آدرس

امور اداری    ۷۰ ۲۰ ۹۱۰۰ (۰۲۱)

ECC - چگونه دایره لغات ایتالیایی خود را افزایش دهیم؟
آشنایی با لغات ایتالیایی بخش مهمی از یادگیری زبان ایتالیایی است. در کنار گرامر ایتالیایی، واژگان ایتالیایی مهم ترین مهارتی است که هنگام یادگیری ایتالیایی باید بدانید. از این گذشته، شما نمی توانید بدون دانستن کلمات و عباراتی که آن زبان را تشکیل می دهند، از یک زبان جدید استفاده کنید! هرچه واژگان ایتالیایی بیشتری بدانید، بیشتر می‌توانید درباره همه چیز صحبت کنید - از کارهایی که انجام می‌دهید تا سرگرمی‌هایتان، رنگ‌ها و غذاهای مورد علاقه‌تان گرفته تا آب و هوای بیرون و چیزهای دیگر. برای یادگیری بیشتر در مورد لغات ایتالیایی به خواندن این مقاله ادامه دهید.

مکالمه انگلیسی با پارتنر های زبان حرفه ای!

آموزش مکالمه انگلیسی، به صورت آنلاین و تلفنی با تعیین سطح و 2 جلسه آزمایشی رایگان

فهرست مطالب

یکی از رایج ترین سوالات در یادگیری زبان ایتالیایی این است که “چگونه دایره لغات ایتالیایی خود را افزایش دهیم؟” امروز و در این مقاله به این سوال پرتکرار پاسخ می دهیم.

زبان ایتالیایی و ریشه‌ی کلمات

بررسی ریشه و تاثیرپذیری یک زبان از زبان‌های دیگر همواره موجب آشنایی ساده‌تر و راحت‌تر زبان جدید می‌شود زیرا  با این شناخت زبان‌آموز می‌تواند از طریق پیدا کردن ریشه‌ی لغات به ترجمه‌ی جملات و واژگان بپردازد.

زبان ایتالیایی زبانی رومی‌تبار از خانواده هندواروپایی است. به این معنی که از زبان لاتین بومی که توسط مردم عادی در امپراتوری روم صحبت می شد، گرفته شده است. ایتالیایی در کنار ساردنیایی نزدیک‌ترین زبان به لاتین به‌شمار می‌رود و برای مدت زیادی تحت تاثیر زبان لاتین قرار گرفته‌است.

نقطه‌ی آغازین آشنایی با زبان ایتالیایی را می‌توان بررسی اجزای سازنده هر کلمه در نظر گرفت زیرا هر کلمه در زبان ایتالیایی از جمله اسم، فعل، مصدر، صفت، قید و… دارای بخشی به نام ریشه هستند؛ ریشه به بخشی از کلمه گفته می‌شود که غیر قابل تغییر است و در هر موقعیت به هنگام استفاده از کلمه‌ی مورد نظر ثابت باقی می‌ماند. هر کلمه در کنار ریشه‌ی اولیه‌ی خود در بخش پایانی قابل تغییر است برای درک بهتر این موضوع می‌توان به اسامی در زبان ایتالیایی اشاره کرد:

هر کلمه پرکاربرد که در مکالمه‌ی روزمره‌ی ایتالیایی استفاده می‌شود دارای جنسیت است. به عنوان مثال:

Ragazza  ،Ragazzo

این کلمات از ابتدا به معنی دختر و پسر هستند. به عنوان زبان‌اموز ایتالیایی باید بدانید که تمامی کلماتی که به حرف «اِی» ختم می‌شوند مونث و تمام کلماتی که به «او» ختم می‌شوند مذکر هستند. با توجه به مثال مذکور به عنوان نکته‌ای ابتدایی، درمی‌یابیم که ریشه‌ی لغات مذکر «رَگَز» می‌باشد زیرا در هر شرایطی یکسان و بدون تغییر استفاده می‌شود.

برای آشنایی بیشتر با واژگان ایتالیایی باید گفت که افعال هم شامل نکته‌ی ذکر شده می‌شوند زیرا به هنگام صرف فعل، بن فعل که ریشه‌ است ثابت می‌ماند و شناسه‌های صرف فعل در آن تغییر می‌کنند.

 

چگونه دایره لغات ایتالیایی خود را افزایش دهیم؟

 از متداول‌ترین سوالات زبان‌آموزان این است که “ چگونه دایره لغات زبان ایتالیایی خود را افزایش دهیم؟”  هیچ راه درست یا غلطی برای تمرین واژگان ایتالیایی وجود ندارد. مهمترین چیز این است که راهی بیابید که برای شما مفید باشد و به شما کمک کند کلمات و عبارات را در زمانی که در مکالمه، نوشتن یا هر زمینه دیگری به آنها نیاز دارید به خاطر بسپارید.

 

در موقعیت مناسب قرار بگیرید

بهترین شیوه‌ی تمرین لغات ایتالیایی، استفاده از آنها در موقعیت‌های مناسب است تا واژه‌ی اولیه به درستی در ذهن حک شود. برخلاف توصیه‌ی عده‌ای، روش یادگیری واژگان ضروری از طریق مطالعه‌ی لغت نامه‌ها یا دیکشنری‌های زبان موردنظر توصیه نمی‌شود زیرا ممکن است زبان‌آموز در مرحله‌ی اولیه با لغات سخت ایتالیایی آشنا شود و به دلیل عدم استفاده از آنها در مکالمه‌ی عامیانه، این لغات را فراموش کند.

فیلم و سریال به زبان ایتالیایی ببینید

 

40 Sad Movies When You Need a Good Cry | مکالمه با پارتنر زبان | ECC

از دیگر روش‌های آشنایی با واژگان و اصطلاحات ایتالیایی می‌توان به مشاهده‌ی فیلم و سریال‌های ایتالیایی اشاره کرد زیرا در این روش می‌توان مکالمه‌ی روزمره ایتالیایی را در شرایط ضروری و روزمره شنید و این روش منجر به آشنایی لغات با تلفظ صحیح نیز می‌شود.

 

از فلش کارت ایتالیایی استفاده کنید

بسیاری از زبان آموزان تمرین واژگان ایتالیایی با فلش کارت را مفید می دانند. فلش کارت معمولی ایتالیایی دارای یک کلمه فارسی یا انگلیسی در یک طرف و ترجمه ایتالیایی در طرف دیگر است، اما می توانید هر چیزی را در دو طرف کارت ها بنویسید.

 

سایت های آموزش لغت را امتحان کنید

سایت های آموزش آنلاین مانند Quizlet برای مطالعه واژگان ایتالیایی عالی هستند. هنگامی که از فلش کارت های ایتالیایی Quizlet یا سایر بازی ها و ابزارهای این پلتفرم استفاده می کنید، می توانید حافظه و یادآوری کلمات خود را تقویت کنید، مهارت های املایی خود را تقویت کنید و واژگان ایتالیایی را به روش های تعاملی و جذاب تمرین کنید.

 

برای افزایش دایره لغات ایتالیایی از یادداشت ها استفاده کنید

 

image | مکالمه با پارتنر زبان | ECC

برخی از زبان آموزان دوست دارند واژگان ایتالیایی را به روش های واقعی تری تمرین کنند. ممکن است در مورد روش یادداشت چسبنده شنیده باشید، که در آن زبان آموزان کلمه ایتالیایی را برای اقلام موجود در آشپزخانه یا اتاق نشیمن خود بر روی یادداشت های چسبناک می نویسند، و آنها را روی آن آیتم ها پست می کنند تا به آنها کمک کند هر بار با کلمه واژگان ایتالیایی ارتباط برقرار کنند.

می‌توانید سیستم را گسترش دهید تا تقریباً هر چیزی را در خانه‌تان برچسب‌گذاری کند و یادداشت‌هایی از کلماتی را که می‌خواهید یاد بگیرید، در جایی که مطمئنید آنها را می‌بینید، قرار دهید. این روش می تواند یک استراتژی یادگیری ایتالیایی واقعا مفید برای افرادی باشد که دوست دارند به صورت بصری یاد بگیرند!

 

با پارتنر زبان ایتالیایی خود تمرین کنید!

همچنین می توانید شخص دیگری را برای کمک به مطالعه واژگان ایتالیایی انتخاب کنید. از یک دوست، هم اتاقی یا پارتنر زبان ایتالیایی بخواهید که در مورد تعاریف کلمات و ترجمه فهرستی که تهیه می کنید، شما را امتحان کند. اگر هر دوی شما ایتالیایی یاد می گیرید، یکدیگر را به چالش بکشید تا هر روز یک لیست از واژگان را مرور کنید. راه های زیادی برای تمرین واژگان ایتالیایی با افراد دیگر وجود دارد، چه در حال یادگیری ایتالیایی باشند و چه نه!

در موسسه آموزش مکالمه زبان ECC ما این امکان را فراهم کردیم که به سادگی و به صورت حرفه ای و مداوم با پارتنر زبان ایتالیایی خود در حال مکالمه باشید.

بهتر است که پارتنر شما نیتیو باشد یا بر زبان فرانسوی تسلط کامل داشته باش. یکی از فعالیت های اساتید زبان ECC معرفی کردن زبان آموزان به هم است. با توجه به علایق و سن و سطح زبان گروه بندی میشوند که به عنوان پارتنر باهم صحبت کنند.

 

روی کلمات و عبارات موردعلاقه خود تمرکز کنید

موثرترین راه برای به خاطر سپردن واژگان ایتالیایی این است که به جای اتلاف وقت بر روی واژگانی که به نظرتان خسته کننده هستید یا هرگز استفاده نمی کنید، روی کلمات و عباراتی تمرکز کنید که بیشتر مورد علاقه شما هستند. شما می توانید لغات ایتالیایی خود را با مشاغل، سرگرمی ها، علایق و تجربیات روزمره خود تطبیق دهید و جاهایی را که می خواهید کلمات بیشتری را پر کنید. این می تواند شامل ایتالیایی برای تجارت یا حرفه پزشکی باشد. یا شاید دوست دارید در مورد ورزش، صنعت سرگرمی یا سیاست صحبت کنید. بسته به آنچه در مسیر یادگیری شما برای شما مهم است، می توانید واژگان تخصصی ایتالیایی خود را ایجاد کنید.

 

لغات ایتالیایی و اصطلاحات کاربردی زبان ایتالیایی

باید گفت که واژگان و اصطلاحات روزمره ایتالیایی را می‌توان به چند دسته تقسیم کرد که در ادامه به آنها می پردازیم.

 

احساسات و عواطف در واژگان ایتالیایی

برای بیان عواطف و احساسات معمولا از فعل  Essere استفاده میشود و به معنای “هستن” می باشد.  این فعل در زمان حال ساده به صورت زیر صرف می شود:

ما هستیم Siamo من هستم Sono
شما هستید Siete تو هستی Sei
آنها هستند Sono او هست È

 

رایج ترین جملات برای آغاز مطالعه درباره اصطلاحات عاطفی در زبان ایتالیایی عبارت اند از:

فوق العاده است! È meraviglioso/a!
خیلی برای تو خوشحال هستم! Sono molto felice per te!
عالیه! Fantastico!
من خسته هستم. Sono stanco.
این خبر بدی هست. Questa è una cattiva notizia.
این خبر خوبی هست. Questa è una bella notizia.
من ناراحت هستم. Sono triste.
من عصبانی هستم. Sono arrabbiato.
من خوشحال هستم. Sono content/a.

در این حالت می توانید فعل بودن را با توجه به فاعل جمله صرف کنید و پس از صرف فعل صفت مورد نظر خود را بیاورید.

 

اعضای بدن در واژگان ایتالیایی

آشنایی با اعضای بدن در زبان مقصد نیز یکی دیگر از نکات مفید برای آشنایی با زبان جدید است. چند عضو اصلی بدن انسان در زبان ایتالیایی عبارت اند از:

صورت viso
چهره Faccia
گردن Collo
شکم Petto
دست Mano
انگشت Dito
پا Piede
سر Testa
چشم Occhio
گوش Orecchio
بینی Naso
دهان Bocca

در رابطه با اعضای بدن نکته‎ی مهمی که باید در نظر داشت حالت جمع این اعضا است زیرا اعضای بدن برخلاف قانون اصلی جمع نویسی کلمات به صورت بی قاعده جمع می شوند.

در حالت با قاعده تمام کلمات مونث به حرف « E  »  و تمام کلمات مذکر به حرف « I »   ختم می‌شوند. برای مثال:

Un libro….. Due libri

Una ragazza…. Tre ragazze

 

حیوانات در زبان ایتالیایی

 

گربه Gatto
سگ Cane
اسب Cavallo
گاو Mucca
اردک Anatra
پروانه Farfalla
زنبور عسل Ape
شیر Leone
ببر Tigre

 

اعداد در واژگان زبان ایتالیایی

می توان برای شمارش اعداد از یک تا صد مطابق با جدول زیر عمل کرد:

یک Uno
دو Due
سه Tre
چهار Quattro
پنج Cinque
شش Sei
هفت Sette
هشت Otto
نه Nove
ده Dieci
یازده  Undici
دوازده Dodici
سیزده Tredici
چهارده Quattordici
پانزده Quindici
شانزده Sedici
هفده  Diciassette
هجده Diciotto
نوزده Diciannove
بیست Venti

 

بیست و یک   Ventuno
بیست و دو   Ventidue
بیست و سه Ventitré
بیست و چهار Ventiquattro
بیست و پنج   Venticinque
بیست و شش   Ventisei
بیست و هفت   Ventisette
بیست و هشت Ventotto
بیست و نه   Ventinove
سی  Trenta
چهل   Quaranta
پنجاه   Cinquanta
شصت Sessanta
هفتاد  Settanta
هشتاد    Ottanta
نود Novanta
صد  Cento

 

برای بیان زمان در زبان ایتالیایی کافی است به روش زیر عمل کنید:

  • 9:00 Sone le nove
  • 8:50 Sono le otto e cinquanta
  • 1:00 È l’una
  • 2:12 Sono le sue e dodici

 

رنگ ها در لغات ایتالیایی

سیاه Nero
سفید Bianco
خاکستری Grigio
زرد Giallo
قرمز Rosso
نارنجی Arancione
آبی Blu
صورتی Rosa
بنفش Viola
سبز Verde
قهوه‌ای Marrone

 

زبان‌آموز زبان ایتالیایی باید در نظر داشته باشد که صفات در این زبان باید از نظر جنس و تعداد( مونث، مذکر، مفرد، جمع) با کلمه‌ای استفاده شده هماهنگ باشند. اگر کلمه‌ی استفاده شده مفرد مونث باشد، صفت نیز باید مفرد مونث باشد یعنی در آخر باید به حرف «اِی» ختم شود و اگر کلمه‌ی مذکور مفرد مذکر بود، صفت استفاده شده برای کلمه باید مفرد مذکر باشد و به حرف «او» ختم شود. برای مثال:

Gatto nero- Farfalla bianca- Bella ragazza- Cattivo uomo-…

 

لغات ایتالیایی آب و هوا

برای مکالمه درباره ی وضعیت آب و هوا در زبان ایتالیایی رایج ترین اصلاح استفاده از اولین سوال ذکر شده در جدول می باشد.  در صورت تمایل زبان آموز، او می تواند از قیدهای زمان مانند امروز ( Oggi)، فردا ( Domani )، امشب ( Stasera ) و یا روزهای هفته در انتهای اصطلاحات مربوط به آب و هوا استفاده کند.

شنبه Sabato
یک شنبه Domenica
دو شنبه Lunedì
سه شنبه Martedì
چهارشنبه Mercoldeì
پنج شنبه Giovedì
جمعه Venerdì

 

برای مثال:

Che tempo fa Sabato?

Che tempo fa stasera?

Fa bel tempo oggi.

 

هوا چه طور هست؟ Che tempo fa?
هوا گرم هست. Fa caldo.
هوا سرد هست. Fa freddo.
هوا خوب هست. Fa bel tempo.
هوا بد هست. Fa bel cattivo / brutto tempo.
هوا بارانی هست. C’è la pioggia.
هوا برفی است. C’è la neve.
هوا آفتابی هست. C’è il sole

 

یادگیری لغات ایتالیایی با ECC

یکی از بهترین روش‌ها برای یادگیری سریع لغات ابتدایی، روزمره و کاربردی یک زبان استفاده و مکالمه به زبان ایتالیایی است. به عنوان زبان‌آموز ECC شما با کمک  استاد زبان ایتالیایی (پارتنر زبان ایتالیایی )خود در موقعیت‌ های متفاوت و با لهجه‌های گوناگون با چالش‌های زبانی متفاوتی روبه‌رو می‌شوید که برای گذراندن هر یک از آنها باید به لغات ایتالیایی متفاوتی تسلط پیدا کنید. لغات جدیدی که می‌توانید آنها را از پارتنر زبان ایتالیایی خود بپرسید تا به آنها تسلط پیدا کنید. فرصت را از دست ندهید تنها کافی است همراه با ECC  در موقعیت‌های متفاوت قرار بگیرید تا هم خود و هم پارتنر زبان ایتالیایی خود را به چالش بکشید.

دوجلسه آزمایشی رایگان!

دو جلسه 100% رایگان تعیین سطح و شرکت در کلاس های آموزش مکالمه زبان تلفنی ECC فقط با پرکردن فرم زیر:

پیشنهاد میکنیم این مقالات را هم بخوانید

چگونه یادگیری زبان را شروع کنیم؟

چگونه یادگیری زبان را شروع کنیم؟

امروزه اکثر افراد بدنبال یادگیری زبان انگلیسی هستند دلایل زیادی وجود داره که افراد و به سمت یادگیری زبان سوق میده.
– مهاجرت و یا ادامه تحصیل در یک کشور دیگر
– پیدا کردن شغل مناسب با درامد بالا
– آشنایی با تکنولوژی روز دنیا و توانایی استفاده از آن
– مطالعه منابع موثق علمی روز دنیا

ادامه مطلب »

دیدگاه شما

در بحث پیرامون این مقاله شرکت کنید!

6 دیدگاه دربارهٔ «چگونه دایره لغات ایتالیایی خود را افزایش دهیم؟ [راهنما کامل + واژگان رایج ایتالیایی]»

    1. سلام. خواهش میکنم ?
      به زودی در مقاله ای مفصل بهترین فیلم ها و کتاب های برای یادگیری زبان ایتالیایی رو معرفی می کنیم.

  1. ناهید حسن پور

    سلام. برای ثبت نام دوره مکالمه ایتالیایی باید چیکار کنم؟ لطفا راهنمایی میکنید؟

    1. دوره مکالمه زبان ایتالیایی ای سی سی واقعا به من کمک کرد دایره لغات ایتالیاییم افزایش پیدا کنه و برای مکالمه اعتماد به نفس پیدا کنم. از ای سی سی ممنونم ????

  2. من امسال ۲ ترم دوره مکالمه زبان ایتالیایی شما رو شرکت کردم. هردو بار هم اط نتیجش راضی بودم. منابعی که معرفی کردین و موضوعاتی که راجع بهشون مکالمه میکنیم کاملا به روز و کاربردی ان. من که راضی بودم ?

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *