز شروع کنید! در اینجا چند نکته وجود دارد که به شما در شروع یادگیری لغات جدید می تواند بسیار کمک کند:

 

عادت خواندن را در خود ایجاد کنید. وقتی با کلماتی در متن مواجه می‌شوید، ساخت واژگان و درک معنای آنها آسان‌تر است. دیدن کلمات در یک رمان یا مقاله روزنامه می تواند بسیار مفیدتر از مشاهده آنها در فهرست واژگان به تنهایی باشد. نه تنها در معرض کلمات ناآشنا قرار می گیرید. همچنین می بینید که چگونه از آنها استفاده می شود. شما با مطالعه بیشتر می توانید با کاربرد بیشتر لغات آشنا بشید و در معرض لغات بسیار زیادی قرار بگیرید.

از فرهنگ لغت و اصطلاحنامه استفاده کنید. لغت نامه ها و اصطلاحنامه های آنلاین اگر به درستی استفاده شوند منابع مفیدی هستند. آنها می توانند حافظه شما را در مورد مترادف هایی که در واقع کلمات بهتری در زمینه چیزی هستند که می نویسید و یا می خواهید بیان کنید، بیدار کنند. یک تعریف کامل از فرهنگ لغت همچنین می تواند به شما در مورد متضادها، کلمات ریشه و کلمات مرتبط آموزش دهد، که راه دیگری برای یادگیری واژگان است.

بازی های کلمه ای انجام دهید. با لغات بازی کنید . اسم فامیل بازی کنید هم  خودتان را به چالش می کشید و هم کلمات را مرور یا کلمات تازه ای را به دامنه لغات تان اضافه می کنید. بازی های کلاسیک مانند Scrabble و Boggle می توانند به عنوان یک راه سرگرم کننده برای گسترش دایره لغات انگلیسی شما عمل کنند. جدول کلمات متقاطع نیز می تواند همین گونه باشد. اگر واقعاً می خواهید کارآمد باشید، دورهای این بازی های کلمه ای را با کمی یادداشت برداری دنبال کنید. فهرستی از کلمات مختلفی را که در حین بازی یاد گرفته‌اید، نگه دارید و سپس هر از چند گاهی آن فهرست را مطالعه کنید. امروزه بسیاری از این بازی ها را می توانید بصورت آنلاین و در گوشی های تان انجام دهید. از این راه های ساده و پیشنهادات استاتید مجرب ما نهایت استفاده را ببرید.

از فلش کارت استفاده کنید. یک راه سریع برای ایجاد یک دایره لغات بزرگ و غنی، مطالعه تعدادی از کلمات از طریق فلش کارت است. در عصر دیجیتال امروزی، مجموعه وسیعی از برنامه‌های گوشی هوشمند، مرتب کردن فلش کارت‌ها را راحت و آسان می‌کند. هدف گذاری برای یادگیری فقط یک کلمه جدید در روز بسیار معقول و ساده است. شما همیشه می توانید این کلمات را بیشتر و بیشتر کنید، اما ممکن است منطقی نباشد ده ها کلمه انگلیسی را هر روز جذب و به خاطر بسپارید.

در فیدهای “کلمه روز” مشترک شوید. برخی از پلتفرم‌های وب روزانه یک کلمه را در اختیار شما قرار می‌دهند – چه در یک وب‌سایت، یک برنامه یا از طریق ایمیل – تا به شما در گسترش دایره لغات کمک کنند. شما می توانید این کلمات را به لیست کلمات تان اضافه کنید.

برای فراگیری واژگان جدید می توانید کارتون یا فیلم ببینید! هم فال است و هم تماشا. هم خودتان را سرگرم و هیجان زده کرده اید و هم بر دامنه لعات تان اضافه می کنید. شما در معرض اصطلاحات، ضرب المثل ها و کلمات بسیار جدیدی قرار می گیرید که می تواند بسیار جذاب و شگفت انگیز باشد.

استفاده از کلمات جدید را در مکالمه تمرین کنید. جمع آوری واژگان عظیم بدون دانستن نحوه استفاده از کلمات غیر ممکن است. این بدان معنی است که شما باید از فرهنگ لغت شخصی خودتان هم استفاده کنید. اگر در مطالعه خود به کلمه جالبی برخوردید، از آن در مکالمه تان استفاده کنید. با آزمایش در موقعیت‌های کم خطر، می‌توانید هنر انتخاب کلمه را تمرین کنید و با کمی آزمون و خطا، کلمه مناسب را برای یک زمینه خاص پیدا کنید.

بنابراین تمام کادر و اساتید مجرب ما در کنار شما هستند تا همگام با شما پله های زبان آموزی را به بهترین شکل و متناسب با اطلاعات و فناوری روز دنیا بپیمایند . ما با شماییم تا همیشه بر فراز قله های موفقیت و اعتبار بدرخشید. گروه پرتوان و خستگی ناپذیر ECC!

دوجلسه آزمایشی رایگان!

دو جلسه 100% رایگان تعیین سطح و شرکت در کلاس های آموزش مکالمه زبان تلفنی ECC فقط با پرکردن فرم زیر:

پیشنهاد میکنیم این مقالات را هم بخوانید

تقویت مهارت ریدینگ (Reading) و درک مطلب زبان انگلیسی

تقویت مهارت ریدینگ و درک مطلب زبان انگلیسی: راهنمای جامع

مهارت ریدینگ یا خواندن، یکی از مهارت‌های چهارگانه زبان انگلیسی است که نقش حیاتی در زندگی روزمره، پیشرفت تحصیلی و شغلی ایفا می‌کند. با تقویت مهارت ریدینگ، می‌توانید به انبوه اطلاعات موجود در منابع انگلیسی دسترسی پیدا کنید، با افراد انگلیسی زبان در سطوح مختلف ارتباط برقرار کنید، در امتحانات و مقاطع تحصیلی بالاتر موفق شوید و فرصت‌های شغلی خود را ارتقا دهید.

ادامه مطلب »
۹ روش موثر برای تقویت مکالمه زبان انگلیسی در خانه

9 روش موثر برای تقویت مکالمه زبان انگلیسی در خانه

زبان انگلیسی یکی از زبان‌های بین‌المللی است که در بسیاری از زمینه‌های زندگی کاربرد دارد. از جمله مهم‌ترین کاربردهای زبان انگلیسی می‌توان به ارتباطات بین‌المللی، تجارت، گردشگری و آموزش اشاره کرد. به همین دلیل، یادگیری زبان انگلیسی برای بسیاری از افراد ضروری است.

ادامه مطلب »
نحوه انتخاب بهترین دیکشنری: راهنمای گام به گام

نحوه انتخاب بهترین دیکشنری: راهنمای گام به گام

دیکشنری یکی از ابزارهای ضروری برای یادگیری هر زبانی است. دیکشنری به ما کمک می‌کند تا معنای کلمات جدید را بیاموزیم، تلفظ آنها را درست بفهمیم و کاربرد آنها را در جمله تشخیص دهیم. اما با وجود تنوع دیکشنری‌های موجود در بازار، انتخاب بهترین دیکشنری برای خودمان می‌تواند دشوار باشد.

در این مقاله، ما به شما کمک می‌کنیم تا بهترین دیکشنری را برای نیازهای خود انتخاب کنید.

ادامه مطلب »
10 داستان‌ کوتاه انگلیسی برای کودکان: راهی جذاب برای یادگیری زبان

10 داستان‌ کوتاه انگلیسی برای کودکان: راهی جذاب برای یادگیری زبان

داستان‌های کوتاه انگلیسی برای کودکان می‌توانند نقش مهمی در یادگیری زبان انگلیسی برای کودکان ایفا کنند. این داستان‌ها می‌توانند کودکان را با زبان انگلیسی آشنا کنند، دایره لغات و مهارت‌های خواندن و نوشتن آنها را بهبود بخشند و به آنها کمک کنند تا با فرهنگ انگلیسی آشنا شوند.

ادامه مطلب »

دیدگاه شما

در بحث پیرامون این مقاله شرکت کنید!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *