آدرس

امور اداری    ۷۰ ۲۰ ۹۱۰۰ (۰۲۱)

استرس احساس ناخوشایندی است که گاهی با آن مواجه می‌شویم. این احساس در حقیقت واکنشی است نسبت به رویدادها و شرایط دلهره‌آوری که در زندگی فرد ایجاد می‌شود. صحبت کردن در جمع از موقعیت هایی است که اکثر افراد در آن دچار استرس می شوند. این شرایط زمانی که می خواهیم به زبان دیگری صحبت کنیم سخت تر هم می شود. در این مقاله به بررسی دلایل بروزیا تشدید استرس در حین مکالمه و همچنین ارائه راهکارهای عملی برای کاهش استرس می پردازیم.

مکالمه انگلیسی با پارتنر های زبان حرفه ای!

آموزش مکالمه انگلیسی، به صورت آنلاین و تلفنی با تعیین سطح و 2 جلسه آزمایشی رایگان

فهرست مطالب

استرس احساس ناخوشایندی است که گاهی با آن مواجه می‌شویم. این احساس در حقیقت واکنشی است نسبت به رویدادها و شرایط دلهره‌آوری که در زندگی فرد ایجاد می‌شود. صحبت کردن در جمع از موقعیت هایی است که اکثر افراد در آن دچار استرس می شوند. این شرایط زمانی که می خواهیم به زبان دیگری صحبت کنیم سخت تر هم می شود.

البته باید بدانیم حتی سخنرانان حرفه‌ای هم قبل از رفتن بر روی استیج برای شروع سخنرانی‌شان دچار استرس می‌شوند، چه برسد به  یک زبان‌آموز هنگامی که می‌خواهد برای اولین بار جلوی یک شخص یا کلاس به انگلیسی صحبت کند. آنها احتمالاً برای این سخنرانی ساعت‌ها و حتی روزها تمرین می‌کنند و در لحظات نزدیک به شروع سخنرانی ممکن است باز هم نتوانند آنطور که باید آرامش خود را حفظ کنند.

در این مقاله به بررسی دلایل بروزیا تشدید استرس در حین مکالمه  و همچنین ارائه راهکارهای عملی برای کاهش استرس می پردازیم.

5 عاملی که موجب بروز یا تشدید استرس می شوند

عدم اعتماد به نفس

ترس از صحبت کردن به زبانی دیگر آنهم در جمع  دلایل مختلفی دارد که یکی از مهمترین و رایج‌ترین آنها نداشتن اعتماد به نفس وایمان نداشتن به توانایی‌های خود است. اگر فکر کنید که توانایی لازم برای انجام یک سخنرانی یا مکالمه به زبان دیگر  را ندارید، همیشه از مکان‌هایی که شما را در این موقعیت قرار می‌دهد فرار خواهید کرد.

ترس از مضطرب به نظر رسیدن

یکی دیگر از دلایل ترس صحبت کردن ، ترس از مضطرب به نظر رسیدن در مقابل حضار است. شاید این ترس خیلی منطقی به نظر نرسد ولی برای افرادی که استرس قبل از سخنرانی را تجربه می‌کنند، این احساس کاملاً واقعی است. یکی از مهمترین دلایل این ترس هم این است که فرد فکر می‌کند اگر در مقابل جمعیت مضطرب به نظر برسد، آنها به این نتیجه می‌رسند که دلیل اضطرابش این است که به خوبی به آن زبان تسلط ندارد و یا از دانش کافی برخوردار نیست.

ترس از قضاوت شدن

بسیاری از افراد، مخصوصاً آنهایی که قرار است به زبان انگلیسی صحبت کنند، از قضاوت شدن توسط دیگران هراس دارند. در زمان صحبت کردن مدام به افراد نگاه می کنن تا از چهره آنها متوجه قضاوتشان بشوند و این موضوع تمرکز آنها را بهم می زند و درنتیجه نمی توانند درست صحبت کنند.

ترس از شکست های قبلی

شکست‌های قبلی یک فرد می‌تواند ترس او از مکالمه را چند برابر کند.  زیرا حوادت ناخوشایند قبلی معمولاً در دقایقی که می خواهید شروع به صحبت کنید به یادتان  می‌آید و شما را مضطرب می‌کند.

آمادگی ضعیف

طبیعی است که اگر برای مکالمه آنهم به زبانی دیگر  آنطور که باید و شاید آماده نباشیم، اضطراب و استرس به سراغ ما می‌آید. باید بدانیم لازمه هر موفقیتی، تلاش و پشتکار است. آمادگی ضعیف، به کمبود اعتماد به نفس می‌انجامد که همین بزرگترین عامل خراب کردن یک مکالمه یا سخنرانی است

چطور می‌توانیم استرس و اضطراب‌ خود را در زمان مکالمه به زبان انگلیسی کنترل کنیم؟

خوب حالا که به مهمترین دلایل ایجاد استرس و اضطراب در هنگام مکالمه اشاره کرده‌ایم، وقت این است که ببینیم چه راه‌هایی برای کنترل این استرس و به دست آوردن آرامش در این موقعیت وجود دارد؟

 اولین چیزی که باید بدانید این است که اشتباه کردن یک اتفاق طبیعی در فرآیند یادگیری محسوب می‌شود

نیازی نیست بی نقص باشیم

به یاد داشته باشد که هنوز یک دانش آموز هستید و نیازی نیست که بی نقص ظاهر شوید. به این موضوع آگاهی داشته باشید که استرس شما طبیعی ست و همه ی افراد در موقعیت شما همین حس و حال را تجربه میکنند. نیاز به بی نقص بودن فقط استرس شما را افزایش میدهد، به جای آن به این فکر کنید که مهارت های خودتان را تا حد ممکن نشان دهید وبه یاد داشته باشید که اشتباهاتی که میکنید به فرآیند یادگیری بهتر و کاملتر شما کمک میکند.

آماده باشید

آمادگی یعنی از موضوع و مطلبی که می‌خواهید درباره آن صحبت کنید آگاهی کافی داشته باشید و حرف‌هایتان را در ذهنتان جمله‌بندی کنید. این کار شجاعت شما را برای سخنرانی افزایش می‌دهد و عملکردتان را بهبود می‌بخشد. به منظور آمادگی بیشتر می توانید پارتنر زبان داشته باشین و در مورد مطالب مورد نیازتان با او مکالمه کنید.

مهارت مکالمه خود را تقویت کنید

آمادگی برای آزمون‌های انگلیسی مانند آیلتس نباید فقط به چند ساعت یا چند روز قبل از آزمون محدود باشد، بلکه باید به یک فرآیند ادامه‌دار و همیشگی تبدیل شود. خودتان را برای جواب‌ها و واکنش‌های دیگر افراد آماده کنید و بدانید در مقابل آنها چه می‌خواهید بگویید. مقدار تمرین مکالمه با و روزانه خودتان را افزایش دهید و از این راه دایره واژگانتان را گسترش دهید. شما می توانید هر روز با پارتنر زبان خود مکالمه کنید. دراین صورت در همیشه برای مکالمه آماده هستین.

آرامش خود را حفظ کنید

اگر استرس داشته باشید، ممکن است قسمتی یا همه آنچه می‌خواهید بگویید را به کلی فراموش کنید، و یا لکنت زبان بگیرید و کنترل خودتان را از دست بدهید. نگران نباشید، نفس‌های عمیق بکشید و سعی کنید که آرام باشید.

به تمرین ادامه دهید

کار نیکو کردن از پر کردن است. تمرین مستمر به شما کمک می کند تا مهارت های خود را در سطح چشم گیری بهبود بخشید. یکی از راه های موثر ضبط کردن صدای خود و گوش دادن به آن است. با گوش دادن به صدای خود به راحتی پی به ایرادات خود می برید و آنها را با کمک پارتنر زبانتان حل می کنید.

شما به راحتی می توانید با استفاده از دوره های مکالمه ای سی سی از طریق تلفن بدون اتلاف وقت و صرف هزینه زیاد بر استرس خود در حین مکالمه غلبه کنید و با کمک پارتنر زبانتان زودتر بر مکالمه مسلط شوید. دوره های مکالمه در ای سی سی به خاطر تمرکز روی مکالمه و همراهی پارتنر  با تجربه که باهاتون باهاتون مکالمه می کنه و اشکالاتتون رو برطرف بکنه یه فرصت خوب میتونه باشه. همین الان وارد سایت بشین و دورتون و انتخاب کنید.

دوجلسه آزمایشی رایگان!

دو جلسه 100% رایگان تعیین سطح و شرکت در کلاس های آموزش مکالمه زبان تلفنی ECC فقط با پرکردن فرم زیر:

پیشنهاد میکنیم این مقالات را هم بخوانید

تقویت مهارت ریدینگ (Reading) و درک مطلب زبان انگلیسی

تقویت مهارت ریدینگ و درک مطلب زبان انگلیسی: راهنمای جامع

مهارت ریدینگ یا خواندن، یکی از مهارت‌های چهارگانه زبان انگلیسی است که نقش حیاتی در زندگی روزمره، پیشرفت تحصیلی و شغلی ایفا می‌کند. با تقویت مهارت ریدینگ، می‌توانید به انبوه اطلاعات موجود در منابع انگلیسی دسترسی پیدا کنید، با افراد انگلیسی زبان در سطوح مختلف ارتباط برقرار کنید، در امتحانات و مقاطع تحصیلی بالاتر موفق شوید و فرصت‌های شغلی خود را ارتقا دهید.

ادامه مطلب »
۹ روش موثر برای تقویت مکالمه زبان انگلیسی در خانه

9 روش موثر برای تقویت مکالمه زبان انگلیسی در خانه

زبان انگلیسی یکی از زبان‌های بین‌المللی است که در بسیاری از زمینه‌های زندگی کاربرد دارد. از جمله مهم‌ترین کاربردهای زبان انگلیسی می‌توان به ارتباطات بین‌المللی، تجارت، گردشگری و آموزش اشاره کرد. به همین دلیل، یادگیری زبان انگلیسی برای بسیاری از افراد ضروری است.

ادامه مطلب »
نحوه انتخاب بهترین دیکشنری: راهنمای گام به گام

نحوه انتخاب بهترین دیکشنری: راهنمای گام به گام

دیکشنری یکی از ابزارهای ضروری برای یادگیری هر زبانی است. دیکشنری به ما کمک می‌کند تا معنای کلمات جدید را بیاموزیم، تلفظ آنها را درست بفهمیم و کاربرد آنها را در جمله تشخیص دهیم. اما با وجود تنوع دیکشنری‌های موجود در بازار، انتخاب بهترین دیکشنری برای خودمان می‌تواند دشوار باشد.

در این مقاله، ما به شما کمک می‌کنیم تا بهترین دیکشنری را برای نیازهای خود انتخاب کنید.

ادامه مطلب »
10 داستان‌ کوتاه انگلیسی برای کودکان: راهی جذاب برای یادگیری زبان

10 داستان‌ کوتاه انگلیسی برای کودکان: راهی جذاب برای یادگیری زبان

داستان‌های کوتاه انگلیسی برای کودکان می‌توانند نقش مهمی در یادگیری زبان انگلیسی برای کودکان ایفا کنند. این داستان‌ها می‌توانند کودکان را با زبان انگلیسی آشنا کنند، دایره لغات و مهارت‌های خواندن و نوشتن آنها را بهبود بخشند و به آنها کمک کنند تا با فرهنگ انگلیسی آشنا شوند.

ادامه مطلب »

دیدگاه شما

در بحث پیرامون این مقاله شرکت کنید!

2 دیدگاه دربارهٔ «چرا زمان مکالمه استرس داریم؟ 5 عاملی که موجب بروز یا تشدید استرس میشوند»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *