آدرس

امور اداری    ۷۰ ۲۰ ۹۱۰۰ (۰۲۱)

ECC - چگونه قرانسوی صحبت کنیم؟
در این مقاله به بخش های اصلی زبان فرانسوی میپردازیم. از جمله تلفظ، گرامر، مکالمه و واژگان و نحوه آموزش زبان فرانسوی و عوامل تاثیر گذار بر یادگیری زبان فرانسوی مانند مکالمه با پارتنر، استفاده از رسانه ها و و نرم افزار های آموزش زبان فرانسوی و تمامی روش هایی که روند یادگیری زبان فرانسوی را سریع تر و راحت تر میکند. در این بخش به شما کمک میکنیم که بهتر،ساده تر و هرچه سریع تر زبان فرانسوی بیاموزید. چگونه به راحتی فرانسوی صحبت کنید و مهارت مکالمه خود را تقویت کنید. زیرا بخش اصلی هر زبان مکالمه است!

مکالمه انگلیسی با پارتنر های زبان حرفه ای!

آموزش مکالمه انگلیسی، به صورت آنلاین و تلفنی با تعیین سطح و 2 جلسه آزمایشی رایگان

فهرست مطالب

آنچه خواهید آموخت

یکی از رایچ ترین سوالات دریادگیری زبان فرانسه این است که “چگونه فرانسوی صحبت کنیم؟” امروز و در ادامه به این سوال پرتکرار پاسخ می دهیم و تمام مواردی که برای صحبت کردن به زبان فرانسه باید در نظر بگیرید، از جمله املا و تلفظ کلمات فرانسوی، واژگان، گرامر زبان فرانسوی و سختی ها و آسانی آن برای فارسی زبانان،  آموزش و تدریس  در کلاس، یادگیری غوطه وری و یادگیری زبان در محیط، نرم افزارها و اپلیکیشن ها و رسانه فرانسوی زبان و معرفی چند مورد از آن ها، مکالمه فرانسوی با پارتنر زبان و فواید تمامی این موارد و تاثیرگذاری شگفت انگیز آن بر یادگیری زبان فرانسوی را باهم بررسی خواهیم کرد.

 

املا و تلفظ کلمات فرانسوی

املا صحیح هر زبانی برای هر فرد یک نشانه اجتماعی است. به او شخصیت و یک تصویر اجتماعی خوب میدهد. فرانسوی ها رابطه عمیق و جدی ای با املای کلمات دارند. تقریبا از هر 10 نفر 9 نفر تعجب میکنند وقتی در یک نامه اداری یا کاری غلط املایی پیدا میکنند. در حالی که حتی برای خود فرانسوی ها املای زبان فرانسوی کمی دشوار است و آنها بسیار خجالت زده میشوند وقتی در نامه یا ایمیل آنها غلطی یافت میشوند و حس میکنند که تصویر اجتماعی آنها خراب شده.

املای هر زبان در حقیقت میراث فرهنگی به جا مانده از آن زبان است. املای بعضی از زبان ها مثل اسپانیایی، هر آنچه تلفظ میکنیم را مینویسیم. اما در زبان فرانسوی کمی سخت تر است چون تلفظ کلمه با املای آن کمی متفاوت است و بسیاری از حرف ها در کلمات خوانده نمیشود.

تلفظ در زبان فرانسوی برای تمام فرانسوی ها یکسان نیست. فرانسه کشور بزرگی است و منطقه های مختلفی دارد که هر کدام لهجه متفاوت دارند. مخصوصا در تلفظ حروف صدادار. در حقیقت تا حد بسیار زیادی تلفظ عالی یا ایده آل وجود ندارد. اما اکثر کشورها با لهجه پاریسی، یعنی لهجه اصلی و بین المللی فرانسوی، زبان فرانسوی را می آموزند.

در کشور فرانسوی در طی گذشت نسل ها، تلفظ کلمات تغییر میکند. مثلا جوانان حدود 20 ساله فرانسوی مانند پدربزرگ و مادربزرگشان صحبت نمیکنند. این تفاوت لهجه و دایره لغات را میتوانید در فیلم ها و موسیقی های نسل های پیش و امروزی متوجه شوید.

برای اینکه بتوانیم به خوبی فرانسوی صحبت کنیم لازم است به  تلفظ، تفاوت لهجه  و املا صحیح لغات فرانسوی توجه کنیم.

 

واژگان در فرانسوی

داشتن دایره لغات وسیع در زبان فرانسوی باعث میشود با اعتماد به نفس بیشتری به زبان فرانسوی صحبت کنیم. دانش واژگان برای فهمیدن دیگران یا فهماندن خود به دیگران بسیار  ضروری است. با تسلط بر واژگان زبان فرانسه میتوانیم موثر تر بوده ، راحت تر و سریع تر در جامعه و دنیای کار پیشرفت کنیم. آمار های زبان شناسی نشان میدهد که هر انسان حدود 3000 کلمه در روز استفاده میکند و به این کلمات، واژگان فعال میگویند. در حقیقت کلمات فعال، واژگانی هستند که در صحبت روزانه استفاده میشود یا کمی حرفه ای تر یعنی کلماتی که در اخبار میشنویم.

برای اینکه تاثیر گذاری بیشتری داشته باشیم و بتوانیم بهتر به فرانسوی صحبت کنیم، باید دایره واژگان منفعل را نیز بشناسیم و به خاطر بسپریم. کلمات منفعل در زبان فرانسوی حدود 30 هزار کلمه است که ممکن است در مکالمه روزانه استفاده نشود و  ما می توانیم  با تمرین روزانه کلمات منفعل را در ذهنمان وارد گروه واژگان فعال میکنیم.

 

گرامر در فرانسوی

دستور زبان و ساختار درست جملات اولین و اساسی ترین پایه هر مکالمه است. دقیقا مانند سیم تلفنی که خراب است و روی مکالمه تاثیر میگذارد یا حتی باعث کج فهمی میشود. درست است که یادگیری گرامر در هرزبانی بسیار آزار دهنده است چه برای کودکان آن کشور و چه برای زبان آموزان  اما برای فهماندن دقیق جملات نوشتاری یا شفاهی و صحبت کردن به زبان فرانسه، باید از قوانین گرامر در فرانسوی استفاده کنیم و ساختار جملاتمان درست باشد درنتیجه یادگیری دقیق گرامر اهمیت زیادی دارد.

درست است که گرامر فرانسوی برای زبان آموزان کمی دشوار به نظر می آید، اما بسیاری از قوانین گرامر فرانسوی تا حدی شبیه زبان فارسی است و برای فارسی زبانان بسیار ساده تر خواهد بود. دستور زبان فرانسوی بخش های زیادی دارد و هر بخش قوانین و استثنای خودش را دارد. برای مثال : در افعال زبان فرانسوی 6 وجه و 3 زمان اصلی داریم که تا حد زیادی شبیه افعال زبان فارسی است.

 

بهترین روش ها برای یادگیری زبان فرانسوی

یادگیری زبان فرانسه مانند هر زبان خارجی دیگری نیاز به صبر و تمرین دارد .  عوامل زیادی روی زمان و کیفیت یادگیری زبان فرانسوی تاثیر میگذارد.  در این قسمت به عوامل اصلی و پایه ای یادگیری زبان فرانسوی و آموزش آن میپردازیم.

در مقاله بهترین روش یادگیری زبان فرانسوی به شرح بیشتر روش های یادگیری زبان فرانسوی پرداخته ایم.

 

آموزش و تدریس در کلاس درس

مهم ترین، ساده ترین و تاثیرگذارترین روش یادگیری زبان،  مدرس، آموزشگاه و فعالیت و متد در کلاس تدریس دارد. فرقی نمیکند کلاس عمومی باشد یا خصوصی، آنلاین باشد یا حضوری. شما نیاز به متخصصی دارید که اشکالات شما را برطرف کند، به شما یاد بدهد، تمرین بدهد، با شما فرانسوی صحبت کند و در کل شما را با متد صحیح آموزش روبرو کند. در بیشتر آموزشگاه های زبان فرانسوی 3 مدل کلاس وجود دارد. عادی، فشرده و فوق فشرده که در هر کدام به ترتیب 3 ساعت، 6 ساعت و 9 ساعت تقریبا در هفته برگذار میشوند و زبان آموز با توجه به شرایط زندگی و شغل و زمان مورد نظر خود هر کدام را که مناسب باشد انتخاب میکند.

در کلاس آموزش زبان فرانسوی تا حد ممکن فرانسوی باید صحبت شود و آنجایی که زبان آموز متوجه نمیشد ناچار زبان فارسی را جایگزین میکنیم. جایگزین کردن زبان انگلیسی در کلاس فرانسوی یک اشتباه بزرگ است. چه برای مدرس چه برای زبان آموز. باور غلطی در بین ما وجود دارد که کلاسی که در آن فارسی صحبت میشود کلاس ضعیف و به در نخوری است و این کاملا غلط است، مخصوصا برای کودکان. چرا که زبان آموز نمیتواند جمله خود را به زبان فرانسوی بگوید بنابراین سکوت اختیار میکند و به این ترتیب منفعل و منفعل تر میشود. این موضوع برای تمام سنین صدق میکند ولی در برای کودکان و نوجوانان بسیار خطرناک است و در برقراری ارتباط آنها در آینده تاثیرگذار خواهد بود.

 

یادگیری غوطه وری

 

GettyImages 538470038 59bff4a6396e5a00103b5dd1 | مکالمه با پارتنر زبان | ECC

یادگیری غوطه وری به این معناست که شما تا حدود زیادی در محیط فرانسوی زبان به یادگیری زبان فرانسه بپردازید. البته به این معنا نیست که حتما باید در فرانسه یا کشور فرانسوی زبان تحصیل کنید.

اگر شما در کشور فرانسوی زبان زندگی میکنید، به صورت ناخودآگاه در محیط فرانسوی قرار میگیرید. به عنوان مثال در خیابان، هنگام خرید، در مترو و وسایل نقلیه، در ادارات و محل کار و . . .  مدام با زبان فرانسوی در ارتباط هستید و جملات فرانسوی به گوش تان یا به چشم تان میخورد.

اما اگر در ایران یا کشور غیر فرانسوی زبان زندگی میکنید چه؟ چگونه محیط فرانسوی برای خود مهیا کنید ؟ باید شیوه زندگی، ذهن ، اتاق ، اطراف و در کل جایی که زندگی میکنید را به صورت مصنوعی به فرانسه تبدیل کنید.  با چند مثال توضیح خواهم داد : زبان گوشی و تبلت و کامپیوتر خود را به زبان فرانسوی تغییر دهید. روی تلویزیون کانال های فرانسوی ببینید. فیلم و سریال فرانسوی دنبال کنید. در جریان اخبار فرانسوی باشید و در گوشی تلفن خود اخبار و مقالات و ویدئو های فرانسوی ببینید. به دیوار اتاق تان جملات فرانسوی بچسبانید. در مورد هر موضوع دلخواه به زبان فرانسوی جستجو کنید. با خود به زبان فرانسوی صحبت کنید. کانال ها و سایت های فرانسوی را دنبال کنید. کامنت ها و نظر های فرانسوی ها را بخوانید. در طول روز مدام کلماتی که استفاده میکنید را در ذهن تان به فرانسوی تبدیل کنید و اگر بلد نیستید از دیکشنری استفاده کنید و آن کلمه را پیدا کنید و حتی با تلفظ آن آشنا شوید.

و مهم تر و تاثیر گذار تر از همه در موضوع یادگیری غوطه‌‌وری زبان فرانسه : صحبت کردن با نیتیو های فرانسوی و استفاده از اپلیکیشن های جهانی است. این کار در یادگیری زبان فرانسوی، در آشنا شدن با فرهنگ های مختلف و نزدیک شدن به فرانسوی ها تاثیر گذار خواهد بود. اگر کسی را پیدا نمیکنید که نیتیو باشد با یکی از اطرافیانتان یا پارتنر زبانی که به زبان فرانسوی مسلط است روزی چند دقیقه فرانسوی صحبت کنید.

 

نرم افزارها و اپلیکیشن ها

امروزه در دسترس ترین اپلیکیشن که روزانه با آن سر و کار داریم اینستاگرام است که شما میتوانید به کمک هشتگ های فرانسوی پیج های فرانسوی پیدا کنید.

برای پیدا کردن اپلیکیش های آموزش زبان فرانسوی، بسته به نوع گوشی ای که دارید در قسمت دانلود برنامه ها فقط کافیست اپلیکیشن زبان فرانسه را سرچ کنید و ده ها برنامه در دسترستان قرار میگیرد که میتوانید هر کدام را که دوست داشتید دانلود کنید. نمونه اپلیکیشن های آموزش زبان فرانسه :

Vocabulaire, apprendre le français, des jeux français, français pour les enfants

اگر زبان گوشی خود را به زبان فرانسوی تغییر بدهید خیلی از نرم افزار های نصب شده روی گوشی شما به زبان  فرانسوی تغییر میکند.

 

رسانه فرانسوی زبان

les echos cover 766x359 1 | مکالمه با پارتنر زبان | ECC

عوامل زیادی روی کیفیت و زمان یادگیری زبان فرانسه تاثیر میگذارد. یکی از ساده ترین آنها استفاده از رسانه ها به زبان فرانسوی است که خوشبختانه با توجه به توسعه تکنولوژی، دسترسی به این رسانه بسیار ساده شده است. گوش دادن به موسیقی های فرانسوی، تماشای سریال، فیلم، اخبار، کانال های آنلاین فرانسوی، فیلم های کوتاه روی اینستاگرام و یوتیوب، خواندن کتاب های فرانسوی  ، استفاده از کانال های فرانسوی روی ماهواره ماننده tv5MONDE  وfrance24. این دو کانال، سایت هم دارند که مقالات و تمرین های بسیار مفیدی میتوانید روی آن پیدا کنید که هم برایتان جالب باشد و هم آموزنده.

 

مکالمه فرانسوی با پارتنر زبان فرانسه

در بخش های قبلی در مورد چگونگی پیدا کردن و تاثیرات مکالمه با پارتنر زبان فرانسوی توضیح دادم.

پارتنر زبان فرانسه چه کسی است؟ پارتنر زبان در حقیقت شخصی است که با شما فرانسوی صحبت میکند و باعث تقویق مهارت های زبان میشود. پاتنر شما میتواند یک مدرس باشد یا دوست و همراهی که مدرس به شما معرفی میکند و در مورد موضوعات کاربردی باهم به فرانسوی صحبت میکنید.

ما در موسسه ECC این امکان را فراهم کردیم که به سادگی و به صورت حرفه ای و مداوم با پارتنر زبان خود در حال مکالمه باشید. چرا که تمرین زبان بهتر است مداوم و روزانه اما در زمان های کم انجام شود که هم برای زبان آموز راحت باشد و هم کارایی لازم را داشته باشد.

بهتر است که پارتنر شما نیتیو باشد یا بر زبان فرانسوی تسلط کامل داشته باش. یکی از فعالیت های جالب دیگر که بر عهده مدرس است ، معرفی کردن زبان آموزان به هم است. با توجه به علایق و سن و سطح زبان گروه بندی میشوند که به عنوان پارتنر باهم صحبت کنند.

 

فایده مکالمه با پارتنر زبان فرانسوی چیست؟و چه تاثیراتی روی فرانسوی صحبت کردن دارد؟

  • باعث میشود که شما در صحبت کردن خجالتی نباشید و در مکالمه اعتماد به نفس پیدا کنید.
  • مهارت مناظره در شما قوی میشود و میتوانید نقات مثبت و منفی یا موافقت یا مخالفت خود را ابراز کنید.
  • در مورد موضوعات دلخواه صحبت میکنید. درباره موضوعات روز، موضوعات جالب بین خودتان.
  • ذهنتان مدام دنبال لغت های مختلف میگردد و این باعث وسیع شدن دایره لغت و واژگان میشود.
  • روی تلفظ خود تمرکز میکنید.
  • با فرهنگ های مختلف آشنا میشوید. شهر ها و کشور های مختلف
  • هر هفته موضوعی را انتخاب میکنید که در باره آن باهم تمرین و مکالمه کنید.

 

چگونه با ECC فرانسوی صحبت کنیم؟

ما در ECC  انواع کلاس ها از نظر زمان و مهارت را تشکیل میدهیم. که به صورت آنلاین انجام میشود تا در زمان و انرژی شما عزیزان صرفه جویی شود. فقط کافیست که با موسسه تماس برقرار کنید، زیر نظر مدرس سطح مناسب شما تعیین شود و کلاس را شروع کنید. کلاس های ما از نظر زمان برگذاری کاملا مطابق شرایط زندگی امروزی برنامه ریزی شده و مدرس زبان فرانسوی برای انتخاب متد مناسبتان، با شما مشورت خواهد کرد تا بیشترین تاثیرگذاری و پیشرفت را برایتان به ارمغان بیاوریم.

دوجلسه آزمایشی رایگان!

دو جلسه 100% رایگان تعیین سطح و شرکت در کلاس های آموزش مکالمه زبان تلفنی ECC فقط با پرکردن فرم زیر:

پیشنهاد میکنیم این مقالات را هم بخوانید

۱۷ کارتون فرانسوی برای یادگیری زبان فرانسه

17 کارتون فرانسوی برای یادگیری زبان فرانسه

یادگیری زبان فرانسه یک مهارت ارزشمند است که می‌تواند به شما کمک کند تا با افراد جدید آشنا شوید، به مکان‌های جدید سفر کنید و فرصت‌های شغلی جدیدی را کشف کنید. یکی از راه‌های عالی برای یادگیری زبان فرانسه، تماشای کارتون‌های فرانسوی است. در این مقاله، 17 کارتون فرانسوی را معرفی می‌کنیم که برای همه سطوح مهارت مناسب هستند. این کارتون‌ها از طیف گسترده‌ای از موضوعات و ژانرها برخوردارند، بنابراین می‌توانید کارتونی را پیدا کنید که برای شما جذاب باشد.

ادامه مطلب »
17 کارتون برای یادگیری زبان با انیمیشن

17 کارتون برای یادگیری زبان با انیمیشن

انیمیشن‌ها می‌توانند روشی سرگرم‌کننده و جذاب برای یادگیری زبان باشند. آن‌ها می‌توانند به شما کمک کنند تا دایره لغات خود را گسترش دهید، مهارت شنیداری خود را بهبود بخشید و حتی با فرهنگ و آداب و رسوم زبان مقصد آشنا شوید. در این مقاله، ما به معرفی 17 کارتون برای یادگیری زبان با انیمیشن می‌پردازیم. این کارتون‌ها از زبان‌های مختلفی هستند و برای طیف گسترده‌ای از سنین مناسب هستند.

ادامه مطلب »
آزمون DELF چیست؟ (معرفی کامل + نمونه سوال)

آزمون DELF چیست؟ (معرفی کامل + نمونه سوال)

DELF یکی از معتبرترین آزمون‌های زبان فرانسه در سطح جهانی است و به دانشجویان و علاقه‌مندان به زبان فرانسه کمک می‌کند تا توانایی‌هایشان در صحبت کردن، شنیدن، خواندن و نوشتن به زبان فرانسه را ارزیابی و تأیید کنند.
اگر شما نیز قصد شرکت در این آزمون را دارید، توصیه می کنیم که تا انتهای این مطلب همراه ما باشید!

ادامه مطلب »
چگونه یادگیری زبان را شروع کنیم؟

چگونه یادگیری زبان را شروع کنیم؟

امروزه اکثر افراد بدنبال یادگیری زبان انگلیسی هستند دلایل زیادی وجود داره که افراد و به سمت یادگیری زبان سوق میده.
– مهاجرت و یا ادامه تحصیل در یک کشور دیگر
– پیدا کردن شغل مناسب با درامد بالا
– آشنایی با تکنولوژی روز دنیا و توانایی استفاده از آن
– مطالعه منابع موثق علمی روز دنیا

ادامه مطلب »

دیدگاه شما

در بحث پیرامون این مقاله شرکت کنید!

7 دیدگاه دربارهٔ «چگونه فرانسوی صحبت کنیم؟ [معرفی پارتنر زبان فرانسه]»

  1. دقیقا همینطوره صحبت کردن به فرانسه با پارتنر زبان تاثیر فوق العاده ای توی اعتماد به نفس و مهارت مکالمم داشت. ممنونم از ای سی سی ❤???

  2. سلام، ممنون بابت مطالب مفیدتون، من خیلی دوست دارم فرانسه یادبگیرم، فکر کنم با پارتنر زبان زودتر راه بیوفتم. شما پارتنر زبان فرانسه هم دارین ؟

  3. پیدا کردن استاد زبانی که واقعا حرفه ای باشه و دلسوز خیلی سخته. من از پایه دوره مکالمه زبان فرانسوی رو شروع کردم حتی الفبا رو هم نمیدونستم و واقعا از نتیجه ای که گرفتم راضی ام و هنوز دوره رو ادامه میدم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *