آدرس

امور اداری    ۷۰ ۲۰ ۹۱۰۰ (۰۲۱)

روش یادگیری زبان فرانسوی - ECC
چه در فرانسه زندگی میکنید یا خیر. چه دانشجوی زبان فرانسه هستید یا خیر.چه مجبور به یادگیری زبان فرانسه هستید یا به میل خود این کار را انجام میدهید.در تمامی این موارد شما باید مواردی را در روند یادگیری زبان فرانسه به کار بگیرید. عوامل زیادی روی سرعت یا کیفیت روند یادگیری شما تاثیر خواهد گذاشت.اما مواردی هست که بین تمامی اینها مشترک است.

مکالمه انگلیسی با پارتنر های زبان حرفه ای!

آموزش مکالمه انگلیسی، به صورت آنلاین و تلفنی با تعیین سطح و 2 جلسه آزمایشی رایگان

فهرست مطالب

در این مقاله اصلی ترین و بهترین روش یادگیری زبان فرانسوی، عوامل تاثیر گذار بر روند یادگیری و پاسخگویی به سوالات متداول زبان آموزان زبان فرانسه را توضیح خواهم داد.  

آیا بهترین روش برای یادگیری زبان فرانسوی وجود دارد؟

بله.  درست است که برای یادگیری زبان روش های زیادی وجود دارد.  ولی سریع ترین، مطمئن ترین و بهترین روش یادگیری زبان فرانسوی، آموزش در کلاس های آموزش زبان فرانسه است.  در ادامه به مزایا این روش میپردازیم.  

بهترین روش برای یادگیری زبان فرانسوی چیست؟

اصلی ترین، تاثیرگذار ترین، مفید ترین و دقیق ترین روش یادگیری زبان فرانسه، گذراندن کلاس های آموزش زبان فرانسه است.  چرا؟ چون در کلاس های آموزشی، روند یادگیری زبان کاملا دقیق و برنامه ریزی شده است و شما تحت نظر کسی که بر زبان فرانسه مسلط است زبان یاد خواهید گرفت. در این روش شما از یک سری موارد اطمینان حاصل میکنید. م طمئن میشوید که روند کلاس شما درست و هدفمند است. در در این روش تمامی مهارت ها از قبیل گرامر، فهم شنیداری، درک متون فرانسوی، دایره لغات و واژگان باهم کار میشود و از همه مهم تر شما مدام با کسی که فرانسه صحبت میکند در ارتباط هستید. در مرحله بعد شما میتوانید با روش های تکمیلی این روند را کارا تر، مفید تر و سریع تر کنید. مانند رسانه ها، کتاب، صحبت کردن با پارتنر، اپلیکیشن، فضای مجازی، سفر و تمامی روش هایی که در ادامه این مقاله توضیح خواهم داد. برای اطلاعات بیشتر می توانید مقاله چگونه فرانسوی صحبت کنیم را مطالعه کنید.  

انواع روش های یادگیری زبان فرانسوی

امروزه روش های بسیار متنوع و جذابی برای آموزش زبان وجود دارد مانند آموزش از طریق فیلم و بازی یا از طریق کلاس های حضوری و آنلاین و حتی شبکه های مجازی.  در نهایت انتخاب با شماست بهترین روش یادگیری مختص به خودتان را انتخاب کنید که بیشترین کارایی را برای تان دارد!  

آموزش و تدریس در کلاس درس

  کلاس زبان   در مقاله چگونه فرانسوی صحبت کنیم؟ مفصل در مورد انواع کلاس های زبان فرانسه صحبت کردم. در این مقاله نیز به اختصار توضیح خواهم داد.  دوره های زبان فرانسه حضوری و غیر حضوری، آنلاین یا آفلاین، خصوصی یا عمومی، با برنامه ریزی زمانی مشخص پیش میرود.  معمولی یا ترمیک، پیشرفته و فوق پیشرفته که در آنها به ترتیب 3، 6 و9 ساعت در هفته سر کلاس هستید. ولی در تمامی این روش ها زمان دقیق یادگیری بستگی به شما و روند زبان خواندنتان برمیگردد. امروزه خوشبختانه با توجه به پیشرفت تکنولوژی انواع و اقسام کلاس های آموزشی وجود دارد که شما میتوانید با توجه به شرایط، زمانی که دارید یا عوامل دیگر کلاس مناسب خود را انتخاب کنید.  

یادگیری غوطه وری

یادگیری غوطه وری یعنی شما در محیط فرانسوی زبان، زبان بیاموزید.  محیط فرانسوی زبان یعنی چه ؟ یعنی لزوما کشور فرانسه؟ یعنی حضور در جمع فرانسوی زبان ها ؟ حضور در محیط هایی که همه فرانسوی هستند ؟ خیر و در عین حال بله. درست است که حضور در محیط هایی با حضور فرانسوی ها یا زندگی در کشور فرانسه شما را مجبور به مکالمه و تقویت هرچه سریعتر زبان فرانسه میشود. ولی با توجه به مشکلات امروزی و درگیری های زندگی، سفر های طولانی به کشور های خارجی بسیار دشوار شده. شما اگر در فرانسه زندگی میکردید ناخودگاه مدام با زبان فرانسه برخورد میکردید. حتی وقتی درحال قدم زدن در خیابان هستید. چه برسد به حضور در دانشگاه ها، ادارات و محیط کار و بازار و رستوران و غیره. . . خوب چه کنیم که در محیط فرانسوی باشیم.  محیط زندگیمان را به محیط فرانسوی تبدیل میکنیم. در حقیقت فرانسه را به خانه مان می آوریم.  چگونه با ذکر چند مثال توضیح خواهم داد.  در مقاله قبلی تمامی مثال های دقیق را خدمتتان عرض کردم. در این قسمت چند نمونه ساده و بسیار کاربردی و مفید را دوباره یادآور میشوم. زبان گوشی و تبلت و کامپیوتر خود را به زبان فرانسه تغییر دهید،روی تلویزین کانال های فرانسوی ببینید. فیلم و سریال فرانسوی دنبال کنید.  در گوشی تلفن خود اخبار و ویدئو های فرانسوی ببینید. به دیوار اتاقتان جملات فرانسوی بچسبانید. با خود با زبان فرانسه صحبت کنید خاطرات و دردل های خود را به زبان فرانسه روی کاغذ بنویسید. حتی اگر مطمئن بودید که اشتباه است. عیبی ندارد، بنویسید.  هر آنچه در و اطراف خود میبنید در ذهن خود نام فرانسوی آن را مرور کنید.  

نرم افزارها و اپلیکیشن ها

استفاده از اپلیکیشن ها بسیار سرگرم کننده است و هر لحظه در دسترس است و حس درس خواندن به زبان آموز نمیدهد. امروزه در دسترس ترین و پرکاربرد ترین اپلیکیشن ها در جهان اینستاگرام و یوتیوب است که میتوانید روی آن با جستجو کردن کلمات فرانسوی مثلا به صورت هشتگ به صفحات فرانسوی متصل شوید.  آنها را تماشا کنید. کامنت ها را بخوانید.  به نظرات پاسخ دهید و با آنها مکالمه کنید. وقتی شما با کسی فرانسوی مکالمه کنید و آنها را بفهمید دارای اعتماد به نفس میشوید.  به علاوه با زبان شهری و اصطلاحات بین جوانان فرانسوی زبان هم آشنا میشوید. و حتی میتوانید زبان بازی ها یا اپلیکیشن های روی گوشی خود را به فرانسه تبدیل کنید یا با جستجو کردن این کلمات به بازی های آموزشی زبان فرانسه دست پیدا کنید : Vocabulaire, apprendre le français, des jeux français, français pour les enfants  

رسانه فرانسوی زبان

les echos cover 766x359 1 | مکالمه با پارتنر زبان | ECC رسانه ها دقیقا مهم ترین نمونه از روش های تکمیلی یادگیری زبان هستند که بسیار تاثیرگذار هستند.  دنبال کردن رسانه نیاز به صبر و علاقه دارد پس پیشنهاد من این است که در رسانه های فرانسوی آن مطالبی را دنبال کنید که مورد علاقه شماست و از آن لذت میبرید. یکی از مشکلات زبان آموزان با دنبال کردن رسانه این است که نمیدانند از کجا شروع کنند و وقتی که روش خود را پیدا میکنند به دلیل متوجه نشدن مطالب دلسرد میشوند و آن را رها میکنند. این موضوع درست است.  اما فقط اوایل مسیر اینگونه است. مخصوصا اگر سطح زبان شما مبتدی باشد اصلا نباید از خود انتظار درک مطالب کاملا فرانسوی را داشته باشید.  چه بسا در رسانه ها فرانسوی اصیل یا فرانسوی محاوره و البته با تلفظ کاملا درست و فرانسوی صحبت میشود.  میتوانید از مطالب خواندنی شروع کنید یا جملات کوتاه یا حتی جک های کوتاه فرانسوی یا زیرنویس عکس ها. فقط کافی است کلمه دلخواه خود را به زبان فرانسه جستجو کنید و به دنیای اطلاعات متصل شوید و لذت ببرید. رسانه ها در غنی کردن دایره واژگان و تقویت تلفظ کمک فراوانی به شما میکند.  مثال هایی برای رسانه فرانسوی : گوش دادن به موسیقی های فرانسوی، تماشای سریال، فیلم، اخبار، کانال های آنلاین فرانسوی، فیلم های کوتاه روی اینستاگرام و یوتیوب، خواندن کتاب های فرانسوی، استفاده از کانال های فرانسوی روی ماهواره ماننده tv5MONDE  وfrance24  

مکالمه فرانسوی با پارتنر زبان

در ابتدا به شفاف سازی کلمه پارتنر در زبان میپردازیم. پارتنر یا همان همراه رقیب یا دوست یا مدرس یا هرکسی است که در یک مسیر آموزشی همگام باشماست. چه مانند شما در حال آموزش دیدن باشد چه مدرس شما باشد. در هر صورت کسی است که شما در یک موضوع انتخابی با او تمرین میکنید. بیشترین موارد انتخاب پارتنر برای مکالمه و صحبت کردن به زبان فرانسوی است. موضوعات دلچسب دیگری وجود دارد مانند داستان، ترجمه، تمرین گرامر، دیدن سریال و فیلم و صحبت کردن در مورد آنچه دیدید و. . . و اما چه مزایایی دارد؟ تمرین کردن با یک همراه باعث میشود که شما سرعت بهتری در پیشرفت داشته باشید.  یک رقابت زیبا و عالی بین شما و اوست. مانند یک وظیفه در قالب یک تفریح به آن نگاه میکنید. به واسطه همدیگر دچار تنبلی نمیشوید.  از هم یادمیگیرید. انگار که دوبرابر می آموزید.  مکالمه بهترین مورد برای تمرین با پارتنر است. چرا که شما تمام مهارت های زبان را تا حدی میتوانید تنهایی به دست بیاورید جز صحبت کردن به زبان فرانسوی و تصحیح تلفظ. باعث وسعت دایره لغات و واژگان شما میشود. باعث بالا بردن اعتماد به نفس میشود. خجالت از صحبت کردن از شما دور میشود. به زبان علاقه مند میشوید چون جلسه صحبت کردن با پارتنر برای شما یک تفریح است نه یک کلاس اجباری. موضوع انتخابی بین شما دلبخواه است و از همه مهم تر تلفظ شما تقویت و تصحیح میشود. مکالمه با پارتنر زبان فرانسوی یکی از بهترین روش های تقویت مهارت مکالمه زبان فرانسه است.  

چگونه پارتنر زبان فرانسوی پیدا کنیم؟

پیدا کردن پاتنر شاید در نگاه اول سخت باشد. شما میتوانید از یکی از دوستان یا آشنایان یا خانواده که زبان آموز زبان فرانسه یا مسلط به زبان فرانسه است بخواهید که در این مسیر همراه شما شود و یه یک روش دلخواه او را راضی به این کار کنید. چرا که کلاس باید برای هردوی شما جالب باشد.  یا از مدرس خود میتوانید خواهش کنید که به شما یک پارتنر معرفی کند.  در رسانه ها با کسی دوست شوید و باهم قرار تمرین بگذارید.  با همکلاسی های خود مبادله کنید.  مثلا تو با من فرانسه کار کن، من به تو ویولن یاد میدهم.  حتی این روش هزینه ای هم برای شما ندارد. یک روش دلپذیر و لذت بخش و رایگان و بسیار بسیار تاثیرگذار. . .  

بهترین روش برای یادگیری زبان فرانسوی در کلاس درس است؟

چرا کلاس درس عالی ترین روش یادگیری زبان فرانسوی است؟ چرا که شما به هر روش انتخابی، در کلاس درس روند از پیش تعیین شده دارید.  روند یادگیری مشخص و هدفمند است و یکنواختی و خستگی در کلاس ها وجود ندارد.  چرا که متد آموزشی در کلاس فعالیت های متنوعی دارد که مهارت گرامر و مکالمه شما را تقویت میکند. در کلاس درس چه عمومی چه خصوصی چه نیمه خصوصی شما حداقل با یک یا دو نفر سر کلاس هستید، صحبت های آنها را میشنوید و یا با آنها فرانسه صحبت میکنید. اشکالات آنها را میبینید و این موضوع باعث پر بار تر شدن کلاس درس میشود.  این مثال را حتما شنیدید که میگویند کودکان باید در مهد کودک باشند تا با دیگران ارتباط برقرار کنند و این باعث اعتماد به نفس و رشد روابط اجتماعی میشود. در زبان فرانسه یا هر زبان دیگری هم دقیقا همینطور است. شما در زبان فرانسه مانند کودکی هستید که تا به حال با فرانسوی زبان ارتباط نداشتید و نمیدانید چه بگویید و نمیتوانید با آنها ارتباط برقرار کنید.  پس یادگیری در کلاس درس باعث اجتماعی تر شدن شما و بالا بردن اعتماد به نفس شما هم میشود. درواقع تاثیرگذار ترین روش و اساسی ترین روش کلاس درس و گذراندن دوره های آموزشی در آموزشگاه است.  انتخاب مدل برگذاری کلاس ها با شماست.  ولی در عوض مطمئن خواهید بود که روش شما روشی درست و برنامه ریزی شده است و بیراهه نمیروید.  در کنار این روش اگر علاقه مند هستید اگربرای یادگیری زمان کمی دارید میتوانید از روش های تکمیلی مانند رسانه ها، اپلیکیشن ها و مکالمه با پارتنر استفاده کنید تا سریعتر به هدف خود برسید.  

بهترین روش یادگیری زبان فرانسوی با نرم افزار و اپلیکیشن ها است؟

اگر شما زبان سیستم کامپیوتر یا موبایل خود را به زبان فرانسوی تغییر دهید خیلی از اپلیکیشن ها و خیلی از بازی ها به صورت خود به خود به زبان فرانسه تبدیل میشود. اگر نه با جستجو کردن کلمات بالا میتوانید به خیلی از بازی ها و سرگرمی های آموزنده دست پیدا کنید. تاثیرگذاری این روش به اندازه کلاس درس یا مکالمه با پارتنر نیست اما شما عملا در حال بازی کلماتی به چشمتان میخورد که با تکرار دیداری، آن کلمه در ذهن شما میشیند. و اما در مورد اپلیکیشن هایی که مخصوص آموزش زبان فرانسه است باید عرض کنم که در وسعت دادن دایره لعات بسیار به شما کمک میکند و اساس این نرم افزار ها تکرار شنیداری یا تکرار تصویری است که این روش یکی از بهترین روش هایی است که برای ورود اطلاعات به حافظه بلند مدت انسان استفاده میشود.  اما این روش کافی نیست و به عنوان روش های تکمیلی زبان کاربرد دارد.  

آیا می توانم از رسانه فرانسوی به عنوان بهترین روش برای یادگیری زبان فرانسوی استفاده کنم؟

شاید بتوانید از این روش برای بهترین روش تکمیلی یادگیری زبان استفاده کنید. در یادگیری لغات مبتدی هم بسیار تاثیر گذار است.  اما حقیقتا کافی نیست و ذهن شما را به آن روش محدود میکند.  بهتر است اول در کلاس های آموزش شرکت کنید و در کنار این دوره ها از رسانه ها بهترین بهره وری را داشته باشید و حتی از کلاس خود جلو بزنید و این اعتماد به نفس شما را بالا میبرد.  

چرا ECC یکی از بهترین روش ها برای یادگیری زبان فرانسوی است؟

این موسسه بر اساس مکالمات تلفنی بنا شده و با توجه به تنوع ساعتی کلاس ها حتی برای کسانی که در روز خیلی فرصت تمرین زبان ندارند هم فوق العاده است. اگر حس میکنید در روز خیلی زمان ندارید یا سرتان شلوغ است یا حتی در منزل تشریف ندارید و وسیله برگذاری کلاس راهمراه ندارید، ما در موسسه ECC   به شما کمک خواهیم کرد که بدون هیچ فشاری مکالمه و دیگر مهارت های زبان خود را تقویت کنید.

بله.  درست است که برای یادگیری زبان روش های زیادی وجود دارد.  ولی سریع ترین، مطمئن ترین و بهترین روش یادگیری زبان فرانسوی، آموزش در کلاس های آموزش زبان فرانسه است.  در این مقاله به مزایا این روش میپردازیم.

اصلی ترین، تاثیرگذار ترین، مفید ترین و دقیق ترین روش یادگیری زبان فرانسه، گذراندن کلاس های آموزش زبان فرانسه است.  چرا؟ در این مقاله مفصل توضیح داده ایم.

دوجلسه آزمایشی رایگان!

دو جلسه 100% رایگان تعیین سطح و شرکت در کلاس های آموزش مکالمه زبان تلفنی ECC فقط با پرکردن فرم زیر:

پیشنهاد میکنیم این مقالات را هم بخوانید

۱۷ کارتون فرانسوی برای یادگیری زبان فرانسه

17 کارتون فرانسوی برای یادگیری زبان فرانسه

یادگیری زبان فرانسه یک مهارت ارزشمند است که می‌تواند به شما کمک کند تا با افراد جدید آشنا شوید، به مکان‌های جدید سفر کنید و فرصت‌های شغلی جدیدی را کشف کنید. یکی از راه‌های عالی برای یادگیری زبان فرانسه، تماشای کارتون‌های فرانسوی است. در این مقاله، 17 کارتون فرانسوی را معرفی می‌کنیم که برای همه سطوح مهارت مناسب هستند. این کارتون‌ها از طیف گسترده‌ای از موضوعات و ژانرها برخوردارند، بنابراین می‌توانید کارتونی را پیدا کنید که برای شما جذاب باشد.

ادامه مطلب »
17 کارتون برای یادگیری زبان با انیمیشن

17 کارتون برای یادگیری زبان با انیمیشن

انیمیشن‌ها می‌توانند روشی سرگرم‌کننده و جذاب برای یادگیری زبان باشند. آن‌ها می‌توانند به شما کمک کنند تا دایره لغات خود را گسترش دهید، مهارت شنیداری خود را بهبود بخشید و حتی با فرهنگ و آداب و رسوم زبان مقصد آشنا شوید. در این مقاله، ما به معرفی 17 کارتون برای یادگیری زبان با انیمیشن می‌پردازیم. این کارتون‌ها از زبان‌های مختلفی هستند و برای طیف گسترده‌ای از سنین مناسب هستند.

ادامه مطلب »
آزمون DELF چیست؟ (معرفی کامل + نمونه سوال)

آزمون DELF چیست؟ (معرفی کامل + نمونه سوال)

DELF یکی از معتبرترین آزمون‌های زبان فرانسه در سطح جهانی است و به دانشجویان و علاقه‌مندان به زبان فرانسه کمک می‌کند تا توانایی‌هایشان در صحبت کردن، شنیدن، خواندن و نوشتن به زبان فرانسه را ارزیابی و تأیید کنند.
اگر شما نیز قصد شرکت در این آزمون را دارید، توصیه می کنیم که تا انتهای این مطلب همراه ما باشید!

ادامه مطلب »
چگونه یادگیری زبان را شروع کنیم؟

چگونه یادگیری زبان را شروع کنیم؟

امروزه اکثر افراد بدنبال یادگیری زبان انگلیسی هستند دلایل زیادی وجود داره که افراد و به سمت یادگیری زبان سوق میده.
– مهاجرت و یا ادامه تحصیل در یک کشور دیگر
– پیدا کردن شغل مناسب با درامد بالا
– آشنایی با تکنولوژی روز دنیا و توانایی استفاده از آن
– مطالعه منابع موثق علمی روز دنیا

ادامه مطلب »

دیدگاه شما

در بحث پیرامون این مقاله شرکت کنید!

1 دیدگاه دربارهٔ «بهترین روش یادگیری زبان فرانسوی»

  1. حدیث پور ادبی

    ممنون از مقاله خوبتون ??
    چطور میتونم تو دوره مکالمه زبان فرانسه فشرده شرکت کنم؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *