آدرس

امور اداری    ۷۰ ۲۰ ۹۱۰۰ (۰۲۱)

چطور در رایتینگ آیلتس نمره بالا بگیریم؟ راهنمای جامع + نمونه سوال
چه در حال شرکت در آزمون آیلتس جنرال باشید چه آکادمیک، همیشه یکی از چالش برانگیزترین بخش های آزمون آیلتس، بخش رایتینگ آن است. در این مقاله می خواهیم بدانیم که چطور برای رایتینگ آیلتس آماده شویم و چطور در بخش رایتینگ نمره بالا بگیریم؟

مکالمه انگلیسی با پارتنر های زبان حرفه ای!

آموزش مکالمه انگلیسی، به صورت آنلاین و تلفنی با تعیین سطح و 2 جلسه آزمایشی رایگان

فهرست مطالب

چطور در رایتینگ آیلتس نمره بالا بگیریم؟ این سوالی است که بیشتر شرکت کنندگان آزمون آیلتس می پرسند. ما نیز قصد داریم تا در این مقاله به این سوال پاسخ دهیم و نکات بسیار مهمی را باهم بررسی کنیم.

آزمون آیلتس (IELTS) یکی از پرطرفدارترین آزمون های بین المللی زبان انگلیسی است که در سطح جهانی به همراه دیگر آزمون هایی نظیر TOEFL و TOEIC، از سطح آموزش زبان انگلیسی شما ارزیابی می کند. آیلتس شامل چهار بخش اساسی است: اسپیکینگ، ریدینگ، رایتینگ و لیسنینگ که در هر بخش شما به چالش کشیده می شوید تا توانایی های زبانی خود را نشان دهید. برای کسب نمره‌ی بالاتر در این آزمون، شما باید توانایی خواندن، نوشتن، شنیدن و گفتاری خود را با تمرینات مداوم، بهبود بخشید و با استفاده از منابع درست و معتبر، خود را برای موفقیت در این آزمون آماده کنید. در مقاله “چطور در رایتینگ آیلتس نمره بالا بگیریم؟” به طور کامل به بخش رایتینگ آزمون آیلتس می پردازیم. همراه ما باشید:

 

آزمون رایتینگ آیلتس

همان طور که در بالا گفتیم Writing (نوشتن) یکی از 4 بخش مورد سنجش آزمون آیلتس است. به طور خلاصه بخش رایتینگ آزمون آیلتس ۶۰ دقیقه زمان خواهد برد. در مدت این یک ساعت باید دو تسک انجام دهید: از شما خواسته میشود حداقل ۱۵۰ کلمه برای تسک (تکلیف) ۱ و حداقل ۲۵۰ کلمه برای تسک ۲ بنویسید. که البته ارزش تسک ۲ دو برابر تسک ۱ است.

وقتی می پرسند:«از بین دو Task رایتینگ که در آزمون رایتینگ آیلتس آکادمیک و جنرال پرسیده می شود، کدام تسک دشوارتر است؟»

اکثرا پاسخ می دهند: IELTS Essay Writing Task

اگرچه Task 1 (نوشتن نامه برای آموزش جنرال آیلتس و نوشتن گزارش برای آیلتس آکادمیک) به هیچ وجه آسان نیست، بسیاری معتقدند Task 2 (مقاله نویسی) رایتینگ آیلتس چالش برانگیزتر است.

در Task 2، شما قرار است به یک سوال خاص پاسخ دهید. به عبارتی دقیق تر، IELTS Writing Task 2 از شما می خواهد یک مقاله در مورد موضوعی خاص در حداقل 250 کلمه بنویسید. اما، فراموش نکنید – این کار زمان محدودی دارد. به شما 40 دقیقه فرصت داده می شود تا موضوع مورد نظر را ماهرانه و بدون هیچ اشتباهی به زبان خود بیان کنید.

در رایتینگ Task 2 آیلتس ممکن است انواع مختلفی از مقاله‌ها خواسته شود. این شامل – مقاله نظری، مقاله استدلالی، مزایا/معایب ، مقاله مشکل و راه‌حل و مقاله ترکیبی است. شما باید نوع مقاله خواسته شده را مشخص کنید و پاسخ خود را بر اساس آن بنویسید. از شما انتظار می رود در حین پاسخ دادن از مهارت ها، تجربیات و مثال های خود استفاده کنید.

اگر می‏خواهید در رایتینگ آیلتس نمره خوبی کسب کنید فرقی ندارد آزمون تان آکادمیک باشد یا جنرال حتما سعی کنید با شناخت و اصولی پیش بروید. توصیه های زیر می تواند کمک شایانی به شما در کشف مسیرتان باشد:

 

روی واژگان کار کنید

یکی از سودمندترین نکات این است که دانش آموزان می توانند فوراً واژگان را یاد بگیرند یا تمرین کنند. می توانید یک روزنامه یا مجله بردارید تا دایره لغات خود را تمرین کنید، این کار به شما کمک می کند دایره لغات خود را بهبود ببخشید، همچنین این واژگان را یادداشت کنید و در حین تمرین از آنها در جملات خود استفاده کنید.

هر چه بیشتر با کلمات پیچیده روبرو می شوید. معانی و اهمیت آنها را بیشتر خواهید آموخت. علاوه بر این، برای بهبود دایره لغات خود شروع به تماشای کانال های خبری یا فیلم کنید. این نکات مطمئناً به شما در بهبود دایره لغات کمک می کند. سعی کنید از کلماتی استفاده کنید که بتوانید به خاطر بسپارید و آنها را اجرا کنید.

 

مهارت های نوشتاری را بهبود بخشید

 

students academic writing | مکالمه با پارتنر زبان | ECC

 

شما می توانید هر روز یک آزمون رایتینگ آیلتس را تمرین کنید. با انجام این کار، شما 30 تسک رایتینگ آیلتس را در یک ماه انجام خواهید داد و در مهارت های نوشتاری خود بسیار بهتر از اکثر داوطلبان خواهید بود.

پارامترهای خاصی برای بهبود مهارت های نوشتاری شما برای کسب نمره مورد نظر در آزمون آیلتس وجود دارد. برای افزایش عملکرد خود باید این نکات رایتینگ آیلتس را دنبال کنید:

  • برای شکل‌دهی سریع ایده از طریق متن، به مرور و اسکن کردن عادت کنید.
  • در طول آمادگی آیلتس، دستورالعمل هر تمرین را با دقت بخوانید.
  • تمرین کنید کلمات کلیدی را در طول آزمون خواندن علامت گذاری کنید.
  • اطمینان حاصل کنید که دستورالعمل های ذکر شده در آزمون را دنبال می کنید
  • هر روز روزنامه بخوانید و به اخبار گوش دهید تا مهارت های خواندن خود را بهبود ببخشید.

مقاله بهترین کتاب های رایتینگ انگلیسی را مطالعه کنید

 

همیشه یک طرح کلی ترسیم کنید

قبل از شروع نوشتن، باید یک طرح کلی ترسیم کنید. داوطلبان گاهی اوقات استدلال می‌کنند که چون این یک آزمون زمان‌بندی‌شده است، نباید دقایق گرانبها را برای ترسیم طرح کلی صرف کنند. این اصلا درست نیست! یک طرح کلی با متمرکز نگه داشتن شما در حین نوشتن در وقت شما صرفه جویی می کند تا از موضوع منحرف نشوید. طرح کلی همچنین به شما کمک می کند تا ایده های خود را سازماندهی کنید و آنها را در بهترین نظم قبل از شروع نوشتن قرار دهید. مهمتر از همه، داشتن یک طرح کلی خوب به این معنی است که می توانید به جای ایده هایی که ارائه می کنید، روی زبانی که استفاده می کنید (واژگان و ساختار جمله) تمرکز کنید.

بنابراین طرح کلی شما چقدر باید دقیق باشد؟ شما باید با نوشتن جمله ای که بیانگر ایده اصلی مقاله شماست (Writing Task 2) یا نکات مهمی که باید در مقدمه خود گنجانده شود، شروع کنید. بیانیه مقاله شما نیروی محرکه پشت کل مقاله شما است و هر پاراگراف به آن مربوط می شود و آن را پشتیبانی می کند. برای Writing Task 1، مقدمه خود را با پاسخ به این سؤال سازماندهی کنید:

 “What information should someone know about these charts/graphs/diagrams?” (Academic Task 1)

یا

“What is the purpose of this letter?” (General Task 1)

 

برای پاراگراف‌های بدنه، طرح کلی شما فقط باید موضوع اصلی پاراگراف، شواهد مورد استفاده، و در صورت لزوم (Task 1)، نحوه حمایت از ایده اصلی شما را منعکس کند. لازم نیست برای نتیجه گیری خود چیزی در طرح کلی بنویسید، زیرا نتیجه، بیان مجدد یا خلاصه ای از استدلال شما است و شما هیچ ایده جدیدی ارائه نخواهید داد. در مورد نامه نگاری (Task 1 جنرال)، نتیجه گیری رسمی ممکن است ضروری باشد یا نباشد.

 

تمام تلاشتان را بکنید

هنگام سازماندهی مقاله نظری در مرحله طرح کلی، ترتیب ارائه ایده های خود را تعیین کنید. قوی ترین پاراگراف بدنه شما باید اول باشد، زیرا این اولین و مهم ترین برداشت خواننده شما را ایجاد می کند. اگر سه پاراگراف بدنی دارید، بهترین پاراگراف را اول بگذارید، پس از آن ضعیف ترین پاراگراف را در وسط قرار دهید و در آخر دومین پاراگراف قوی را قرار دهید. به این ترتیب خواننده در پایان مقاله شما هم تاثیر خوبی از آن خواهد داشت.

 

ایده تان را ساده نگه دارید

مهم است که به یاد داشته باشید که وظایف رایتینگ آیلتس میزان آگاهی شما از موضوع یا میزان باهوشی شما را بررسی نمی کند. آنها توانایی شما را در ارائه و پردازش ایده ها به طور واضح و منسجم به زبان انگلیسی ارزیابی می کنند. بنابراین، ساختار بندی پاراگراف ها و جملات به گونه ای مهم است که در هر جمله یک ایده و در هر پاراگراف یک ایده کنترل کننده ارائه دهند. استدلال های خود را با شواهد (مثال یا توضیح) پشتیبانی کنید، سپس پاراگراف خود را با ارتباط به پشتیبانی از عنوان تان به پایان برسانید.

 

روی کیفیت زبان تمرکز کنید نه طولانی بودن مقاله یا نامه

رایتینگ آیلتس نیازی به طولانی بودن ندارد. اگرچه باید تعداد کلمات مورد نیاز (150 و 250 کلمه) را هدف قرار دهید. مقاله‌های Task 2 فقط باید دو پاراگراف قوی داشته باشند. اگرچه اگر بتوانید آن را مدیریت کنید، مطمئناً سه پاراگراف بهتر است. شما برای استفاده از ساختار جملات پیچیده و واژگان قوی به طور دقیق و طبیعی امتیاز کسب می کنید. به جای اینکه نگران طولانی بودن مقاله خود باشید، برای گنجاندن واژگان جالب وقت بگذارید و از تکرار کلمات تکراری خودداری کنید. از آنجا که برای آزمون آیلتس آماده می شوید، باید در تلاش باشید تا دایره لغات خود را برای موضوعات مختلف غنی تر بسازید. علاوه بر این، ممکن است بخواهید مترادف ها یا کلمات مرتبط را با هم در فلش کارت ها گروه بندی کنید. این کار به شما کمک می کند مترادف هایی را برای استفاده در حین نوشتن در اختیار داشته باشید.

 

تصحیح کنید!

این می تواند برای آزمون های زمان بندی شده چالش برانگیز باشد، اما ضروری است که چند دقیقه بعد از هر کار نوشتن برای تصحیح، وقت بگذارید. شما باید به دنبال اشتباهات کوچک در املا و دستور زبان باشید. اکنون زمان آن نیست که تصمیم بگیرید که بحث شما کارایی لازم را ندارد و یک پاراگراف جدید بنویسید (طرح کلی شما برای همین است!). مقاله خود را بخوانید و از منسجم بودن آن اطمینان حاصل کنید و در صورت نیاز جملات یا عباراتی اضافه کنید تا پیوندهای قوی تری بین ایده ها ایجاد کنید.

 

تفاوت رایتینگ در آزمون آیلتس جنرال و آکادمیک

آزمون رایتینگ آیلتس بسته به اینکه در حال انجام آزمون آکادمیک (برای برنامه های کاربردی دانشگاه) یا آزمون جنرال (معمولاً برای کار / مهاجرت عمومی) هستید، متفاوت است.

  • در آیلتس آکادمیک شما باید یک نمودار، شکل یا جدول (Task 1) را توصیف کنید و یک مقاله (Task 2) بنویسید.
  • در آموزش عمومی آیلتس شما باید یک نامه بنویسید (Task 1) و یک مقاله (Task 2) بنویسید.

Task 2 (مقاله) در واقع امتیاز بیشتری نسبت به Task 1 (گراف یا نامه) دارد، بنابراین شما باید 40 دقیقه از زمان را برای مقاله و 20 دقیقه را روی نمودار / نامه اختصاص دهید.

این تفاوت بستگی به تعداد کلماتی که باید بنویسید دارد زیرا حداقل 150 برای Task 1 و 250 کلمه برای Task 2 باید نوشته شود.

 

آکادمیک عمومی
Task 1(150 کلمه) توصیف یک نمودار یا جدول نوشتن نامه
Task 2(250 کلمه) نوشتن مقاله نوشتن مقاله

سوالات آزمون رایتینگ آیلتس

چه در آزمون جنرال شرکت کرده باشید یا آکادمیک ، هر کدام دارای دو بخش و هریک از این دو بخش دارای یک Task است. در ادامه به طور مختصر و با ذکر توصیه و نکاتی به هر یک از آنها خواهیم پرداخت.

 

تسک 1 رایتینگ آیلتس آکادمیک

در بخش اول رایتینگ آیلتس باید یک نمودار، جدول یا فرآیند را توصیف، خلاصه یا توضیح دهید. در اینجا یک نمونه سوال وجود دارد:

شما باید حدود 20 دقیقه برای این کار وقت بگذارید و حداقل 150 کلمه بنویسید.

 

The chart shows the components of GDP in the UK from 1992 to 2000.

Summarize the information by selecting and reporting the main features and make comparisons where relevant.

تسک 1 ریدینگ آیلتس

تسک 2 رایتینگ آیلتس آکادمیک

Task 2 رایتینگ آزمون آیلتس سوال مقاله است. شما باید پاسخی به یک سوال بنویسید و با ذکر دلایل و مثال هایی پاسخ خود را تایید کنید. موضوعات این سوال معمولا از علاقه عمومی و اطلاعات روز دنیا است. شما باید حدود 40 دقیقه برای این کار وقت بگذارید. و حداقل 250 کلمه در خصوص آن بنویسید.

در اینجا نمونه ای از یک سوال آورده شده است:

IELTS general writing task 2 | مکالمه با پارتنر زبان | ECC

تسک 1 رایتینگ آیلتس جنرال

تسک 1 آزمون رایتینگ جنرال، نوشتن نامه است. موقعیتی به شما ارائه می شود و باید نامه خود را بنویسید و وضعیت را توضیح دهید یا اطلاعاتی بخواهید. نامه ممکن است به یکی از این سه سبک باشد:

  1. شخصی Personal
  2. نیمه رسمی Semi-Formal
  3. رسمی Formal

پاسخ شما باید منعکس کننده سبک مناسب باشد.

در اینجا یک نمونه سوال وجود دارد:

1667136627 | مکالمه با پارتنر زبان | ECC

 

تسک 2 رایتینگ آیلتس جنرال

تسک  2 رایتینگ جنرال دقیقا مشابه رایتینگ آکادمیک است. شما باید یک مقاله بنویسید و در مورد یک دیدگاه، استدلال یا مشکل پاسخ دهید. با این حال، در روز آزمون، این مقاله با مقاله ای کسانی که آزمون آکادمیک را می گذرانند، متفاوت خواهد بود.

مقاله ها گاهی اوقات به سبک شخصی تر از مقاله آکادمیک هستند، اما شما باید از همان روش ها برای نوشتن مقاله پیروی کنید.

 

task 2 eshopping question | مکالمه با پارتنر زبان | ECC

 

زمان پاسخگویی رایتینگ آزمون آیلتس

مدت زمان تعیین شده برای آزمون رایتینگ آیلتس هم در آزمون آیلتس جنرال و هم آکادمیک 60 دقیقه است. که 20 دقیقه آن به Task 1 اختصاص دارد که حداقل باید برای آن 150 کلمه بنویسید و 40 دقیقه آن به Task 2 اختصاص دارد و برای آن هم باید حتما مقاله ای با حداقل 250 کلمه بنویسید.

 

نحوه نمره دهی رایتینگ آیلتس

حالا نمره مقاله شما چگونه است؟ معیار امتیاز دهی بخش رایتینگ به شرح زیر است:

  • پاسخ به تکلیف
  • انسجام و پیوستگی
  • غنای واژگان
  • استفاده به جا و مناسب گرامر

هر معیار 25 درصد از کل امتیاز نوشتن را شامل می شود. اگر در نوشتن خود به این پارامترها اهمیت ندهید، بخش خوبی از امتیاز خود را از دست خواهید داد.

 

نکات مهم کسب نمره بالا در رایتینگ آیلتس

  1. در حال نوشتن آزمون آکادمیک باشید یا جنرال ، مطمئن شوید که دقیقاً متوجه شده اید که سوال از شما چه می خواهد.
  2. اگر در حال نوشتن نامه هستید، مطمئن شوید که سبک نامه را شناسایی کرده اید (رسمی یا غیر رسمی) و می دانید که چه احوالپرسی و چه پایانی قابل قبول است.
  3. اگر در حال نوشتن یک مقاله نظری هستید، مطمئن شوید که می توانید هر دو طرف موضوع را شناسایی کنید.
  4. اگر در حال توصیف نمودارها یا فرآیندها هستید، ابتدا آنچه را که نمودارها نشان می دهند مشخص کنید، سپس روندهای اصلی و ویژگی های مفید را برای مقایسه شناسایی کنید. هنگامی که ذهن خود را معطوف کار پیچیده کردید، می توانید طرح کلی مقاله خود را شروع کنید.
  5. چند سوال واقعی رایتینگ آیلتس پیدا کنید، حتما این نمونه سوالات را از یکی از منابع رسمی زیر انتخاب کنید:

نکات ضروری برای کسب امتیاز بهتر در آزمون رایتینگ Task 2 (مقاله)

درک کنید

درک آنچه سوال از شما می خواهد، غلبه بر نیمی از مشکل است. توجه به تمام موارد ذکر شده در سوال ضروری است. ابتدا به دقت به سؤال نگاه کنید سپس نوع سؤال را مشخص کنید – آیا این یک بحث، نظر، راه حلی برای مشکل یا ترکیبی است. کلمات کلیدی اصلی را شناسایی کنید و دقیقاً درک کنید که امتحان کننده در مقاله چه انتظاری از شما دارد. از نوشتن در مورد یک موضوع کلی بپرهیزید، در غیر این صورت امتیازی بیشتر از 5 نخواهید داشت.

با موضوعات رایج آشنا شوید

آموزش های آیلتس، موسسات برتر آیلتس، چندین تمرین رایتینگ آیلتس را ارائه می دهند تا شما را با الگوی آزمون، سوالات مدل و غیره آشنا کنند. این به گسترش دایره لغات شما برای ایده های بیشتر کمک می کند. همچنین، سعی کنید روزنامه ها را بیشتر بخوانید تا دایره لغات شما را افزایش دهد و شما را از وضعیت اطراف خود به روز نگه دارد. همیشه به یاد داشته باشید که آزمون آیلتس دانش شما را محک نمی‌زند، بلکه شایستگی شما را در زبان انگلیسی محک می‌زند. بنابراین پاسخ خود را با یک فرآیند فکری واضح با مثال های متعدد ارائه دهید تا نوشته خود را تقویت کنید.

از نظر شخصی خود استفاده کنید

موثرترین روش برای نوشتن یک مقاله پیشرفته، گنجاندن نظر شخصی خود در مقاله است. تصور کنید موضوع مقاله سوالی است که دوستتان از شما پرسیده است، و سپس نظر خود را طوری بیان کنید که گویی آنچه را که به آن اعتقاد دارید و افکار خودتان را در مورد آن بیان می کنید. همچنین سعی کنید از مثال‌ها و نمونه‌های مرتبط در مقاله برای واضح‌تر شدن آن استفاده کنید. بنابراین، در پایان، به یاد داشته باشید اگر به خوبی به آنچه موضوع مقاله نیاز دارد فکر و درک کنید به راحتی می توانید امتیاز بالای 7 را کسب کنید.

زمان خود را مدیریت کنید

از آنجایی که آزمون محدود به زمان است، مهم است که کار نوشتن مقاله آیلتس را به موقع یعنی در عرض 40 دقیقه تکمیل کنید. بنابراین، قبل از حضور در آزمون آیلتس، باید مهارت های مدیریت زمان مناسب را توسعه دهید.

نوشتن مقاله خود را با یک استراتژی مناسب شروع کنید. برای برنامه ریزی مقاله خود بیش از 5 دقیقه وقت صرف نکنید. در صورت امکان، سعی کنید مقاله خود را در عرض 36-37 دقیقه کامل کنید تا بتوانید 2-3 دقیقه آخر را صرف تصحیح کنید. همانطور که ممکن است با عجله مقاله را نوشته باشید، تصحیح به شما کمک می کند تا اشتباهات املایی و دستوری را شناسایی کنید.

 

حواس تان به دامنه لغات تان باشد

دامنه لغات یکی از چهار معیار ارزیابی نوشتاری است که به نمره نوشتن شما کمک می کند. اما، بسیاری از داوطلبان آیلتس در مورد استفاده از ویژگی های واژگانی بی اطلاع هستند. دامنه لغات به استفاده از دامنه کافی از واژگان، استفاده صحیح از املاها، اجرای صحیح ترکیب‌بندی‌ها و واژه‌سازی نیز اشاره دارد.

کسانی که با این موضوع آشنا نیستند، در مقاله خود از کلمات تکراری استفاده می کنند. اما، یک ممتحن به دنبال کلمات و عبارات متنوعی در پاسخ شماست. هنگامی که او هیچ گونه تنوع واژگانی را پیدا نمی کند مورد واژگان شما تصوری منفی پیدا می کند. او متوجه می شود شما دانش زبانی ضعیفی دارید و بر این اساس به شما نمره می‌دهد. بنابراین، تا جایی که ممکن است در مقاله خود از کلمات تکراری خودداری کنید.

مقاله چگونه واژگان انگلیسی خود را بهبود ببخشیم؟ را مطالعه کنید.

 

پاراگراف بندی کنید

بسیاری از داوطلبان هنگام نوشتن یک مقاله یا مقاله از پاراگراف استفاده نمی کنند. آنها کل موضوع را به وضوح تنها در یک پاراگراف توضیح می دهند. اما، انجام این کار در مقاله نویسی آیلتس قطعاً تاثیر خود را بر نمره شما خواهد گذاشت.

ساختار مقاله رایتینگ آیلتس

  • معرفی
  • پاراگراف بدنه 1
  • بدنه بند 2
  • نتیجه

ایده های خود را به پاراگراف های مختلف تقسیم کنید. هر ایده خود را با مثال های مرتبط در یک پاراگراف به تفصیل توضیح دهید. سپس، پاراگراف دیگری را با یک ایده جدید شروع کنید. اما به یاد داشته باشید، ایده های شما باید به صورت منطقی پیوند داده شوند، هرچند در پاراگراف های مختلف نوشته شده باشند.

یک مقاله با 4 پاراگراف برای نوشتن مقاله آیلتس ایده آل است. فقط و فقط در صورت نیاز می توانید پاراگراف اضافه کنید. هیچ اطلاعات ناخواسته ای قرار ندهید یا سعی نکنید بی جهت پاراگراف را گسترش دهید. این امر شانس دستیابی به امتیاز بالا را کاهش می دهد.

آزمون آیلتس برای ارزیابی مهارت های زبان انگلیسی شما انجام می شود. و اگر پاسخ ها را ناقص بگذارید، ممتحن نمی تواند مهارت های شما را قضاوت کند. در نتیجه، او به مقاله شما نمره ضعیفی خواهد داد. بنابراین، به جای نوشتن نکات کوتاه یا جملات کوتاه، باید هر نکته را در یک پاراگراف جداگانه با دو تا سه خط توضیح فرموله کنید. به این ترتیب می توانید مهارت های نوشتاری خود را به نمایش بگذارید و تاثیر خوبی روی ممتحن ایجاد کنید تا نمره بهتری بگیرید.

 

گرامر، املا و نقطه گذاری را بدانید

استفاده از گرامر مناسب، نوشتن املای صحیح و قرار دادن علائم نگارشی در مکان های مناسب نقش حیاتی در رایتینگ آیلتس دارد. شما باید در این مورد دقت بیشتری داشته باشید. حتی یک اشتباه جزئی به طور مستقیم امتیاز شما را کاهش می دهد. بنابراین، یک تمرین قبلی برای اطمینان از موفقیت عالی و منطقی است.

مقاله چگونه املای انگلیسی خود را قوی تر کنیم؟ و آموزش گرامر انگلیسی را مطالعه کنید.

 

از زبان رسمی استفاده کنید

در این زمان از پیامک ها و سایر برنامه های چت، استفاده از عبارات غیررسمی و متن های کوتاه یک مسئله کاملاً رایج است. اما این عمل برای آزمون آیلتس اکیداً ممنوع است. استفاده از زبان یا اصطلاحات نامناسب ممکن است ممتحن را آزار دهد و در نتیجه امتیاز شما آسیب ببیند. بنابراین، شما باید از زبان رسمی در نوشتن خود استفاده کنید.

با دقت و تمرین کافی قطعا می توانید امتیاز مورد نظرتان را کسب کنید! اگر در مورد رایتینگ آیلتس سوال، پیشنهاد و یا نظری دارید با ما در میان بگذارید.

 

درباره آیلتس بیشتر بدانید:

چطور در ریدینگ آیلتس نمره بالا بگیریم؟ راهنمای جامع + نمونه سوال

چطور در اسپیکینگ آیلتس نمره بالا بگیریم؟ راهنمای جامع + نمونه سوال

چطور در لیسنینگ آیلتس نمره بالا بگیریم؟ راهنمای جامع + نمونه سوال

 

دوجلسه آزمایشی رایگان!

دو جلسه 100% رایگان تعیین سطح و شرکت در کلاس های آموزش مکالمه زبان تلفنی ECC فقط با پرکردن فرم زیر:

پیشنهاد میکنیم این مقالات را هم بخوانید

تقویت مهارت ریدینگ (Reading) و درک مطلب زبان انگلیسی

تقویت مهارت ریدینگ و درک مطلب زبان انگلیسی: راهنمای جامع

مهارت ریدینگ یا خواندن، یکی از مهارت‌های چهارگانه زبان انگلیسی است که نقش حیاتی در زندگی روزمره، پیشرفت تحصیلی و شغلی ایفا می‌کند. با تقویت مهارت ریدینگ، می‌توانید به انبوه اطلاعات موجود در منابع انگلیسی دسترسی پیدا کنید، با افراد انگلیسی زبان در سطوح مختلف ارتباط برقرار کنید، در امتحانات و مقاطع تحصیلی بالاتر موفق شوید و فرصت‌های شغلی خود را ارتقا دهید.

ادامه مطلب »
۹ روش موثر برای تقویت مکالمه زبان انگلیسی در خانه

9 روش موثر برای تقویت مکالمه زبان انگلیسی در خانه

زبان انگلیسی یکی از زبان‌های بین‌المللی است که در بسیاری از زمینه‌های زندگی کاربرد دارد. از جمله مهم‌ترین کاربردهای زبان انگلیسی می‌توان به ارتباطات بین‌المللی، تجارت، گردشگری و آموزش اشاره کرد. به همین دلیل، یادگیری زبان انگلیسی برای بسیاری از افراد ضروری است.

ادامه مطلب »
نحوه انتخاب بهترین دیکشنری: راهنمای گام به گام

نحوه انتخاب بهترین دیکشنری: راهنمای گام به گام

دیکشنری یکی از ابزارهای ضروری برای یادگیری هر زبانی است. دیکشنری به ما کمک می‌کند تا معنای کلمات جدید را بیاموزیم، تلفظ آنها را درست بفهمیم و کاربرد آنها را در جمله تشخیص دهیم. اما با وجود تنوع دیکشنری‌های موجود در بازار، انتخاب بهترین دیکشنری برای خودمان می‌تواند دشوار باشد.

در این مقاله، ما به شما کمک می‌کنیم تا بهترین دیکشنری را برای نیازهای خود انتخاب کنید.

ادامه مطلب »
10 داستان‌ کوتاه انگلیسی برای کودکان: راهی جذاب برای یادگیری زبان

10 داستان‌ کوتاه انگلیسی برای کودکان: راهی جذاب برای یادگیری زبان

داستان‌های کوتاه انگلیسی برای کودکان می‌توانند نقش مهمی در یادگیری زبان انگلیسی برای کودکان ایفا کنند. این داستان‌ها می‌توانند کودکان را با زبان انگلیسی آشنا کنند، دایره لغات و مهارت‌های خواندن و نوشتن آنها را بهبود بخشند و به آنها کمک کنند تا با فرهنگ انگلیسی آشنا شوند.

ادامه مطلب »

دیدگاه شما

در بحث پیرامون این مقاله شرکت کنید!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *