آدرس

امور اداری    ۷۰ ۲۰ ۹۱۰۰ (۰۲۱)

آزمون تافل چیست؟ _ راهنمای کامل آزمون تافل (TOEFL)
آزمون تافل (TOEFL) یک آزمون استاندارد بین المللی است که برای سنجش مهارت زبان انگلیسی دانشجویان و دانش‌آموزان در دانشگاه‌های خارجی و نیز برای‌ تقویت مهارت زبان انگلیسی در کسانی که به صورت غیر رسمی در کشورهای خارجی به تحصیل یا کار می‌پردازند بکار می‌رود. آزمون TOEFL شامل چهار بخش اصلی شامل خواندن، شنیداری، نوشتاری و گفتاری است. هر بخش به صورت جداگانه ارزیابی و نمره‌بندی می‌شود. در مجموع، نمره کلی آزمون TOEFL از ۰ تا ۱۲۰ محاسبه می‌شود.

مکالمه انگلیسی با پارتنر های زبان حرفه ای!

آموزش مکالمه انگلیسی، به صورت آنلاین و تلفنی با تعیین سطح و 2 جلسه آزمایشی رایگان

فهرست مطالب

تافل (TOEFL) یک آزمون استاندارد است که مهارت‌های شما در زبان انگلیسی و استفاده از آن در محیط های دانشگاهی را سنجش می‌کند. بنابراین، اغلب از نمرات تافل در مراحل پذیرش دانشگاه استفاده می‌شود. با این حال، این آزمون برای اهداف
دیگری چون درخواست ویزای دانشجویی یا گذراندن دوره‌های کوتاه مدت نیز مورد استفاده قرار می گیرد.
دو نوع آزمون تافل وجود دارد که می‌توانیددر آن‌ها شرکت کنید:

 

انواع آزمون تافل (TOEFL)

چطور در رایتینگ آیلتس نمره بالا بگیریم

 

آزمون تافل TOEFL PBT

این آزمون با استفاده از کاغذ و قلم انجام می‌شود. یک روش ارزیابی چهار مهارت زبان انگلیسی مبتنی روش سنتی و کتبی است. روش در جاهاییکه امکان استفاده از آزمون تافل اینترنتی وجود ندارد مورد استفاده قرار می‌گیرد. این روش نیز مانند سایر انواع آزمون تافل دارای ۴ بخش و امتیاز آزمون بین ۳۱۰ تا ۶۷۷ می‌باشد. در بیشتر دانشگاه‌های دنیا حداقل نمره ۵۵۰ مورد نیاز است.

 

آزمون تافل TOEFL IBT

featured news toefl ibt test taker announcements | مکالمه با پارتنر زبان | ECC

 

آزمون تافل در این آزمون در یک لابراتوار رایانه‌ای برگزار می‌شود. برای هر داوطلب یک صندلی در نظر می‌گیرند و اگر داوطلبی با تأخیر برسد، نمی‌تواند در آزمون شرکت کند. مدت زمان این آزمون هم ۴ ساعت است و برای هر بخش حدود ۶۰ دقیقه در نظر گرفته می‌شود. داوطلبان می‌توانند بر طبق یک جدول زمانی، در تاریخ‌های مختلفی برای ثبت‌نام در آزمون اقدام کنند. برخی از مراکز سالانه ۳۰ تا ۵۰ آزمون در سال برگزار می‌کنند.

تفاوت آزمون تافل کاغذی و اینترنتی

آزمون PBT به‌صورت کتبی برگزار می‌شود و از چهار بخش شنیدن (Listening)، بخش گرامر (grammer)، خواندن (Reading)، نوشتن (Writing) تشکیل شده‌است.
در آزمون تافل آی بی تی دیگر خبری از بخش «گرامر تافل» نیست؛ بلکه مهارت شما در زمینه گرامر، در بخش‌های دیگر آزمون و حین پاسخ دادن به سایر پرسش‌ها ارزیابی می‌شود.
به آزمون آی بی تی تافل، بخش اسپیکینگ اضافه شده‌است. درنتیجه مهارت‌ صحبت کردن شما هم با این آزمون سنجیده
می‌شود. امتیاز آزمون تافل آی بی تی از ۰ تا ۱۲۰ حساب می‌شود در حالی‌که نمره آزمون تافل پی بی تی از ۳۱۰ تا ۶۷۷
است.

 

آزمون تافل از چه بخش هایی تشکیل شده است؟

در این بخش به شناخت ساختار تافل می پردازیم:

ساختار آزمون تافل در بخش ریدینگ

بخش ریدینگ در آزمون تافل حرف اول را می‌زند. این بخش شامل سه قسمت است. 54 دقیقه طول می‌کشد و شامل 30 سوال (10 سوال در هر بخش) می‌شود. ممکن است، 40 سؤال با محدودیت زمانی 72 دقیقه هم داشته باشید.به خاطر داشته باشید که این قسمت‌ها نسبتاً طولانی هستند و حدود 700 کلمه دارند.

انواع سوالات قسمت ریدینگ آزمون تافل

 

1.تمرین چند گزینه‌ای

الگوی قابل پیش بینی و مناسبی در بخش خواندن تافل وجود دارد. هر قسمت با 10 سؤال همراه است و هشت مورد اول همیشه چند گزینه‌ای خواهد بود.

2. تمرین جایگذاری در متن

در هر مجموعه سؤال فقط یک سؤال به این شکل وجود دارد که همیشه سؤال نهم یا یکی مانده به آخر است. در این قسمت  جمله‌ای کاملاً جدید به شما نشان داده می‌شود که در متن موجود نیست. تعدادی مربع در متن مشاهده می‌شود که به انتخاب شما جای جمله‌ی جدید است.

3. تمرین درک مطلب
این سؤالات 3 تا 5 پاسخ و ارزشی بین2 تا 3 امتیاز دارند که دو نوع هستند.
پنج جمله به شما نشان داده می‌شود و شما باید سه جمله را انتخاب کنید که به بهترین شکل متن را توصیف کند.

4.دسته بندی

لیستی از عبارات به شما داده می‌شود و باید این عبارات را با توضیحات مطابقت دهید.

 

ساختار آزمون تافل در بخش لیسنینگ

به طور کلی الگویی قابل پیش بینی برای بخش لیسنینگ در آزمون تافل وجود ندارد. در حالت استاندارد این بخش دارای 28 سؤال خواهد بود و 41 دقیقه طول می‌کشد (3 سخنرانی، 2 مکالمه)، در حالی که ممکن است شامل 39 سؤال و به مدت 57 دقیقه (4 سخنرانی، 3 مکالمه) باشد. طول فایل‌های صوتی مکالمه به طور معمول 2 تا 2.5 دقیقه است، در حالی که فایل‌های صوتی سخنرانی بین 5 تا 5.5 دقیقه هستند. شما فقط می‌توانید هر فایل را یک بار گوش دهید و نمی‌توانید مکث کنید، عقب بروید، دوباره پخش کنیدیا سرعت را تغییر دهید. هیچ رونوشت یا زیرنویس وجود ندارد، اما برخی از اصطلاحات مهم در طول سخنرانی‌ها بر روی صفحه ظاهر می‌شوند.

انواع سؤالات بخش لیسنینگ آزمون تافل

دو قالب اصلی برای سؤالات بخش گوش دادن آزمون تافل وجود دارد: چند گزینه‌ای و دسته‌بندی

1.سؤالات چند گزینه‌ای
این قسمت همیشه سؤالات با پاسخ‌های چهارگزینه‌ای ارائه می‌دهد و در بیشتر موارد، شما فقط یک پاسخ صحیح را از بین چهار گزینه انتخاب می‌کنید. در آزمون نیز چند سؤال چند گزینه‌ای با دو پاسخ صحیح وجود دارد. غیر معمول است که سه پاسخ صحیح وجود داشته باشد، اما غیر ممکن نیست. در هر صورت، به شما توضیح داده می‌شود که چند پاسخ را باید علامت بزنید. برخی از سؤالات چند گزینه‌ای، سؤالات مربوط به قطعه‌ای از فایل هستند که دوباره برای شما پخش می‌شود. در سؤالات این قسمت،مواردی مانند این‌که “چرا گوینده این را می‌گوید؟” پرسیده می‌شوند. سپس آن‌چه در فایل صوتی گفته شده دوباره پخش می‌شود. تمام سؤالات چند گزینه‌ای بخش لیسنینگ تافل دقیقاً ارزشی معادل یک نمره دارند، حتی اگر بیش از یک پاسخ صحیح داشته باشند. در مقابل، سؤالات طبقه بندی شده‌ی بخش شنیدن بیش از یک نمره ارزش دارند.

2.سؤالات طبقه‌بندی

سؤالات طبقه‌بندی در قالب بخش لیسنینگ آزمون تافل نسبتاً غیر معمول هستند. اما احتمالاً حداقل یکی از این سؤالات را در روز آزمون خواهید دید. سؤالات طبقه بندی شده به صورت جداول اطلاعات و دسته‌بندی‌ها ارائه می‌شوند. با زدن علامت، شما مشخص می‌کنید که هر کدام از اطلاعات مربوط به کدام گروه است.

 

ساختار تافل در بخش اسپیکینگ

پس از بازگشت از زمان استراحت، نوبت به بخشی در قالب آزمون تافل می‌رسد که کوتاه‌ترین است: بخش سخنرانی 17 دقیقه‌ای. در این 17 دقیقه، هر یک از چهار تمرین صحبت کردن آزمون تافل محدودیت زمانی جداگانه دارند. در واقع، هر تمرین سخنرانی تافل دارای محدودیت‌های زمانی متعددی است.
از نظر نمره‌دهی، بخش صحبت کردن تافل، مانند سایر بخش‌های این آزمون، براساس امتیازهای خام است که به نمره مقیاس بین 0 تا 30 تبدیل می‌شوند، که در گزارش نمره رسمی خود مشاهده خواهید کرد. میزان اشتباه یا درست بودن پاسخ سؤالات به سادگی بخش‌های ریدینگ یا لیسنینگ قابل تشخیص نیستند. در عوض، ETS افراد حرفه‌ای را استخدام می‌کند که هر پاسخ را در مقیاس 1-4، بر اساس سرفصل‌های رسمی تافل دسته بندی می‌کنند.

انواع سؤالات بخش اسپیکینگ آزمون تافل

آزمون تافل در بخش اسپیکینگ از بخش‌های زیر تشکیل شده‌است
1. سخنرانی مستقل
اولین تمرین، صحبت کردن مستقل است. این بدان معنی است که تمرین فقط از شما می‌خواهد برای پاسخ صحیح برنامه‌ریزی و بعد صحبت کنید. نیازی به خواندن چیزی یا گوش دادن به یک فایل صوتی نیست. سه تمرین باقی‌مانده تمرینات گفتاری تلفیقی است. این تمرین‌ها مهارت‌های دیگر را با گفتار تلفیق می‌کند و شما را مجبور به خواندن، گوش دادن یا انجام هر دو می‌کند.
در این تمرین شما نظر شخصی خود را در مورد یک مسئله اجتماعی بیان خواهیدکرد.

سؤالات بخش سخنرانی در تمرین 1 طیف گسترده‌ای از موضوعات اجتماعی را شامل می‌شود که برای بسیاری از فرهنگ‌های مختلف قابل درک است.

2. تلفیقی (گوش دادن، خواندن: زندگی دانشجویی)
در ابتدای تمرین 2، شما با یک اطلاعیه کوتاه 80 تا 100 کلمه‌ای درباره تغییری که در دانشگاه در حال وقوع است روبرو می‌شوید. مانند سرویس جابجایی جدید یا تغییر در برنامه کلاس‌ها. بعد از خواندن اطلاعیه، به یک مکالمه کوتاه درباره آن گوش خواهیدداد. در این مکالمه هر کسی نظری دارد که معمولاً یکی از آن‌ها بر نظر موافق یا مخالف خود اصرار می‌ورزد. وظیفه‌ی شما این است که یک جمع‌بندی کوتاه از مکالمه این دو نفر ارائه دهید.

 

3.تلفیقی (گوش دادن، خواندن: علمی)
مانند بسیاری از سؤالات و تمرین‌ها در بخش‌های دیگر، تمرین سوم در بخش صحبت کردن با درس و دانشگاه سر و کار دارد. شما یک متن کوتاه را می‌خوانید که تقریباً 80 تا 100 کلمه است و به طور خلاصه یک موضوع دانشگاهی را پوشش می‌دهد. پس از آن، یک مدرس مثال‌هایی را ارائه می‌دهد که مطالب موجود در متن را توضیح می‌دهد. سپس، شما یک سخنرانی کوتاه ارائه می‌دهید که خلاصه‌ای از نکات و اطلاعات موجود در متن و صحبت‌های مدرس است.

فایل صوتی: حدود 1 دقیقه

زمان آماده سازی: 30 ثانیه

زمان پاسخگویی: 60 ثانیه

 

4.تلفیقی (گوش دادن)
برای این تمرین نهایی در بخش صحبت کردن تافل، شما یک سخنرانی خواهید شنید. بعد از اینکه سخنرانی را شنیدید، سخنرانی کوتاهی خواهید کرد که خلاصه ایده‌های اصلی سخنرانی را بیان می‌کند. زمان بندی مناسب برای این تمرین به شرح زیر است

فایل صوتی: حدود 2 دقیقه

زمان آماده سازی: 20 ثانیه
زمان پاسخگویی: 60 ثانیهَ

چرا باید در آزمون تافل شرکت کنیم؟

 

gettyimages 1319571139 | مکالمه با پارتنر زبان | ECC

 

اگر قصد ادامه‌ تحصیل در دانشگاه‌های کشورهای خارجی مانند آمریکا، اروپا و سایر کشورهای انگلیسی‌زبان را داشته باشید آزمون تافل و داشتن نمره قبولی عالی، کمک بسیار زیادی به شما خواهد کرد تا در دانشگاه‌های تراز اول مشغول‌به‌تحصیل گردید. اکثر افرادی که برای ادامه‌تحصیل مهاجرت می‌کنند، در کنار تحصیل باید مشغول‌به‌کار نیز شوند. قبولی در این آزمون، در پیدا کردن فرصت‌های شغلی بهتر نیز کاربرد دارد. قبولی در آزمون تافل سبب می‌شود به شرکت‌های برتر در کشور مقصد نشان دهید که سطح و دامنه ارتباطی شما حرفه‌ای و پیشرفته است، همچنین توانایی کار در این شرکت‌ها را دارید.

مقایسه آزمون آیلتس و تافل

در جدول زیر به طور خلاصه آزمون آیلتس و آزمون تافل را باهم مقایسه کرده ایم.

TOEFL IBT

IELTS

 

ETS

British Council, IDP: IELTS Australia and Cambridge English Language Assessment

برگزار کننده اصلی

 

کامپیوتری و کاغذی

کاغذی و کامپیوتری         

فرمت

در کشورهای مختلف متفاوت است، بین $۱۶۵-$۳۰۰

 

در بیشتر کشورها زیر $۲۰۰

در کشورهای مختلف متفاوت است

  در آمریکا $۲۱۵-$۲۴۵ا

هزینه

 

۴ ساعت

۲ ساعت و ۴۵ دقیقه       

مدت زمان

Reading: 60-80 mins

 

Listening: 60-90 mins

 

Speaking: 20 mins

 

Writing: 50 mins

listening : 30 mins

Reading: 60 mins

Writing: 60 mins

Speking: 11-14 mins

(اسپیکینگ قبل از سه بخش دیگر یا بخش کتبی، به طور شفاهی برگزار می‌­شود )

 

 

بخش‌های تشکیل دهنده (به ترتیب آزمون)

 

کامپیوتری- داوطلبان در یک میکروفن صحبت می‌کنند

شفاهی- هر داوطلب با یک ممتحن 

فرمت بخش اسپیکینگ

۱۰ دقیقه استراحت بین بخش Listening  و Speaking وجود دارد

وجود ندارد        

وقت استراحت میان آزمون

North America, the U.K., New Zealand or Australia

Australia,Canada, Newzealand,

 

the U.K., the U.S

لهجه

تعداد بی‌شماری در سراسر جهان

بیشتر از ۱۱۰۰ مرکز در ۱۴۰ کشور در سراسر جهان  

مکان­ برگزاری

بیشتر از ۵۰ تست در سال

۴۰ تست در سال

تعداد دفعات برگزاری

۱۰ روز بعد از آزمون

۱۳ روز بعد از آزمون        

مدت زمان اعلام نتیجه

0تا 120

0تا 9

مقیاس نمره‌دهی 

۷۸

3.6

حداقل میانگین نمره موردنیاز رتبه بندی شده توسط  National Universities   

2.28

5.6

حداقل میانگین نمره مورد نیاز رتبه بندی شده توسط National Liberal Arts Colleges

 

برای اطلاعات بیشتر مقاله تفاوت آزمون آیلتس و تافل؟! کدام آزمون بهتر است؟ را مطالعه کنید

 

راهنمای ثبت نام در آزمون تافل

آزمون تافل هم اکنون در بیش از ۴۵۰۰ مرکز آزمون و بیش از ۱۳۰ کشور در حال برگزار ی است و تقریبا بیش از ۵۰ بار در سال این آزمون برگزار می‌گردد. آزمون تافل در هر مقطع زمانی ۶ ماه زودتر زمان و مکان آن مشخص می‌شود و لذا بهترین کار به تعویق نیانداختن آن خواهد بود.
اگر تا ۶ ماه آینده کاملا برای این آزمون آماده هستید جای هیچ نگرانی بابت دفعات برگزاری این آزمون در طول سال وجود ندارد زیرا همانطور که عنوان شد این آزمون ماهانه ۱ و در برخی مواقع ۲ بار تکرار میگردد.
شاید شما هم شنیده باشید که برخی افراد ادعا می‌کنند که به‌دلیل آسان‌تر بودن آزمون تافل در سایر کشورها مایل هستند به کشور دیگری رفته و در آنجا آزمون بدهند؛ تنها عیب این کار را هزینه زیادتر می‌دانند؛ اما باید بدانید آزمون تافل آزمونی جهانی است و هیچ تفاوتی ندارد که شما در کدام کشور این آزمون را پشت بگذارید. عیب خاصی در رابطه‌با شرکت در آزمون تافل در کشور خودمان وجود ندارد و تنها مزیت آن برگزاری این آزمون بین‌المللی در داخل کشور است که مجبور نخواهید بود هزینه گزاف بابت سفر به کشور دیگر و شرکت در آزمون پرداخت کنید و زمان شرکت در آزمون نیز طبق منطقه‌ زمانی کشور خودمان بوده و از اعتبار یکسانی نیز برخوردار است.

مراکز برگزاری آزمون تافل در ایران

سازمان سنجش آموزش کشور (تهران)
آدرس: تهران ، خیابان کریم خان زند ، بین خیابان‌های استاد نجات‌اللهی و سپهبد قرنی ، پلاک ۲۱۸ ،
طبقه‌همکف ، واحد TOEFLتلفن : ۸۸۹۲۲۲۴۲-۹۸۲۱+
وب سایت : http://www.sanjesh.org

موسسه آزمون های بین المللی زبان نگار
آدرس: کارگرشمالی- نرسیده به بلوار- نبش کوچه عبدی نژاد – ساختمان زبان نگار
وب سایت: WWW.TOEFLNEGAR.COM
ایمیل: [email protected]
تلفن : ۰۲۱۴۳۹۴۲

مجتمع آموزشی امیربهادر ( تهران )

آدرس: نرسیده به میدان ولیعصر ، قبل از وزارت بازرگانی ، بن بست صدف ، ساختمان امیر بهادر
تلفن : ۳۳ – ۸۸۹۱۹۰۲۱
http://www.amirbahador.org

موسسه فرهنگی علامه سخن ( تهران )
آدرس: ولی عصر ، بالاتر از میدان ونک ، خیابان نگار ، پلاک ۳۵
وب سایت : www.asmdi.ir
تلفن : ۸۸۸۸۰۶۸۶-۸۸۷۹۴۵۰۶
مجتمع فنی تهران
آدرس : سعادت آباد بالاتر از میدان کاج بلوار بهزاد شمالی نبش باغستان یکم پلاک ۴۴
تلفن : ۲۲۰۹۰۰۰۱
وب سایت : http://www.mftsite.com

مرکز زبان ایران
آدرس :خیابان انقلاب ، خیابان وصال شیرازی ، پلاک ۳۱

دانشگاه اصفهان
آدرس :دانشگاه اصفهان ، میدان آزادی ، خیابان دانشگاه ، درب شمالی دانشگاه ، ساختمان اداره کل آموزش

دانشگاه صنعتی اصفهان
آدرس :طبقه همکف ساختمان کتابخانه مرکزی ، آزمایشگاه زبان

دانشگاه شیراز
آدرس :میدان ارم پردیس دانشگاه شیراز( معروف به خوابگاه ) کتابخانه ی میرزای شیرازی

دانشگاه آمل
آدرس : مازندران ، آمل ، کیلومتر ۵ جاده هراز ، صندوق پستی ۷۳۱
تلفن: ۱- ۲۱۲۲۷۲۰ (۱۲۱) ۹۸ +
وب سایت : http://ets.shomal.ac.ir

دانشگاه ارومیه
وب سایت : https://www.urmia.ac.ir

دانشگاه تبریز
آدرس : تبریز ، بلوار ۲۹ بهمن ، خ امام خمینی ، دانشگاه تبریز
وب سایت : http://www.tabrizu.ac.ir

 

منابع آزمون تافل (TOEFL )

در این قسمت به معرفی منابع آزمون تافل می‌پردازیم که می‌توانند کمک بسیار زیادی جهت آماده شدن شما برای آزمون تافل
کنند.

TOEFL Quick Prep
از منابع آزمون تافل که ۴ مینی تست را در خود جای داده که دو مجموعه از این مینی تست‌ها حاوی فایل‌های صوتی برای بخش‌های شنیداری است؛ درنتیجه با این منبع، تسلط کافی برای Listening را پیدا خواهید کرد.

TOEFL iBT Test Planner
برنامه‌های ۸ هفته‌ای برای این آزمون گردآوری‌شده است.

کتاب Barron’s 
تقریباً ۵۰۰ واژه ضروری را در برمی‌گیرد که برای هر زبان‌آموزی که قصد شرکت در آزمون‌های بین‌المللی را دارد مناسب است. این کتاب در‌ هر درس، ۱۵ کلمه را همراه با مترادف و مثال‌های مختلف آموزش می‌دهد و در پایان هر درس، برای اطمینان از اینکه واژگان جدید را یاد گرفته‌اید از شما آزمونی گرفته می‌شود.

کتاب The official guide to the TOEFL 
کتاب شامل چهار فصل است و یک فصل به هر بخش از آزمون اختصاص داده شده است. سوالات این کتاب شباهت بسیاری به سوالات آزمون اصلی دارند.

کتاب Kaplan TOEFL iBT Premier
کتابی جامع با چهار بخش نمونه سوال و جواب‌های مفصل است. همچنین نکات و راهکار‌های منحصربه‌فرد برای افزایش نمره برای هر مهارت زبان انگلیسی یعنی، خواندن، نوشتن، شنیدن و مکالمه و نکات مطالعه مؤثر برای شرکت کنندگان است.

Official TOEFL iBT Tests
Official TOEFL iBT Tests شامل سوالات ۵ آزمون آخر تافل است. تمام سوال‌ها به‌صورت مفصل جواب داده شده که برای آشنایی و آمادگی برای تافل مناسب است.
این کتاب همچنین شامل ۹۵ دقیقه صدا برای بخش‌های شنیداری، مکالمه و نوشتن در CD و به‌صورت آنلاین است. ۹۵ دقیقه فیلم ویدیویی خود‌‌آموز و گام‌به‌گام توسط متخصصان Kaplan تدریس می‌شود که استراتژی‌ها در هر بخش از آزمون را ارائه می‌دهد.

در این کتاب راه و روش‌هایی برای حفظ کردن و به خاطر سپردن هرچه بهتر کلمات و استفاده از دیکشنری توضیح داده شده که به شما کمک می‌کند تا کلمات را بهتر به خاطر بسپارید.

منابع پادکست برای آزمون تافل

 

TED.COM
این سایت سخنرانی در حوزه‌های مختلف دارد که به مهارت شنیداری و درک مطلب شما کمک می‌کند.

Eslpod.com
مدرسان این سایت با بیش از ۳۰ سال تجربه به صورت تیمی فعالیت می‌کنند و سعی دارند با پادکست اسپیکینگ شما را بهبود دهند. این مدرسان معتقدند که سریع‌ترین راه برای بهبود زبان انگلیسی، گوش دادن به مباحث و مکالماتی است که می‌توانید آن‌ها را درک کنید.

englishacrossthepond.com
این سایت دو مدرس انگلیسی زبان دارد که به صورت هفتگی پادکست آماده می‌کنند و برای پادکست‌ها برنامه‌ها و تمرین‌هایی برای مطالعه که شامل تمرین‌هایی برای نوشتن و صحبت کردن است، آماده می‌کنند.

 

معرفی اپلیکیشن برای آزمون تافل

 

اپلیکیشن TOEFL Flashcards

این برنامه ۲۰۰ کلمه مهم آزمون را به شکل فلش کارت و به صورت سطح‌بندی شده آموزش می‌دهد. همچنین برای هر کلمه جمله‌ای برای مثال آورده شده است که با تمرین مداوم می‌توانید دایره لغات خود را بهبود ببخشید.

اپلیکیشن TOEFL Pictionary
در این اپلیکیشن، فرهنگ لغت و مثالی برای کلمات در زیر هر عکس آمده است. در واقع این اپلیکیشن یک نرم افزار تصویری برای یادگیری لغات است که تصویر مناسب برای هر کلمه به شما کمک می‌کند راحت‌تر آن‌ها را به خاطر بسپارید.

اپلیکیشن TOEFL IBT Preparation – Vocabulary and Reading 
این اپلیکیشن برای زبان‌آموزان سطوح متوسط تا پیشرفته مناسب است و همچنین برای گسترده‌تر شدن دایره لغات کاربرد دارد. یکی دیگر از مزایای استفاده از این اپلیکیشن نمونه سوالات فراوان جهت آمادگی برای آزمون است.

اپلیکیشن TOEFL Test Incorrect Words 
گاهی اوقات هنگام یادگیری هر زبان جدیدی کلماتی هستند که آنها را اشتباه متوجه شده و اشتباه هم به کار ببریم. این اپلیکیشن به شما کمک می‌کند تا اشتباهات زبان انگلیسی را جستجو کنید و آنها را اصلاح کنید.

 

نمونه سوالات رایگان آزمون تافل

دانلود نمونه سوالات رایگان آزمون تافل از طریق لینک های زیر:
https://www.ets.org/pdfs/toefl/toefl-ibt-free-practice-test.pdf
https://www.ets.org/pdfs/toefl/toefl-ibt-writing-practice-sets.pdf
https://www.ets.org/pdfs/toefl/toefl-ibt-speaking-practice-sets.pdf

نتیجه و نمره آزمون تافل

معمولاً مدت‌زمانی که طول می‌کشد تا به‌طور رسمی نتایج خود را مشاهده کرده و حتی پرینت بگیرید حدود ۱۳ روز پس از روز آزمون تافل است که پس از این تاریخ، به‌مدت۷ تا ۱۰ روز بعد نیز ایمیل مربوطه را دریافت خواهید کرد.

 

هزینه شرکت در آزمون تافل

هزینه آزمون تافل بر حسب کشور و مکانی که آزمون در آن برگزار می‌شود متفاوت است. همچنین عواملی مانند تاخیر در ثبت‌نام، میزان مالیات کشورها و… نیز بر میزان هزینه موثر است. در جدول زیر هزینه این آزمون به تفصیل بررسی شده است.

هزینه

عنوان

متفاوت بسته به کشور  قابل محاسبه در سایت رسمی آزمون toefl

ثبت‌نام

۴۰ دلار

ثبت‌نام دیرهنگام

۶۰ دلار

تغییر تاریخ

۲۰ دلار

کارنامه مجدد

۸۰ دلار

بررسی نمره نوشتاری یا شنوایی

۱۶۰ دلار

بررسی نمره نوشتاری و شنوایی

۳۰ دلار

بازگشت هزینه

نمره قبولی آزمون تافل

 

Universal Conversion Table for the TOEFL 1 | مکالمه با پارتنر زبان | ECC

 

نمره کلی یا بالاترین نمره در آزمون تافل ۱۲۰ است که هر بخش آن ۳۰ نمره به‌صورت جداگانه دارد و محاسبه می‌گردد. در انتها پس از محاسبه‌ نمره، میانگین نمرات، تعیین‌کننده نمره‌ نهایی است. لازم‌به‌ذکر است که سیستم تعیین نمره‌بندی در تافل مقداری متفاوت است.
به‌عنوانِ‌مثال، اگر در بخش اسپیکینگ نمره ۳.۵ کسب کنید یعنی به ۲۷ سؤال پاسخ صحیح داده‌اید و اگر ۲.۵ کسب کنید یعنی به ۱۹ سؤال پاسخ درست داده‌اید. در بخش رایتینگ اگر نمره ۳.۵ کسب کنید یعنی به ۲۲ سؤال پاسخ صحیح داده‌اید و درصورتی‌که نمره ۲.۵ کسب کنید نشان‌دهنده پاسخ صحیح به ۱۷ سؤال است.
اگر به‌کل سؤالات هر بخش جواب دهید نمره کامل آن را دریافت خواهید کرد و در غیر این صورت نمره کسب‌شده شما طبق فرمول خاصی، محاسبه خواهد شد. مهارت‌های رایتینگ و اسپیکینگ به ترتیب از ۴ و ۵ محاسبه شده و درنهایت برای نمره ۳۰ محاسبه می‌گردند.

دوجلسه آزمایشی رایگان!

دو جلسه 100% رایگان تعیین سطح و شرکت در کلاس های آموزش مکالمه زبان تلفنی ECC فقط با پرکردن فرم زیر:

پیشنهاد میکنیم این مقالات را هم بخوانید

تقویت مهارت ریدینگ (Reading) و درک مطلب زبان انگلیسی

تقویت مهارت ریدینگ و درک مطلب زبان انگلیسی: راهنمای جامع

مهارت ریدینگ یا خواندن، یکی از مهارت‌های چهارگانه زبان انگلیسی است که نقش حیاتی در زندگی روزمره، پیشرفت تحصیلی و شغلی ایفا می‌کند. با تقویت مهارت ریدینگ، می‌توانید به انبوه اطلاعات موجود در منابع انگلیسی دسترسی پیدا کنید، با افراد انگلیسی زبان در سطوح مختلف ارتباط برقرار کنید، در امتحانات و مقاطع تحصیلی بالاتر موفق شوید و فرصت‌های شغلی خود را ارتقا دهید.

ادامه مطلب »
۹ روش موثر برای تقویت مکالمه زبان انگلیسی در خانه

9 روش موثر برای تقویت مکالمه زبان انگلیسی در خانه

زبان انگلیسی یکی از زبان‌های بین‌المللی است که در بسیاری از زمینه‌های زندگی کاربرد دارد. از جمله مهم‌ترین کاربردهای زبان انگلیسی می‌توان به ارتباطات بین‌المللی، تجارت، گردشگری و آموزش اشاره کرد. به همین دلیل، یادگیری زبان انگلیسی برای بسیاری از افراد ضروری است.

ادامه مطلب »
نحوه انتخاب بهترین دیکشنری: راهنمای گام به گام

نحوه انتخاب بهترین دیکشنری: راهنمای گام به گام

دیکشنری یکی از ابزارهای ضروری برای یادگیری هر زبانی است. دیکشنری به ما کمک می‌کند تا معنای کلمات جدید را بیاموزیم، تلفظ آنها را درست بفهمیم و کاربرد آنها را در جمله تشخیص دهیم. اما با وجود تنوع دیکشنری‌های موجود در بازار، انتخاب بهترین دیکشنری برای خودمان می‌تواند دشوار باشد.

در این مقاله، ما به شما کمک می‌کنیم تا بهترین دیکشنری را برای نیازهای خود انتخاب کنید.

ادامه مطلب »
10 داستان‌ کوتاه انگلیسی برای کودکان: راهی جذاب برای یادگیری زبان

10 داستان‌ کوتاه انگلیسی برای کودکان: راهی جذاب برای یادگیری زبان

داستان‌های کوتاه انگلیسی برای کودکان می‌توانند نقش مهمی در یادگیری زبان انگلیسی برای کودکان ایفا کنند. این داستان‌ها می‌توانند کودکان را با زبان انگلیسی آشنا کنند، دایره لغات و مهارت‌های خواندن و نوشتن آنها را بهبود بخشند و به آنها کمک کنند تا با فرهنگ انگلیسی آشنا شوند.

ادامه مطلب »

دیدگاه شما

در بحث پیرامون این مقاله شرکت کنید!

1 دیدگاه دربارهٔ «آزمون تافل چیست؟ | راهنمای کامل آزمون تافل (TOEFL)»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *