آدرس

امور اداری    ۷۰ ۲۰ ۹۱۰۰ (۰۲۱)

آزمون های زبان انگلیسی کمبریج استاندارد بوده و سالانه هزاران مرکز در کشورهای مختلف و برای اهداف مختلفی آن را برگزار می کنند. دریافت مدارک این آزمون ها برای دانشجویان و متقاضیان کار و مهاجرت ضروری است. زمان مطالعه: 8 دقیقه

مکالمه انگلیسی با پارتنر های زبان حرفه ای!

آموزش مکالمه انگلیسی، به صورت آنلاین و تلفنی با تعیین سطح و 2 جلسه آزمایشی رایگان

فهرست مطالب

آزمون کمبریج (Cambridge Exams) 5 آزمون در 5 سطح مختلف دارد و برای دریافت مدرک آزمون نیاز به قبولی در آن الزامی است. به طور کلی آزمون های بین المللی کمبریج بر خلاف آزمون های تافل وآیلتس که فقط 2 سال اعتبار دارند، اعتبار مادام العمر دارند و به صورت دوره ای با حضور نمایندگان کمبریج برگزار می شوند. قیمت این آزمون ها با توجه به نوع کشور و محل برگزاری و… متغیر می باشد اما با توجه به محدودیت‌های بین المللی موجود، این آزمون‌ها در حال حاضر در ایران برگزار نمی‌شوند.

 

آزمون بین المللی CEFR

به عنوان اصلی ترین Common European Framework of Reference for Languages یا  CEFR آزمون استاندارد زبان انگلیسی برای محک زدن توانایی زبان آموزان در تمام جهان مطرح است. این آزمون در سطوح مبتدی تا پیشرفته قرار میگیرد.

 

آزمون های زبان سطوح مختلف

 

آزمون بین المللی KET

آزمون Key English Test توانایی متقاضی در برقراری ارتباط در زبان انگلیسی در شرایط ساده را مورد ارزیابی قرار می دهد. سطح این آزمون مبتدی است و معمولا برای نوجوانان استفاده شده و برای ادامه تحصیل در مقاطع مدرسه متداول است. زمان این آزمون 2 ساعت است و در 2 فرمت کامپیوتری و کاغذی برگزار میشود که در آن هر 4 مهارت اسپیکینگ، رایتینگ، ریدینگ و لیستنینگ مورد ارزیابی قرار میگیرند. بخش ریدینگ و رایتینگ آزمون که نیمی از نمره آزمون را به خود اختصاص میدهد، دارای متن‌های کوتاه است که محتوای آنها به روابط اجتماعی مربوط است.با پاسخ دادن به سوالات این بخش از آزمون مهارت درک مطلب شما ارزیابی می‌شود. همچنین در قسمت‌هایی که باید جای خالی را با کلمات مناسب پر کنید توانایی نوشتن به زبان انگلیسی شما محک زده می‌شود. بخش لیستنینگ یک چهارم نمره آزمون را تشکیل میدهد و توانایی شما در درک مطالب شنیداری و شفاهی را ارزیابی میکند. در بخش اسپیکینگ هم توانایی انجام گفتگوهای دو نفره ساده که در تعاملات عادی اجتماعی مورد استفاده قرار می‌گیرند مورد ارزیابی قرار میگیرد.

 

منابع آزمون KET

  • Objective Key
  • Cambridge English: Key 7
  • Common Mistakes at KET
  • Speaking Test Preparation Pack for KET

 

آزمون بین المللی PET

سطح آزمون Preliminary English Test متوسط بوده و مهارت های زبان آموز در انجام امور روزمره مانند خواندن مقالات، نوشتن ایمیل ، درک اطلاعات و مطرح کردن نظرات را نشان میدهد. این آزمون حدودا 2 ساعت و 20 دقیقه است و فرمت آن میتواند کاغذی یا کامپیوتری باشد. نمرات آزمون بین 120 تا 170 متغیر است. نمره 140 یا بالاتر قبول محسوب میشود. با افزایش متقاضیان این آزمون، شرکت‌های بیشتری داشتن این مدرک را در لیست مدارک لازم برای پذیرفته شدن در دوره‌های کارآموزی خود قرار می‌دهند. قسمت ریدینگ و رایتینگ آزمون 1 ساعت طول میکشد. بخش ریدینگ دارای 5 قسمت و 35 سوال است در حالیکه بخش رایتینگ دارای 3 قسمت و 7 سوال میباشد. مجموع نمره این دو بخش 50% از نمره کل آزمون میباشد و قابلیت متقاضی در خواندن و فهمیدن علائم، روزنامه‌ها و مجلات، و ساختن ساختارهای جمله‌ای ساده و استفاده از واژگان را نشان میدهد . قسمت لیستنینگ این آزمون 36 دقیقه بوده و دارای 4 قسمت و 25 سوال میباشد که 25% از نمره آزمون را به خود اختصاص میدهد و قسمت اسپیکینگ نیز دارای 4 قسمت و 25 سوال میباشد که 10 تا 12 دقیقه طول میکشد. این بخش هم 25% از نمره آزمون را به خود اختصاص میدهد و توانایی زبان آموز در صحبت کردن به زبان انگلیسی به صورت گفتگو بین 2 نفر ، صحبت در مورد علاقه مندیها و… را نشان میدهد.

 

منابع آزمون PET

  • Objective PET
  • Complete PET
  • Cambridge English: Preliminary 8
  • Insight into PET
  • Grammar for PET

 

آزمون بین المللی FCE

آزمون First Certificate in English یکی از آزمون‌های معتبر در سطح جهان است که می‌تواند تایید کننده سطح یادگیری در مرحله Upper-Intermediate باشد.

این مدرک جهت اخذ پذیرش از دانشگاه های انگلیسی زبان و غیر انگلیسی زبان در مقطع کارشناسی مناسب می باشد. این آزمون 3 ساعت و نیم به طول می انجامد و دارای فرمت های کاغذی و کامپیوتری می باشد. مدرک آزمون اف سی ای اعتبار مادام‌العمر دارد و شما می‌توانید با یک‌بار شرکت در این آزمون و کسب مدرک آن، از اعتبار دائمی آن استفاده کنید. این آزمون هم همانند آزمون های دیگر کمبریج مهارت اسپیکینگ، رایتینگ، ریدینگ و لیستنینگ را مورد ارزیابی قرار میدهد. بخش ریدینگ این آزمون شامل 7 قسمت است که برای پاسخ گویی به آن نیازمند تمرین گرامر و لغت هستید. در بخش رایتینگ باید 2 متن بنویسید که متن اول اجباری است و متن دوم را باید از میان 3 موضوع انتخاب کنید. لیستنینگ آزمون  در چهار بخش برگزار می‌شود  و ۲۰% نمرۀ کل آزمون را تشکیل می‌دهد، همچنین اسپیکینگ همراه یک یا دو داوطلب برگزار می‌شود. دو ممتحن در اتاق حضور دارند که یکی با داوطلبین صحبت می‌کند و دیگری فقط به صحبت‌ها گوش می‌دهد. این بخش آزمون ۴ بخش دارد و ۲۰% نمره کل را تشکیل می‌دهد.

 

منابع آزمون FCE

  • First Trainer
  • Common mistakes in first certificate and how to avoid them
  • Macmillan Publishing
  • Objective First

 

آزمون بین المللی CAE

همانند دو آزمون دیگر، آزمون Certificate in Advanced English بر اساس توانایی های اجتماعی-شناختی بررسی می شود و میزان قدرت زبانی فرد در موقعیت طبقه بندی میشود. مدت زمان این آزمون 4 ساعت می باشد و به C1, CEFR روزمره را می سنجد. اما سطح آزمون بر اساس

دو صورت کاغذی و کامپیوتری اجرا می شود. دارندگان مدرک این آزمون دارای مهارت زبانی مشابه با دارندگان مدرک آیلتس در بازه ی نمره 6.5 تا 8 هستند و میتوانند مدرک خود را به محل کار، تحصیل یا سازمان مهاجرت ارائه دهند. زمان ارزیابی بخش ریدینگ در این آزمون 90دقیقه بوده و شامل 8 بخش میباشد. بخش رایتینگ هم جمعا 90 دقیقه بوده و دارای 2 بخش میباشد. بخش اول اجباری است و شامل نوشتن یک انشا در پاسخ یک متن است. این متن می تواند مواردی چون: مقاله، بروشور و یا نامه ی رسمی یا غیررسمی باشد. در بخش دوم داوطلبان باید یکی از ۳ موضوع ارائه شده را انتخاب کنند. که معمولا شامل: نوشتن نامه، پروپوزال، گزارش است. بخش شنیداری در ۴۰ دقیقه برگزار می گردد و شامل ۳۰ سوال: یک بریده کوتاه از یک سخنرانی، یک مونولوگ طولانی، یک مصاحبه یا مکالمه و یک مونولوگ کوتاه در مورد یک محتوا است. ارزیابی مهارت اسپیکینگ هم به صورت رودررو در ۱۵ دقیقه برگزار می گردد و فرمت استاندارد آن به صورت ۲ شرکت کننده و ۲ ممتحن است. یکی از آنها نقش سنجش و مدیریت مکالمه را بر عهده دارد، در حالی که ممتحن دیگر تنها وظیفه ارزیابی زبان شرکت کنندگان در آزمون را دارد.

 

منابع آزمون CAE

  • Cambridge English: Advanced
  • Gold Experience
  • Advanced Masterclass CAE New Edition
  • Advanced Writing with English in Use CAE
  • Compact Advanced
  • Advanced trainer
  • Complete Advanced

 

آزمون بین المللی CPE

قبولی در آزمون Certificate of Proficiency in English به این معنی است که شما سطح انگلیسی مورد نیاز برای تحصیل یا کار در یک محیط حرفه ای یا دانشگاهی بسیار عالی را دارید. به عنوان مثال این مدرک برای تحصیل در مقاطع تحصیلات تکمیلی یا دکترا استفاده می شود. این آزمون بالاترین سطح آزمون های کمبریج را  دارد و نشان دهنده ی درک مطالب پیچیده، توانایی در مذاکرات در سطح بین المللی و صحبت و نوشتن در موضوعات پیچیده است. مدت زمان این آزمون 4 ساعت میباشد و مانند سایر آزمون ها به 2 صورت کاغذی یا کامپیوتری اجرا میشود. نمره دهی آزمون از نمره ۱ تا ۲۳۰ است اما شما تنها در صورتی می‌توانید کارنامه خود را دریافت کنید که نمره‌ای بالاتر از ۱۸۰ کسب کنید. این آزمون چهار مهارت مکالمه، نوشتن، خواندن و شنیدن شما را مورد سنجش قرار می‌دهد. مهارت ریدینگ، دارای 7 بخش، 53 سوال و 90 دقیقه است. قسمت رایتینگ، شامل 2 بخش 90 دقیقه ای است. در بخش لیستنینگ 4 قسمت وجود دارد که شامل 30 سوال و جمعا 40 دقیقه میباشد. مهارت اسپیکینگ هم در 3 بخش 16 دقیقه ای برگزار میشود.

 

منابع آزمون CPE

  • Objective Proficiency
  • Cambridge English Proficiency
  • Proficiency Masterclass
  • Common Mistakes at Proficiency

 

ساختار آزمون‌های کمریج

آزمون‌های کمبریج مانند اکثر آزمون‌های زبان انگلیسی دارای ۴ بخش خواندن (Reading)، نوشتن (Writing)، شنیداری (Listening) و صحبت کردن (Speaking) است. ساختار آزمون کمبریج با توجه به هر سطح متفاوت است. برای اطلاع از ساختار و نوع سوالات سایر سطح‌های آزمون کمبریج، به سایت آزمون کمبریج مراجعه کنید.

 

شرایط ثبت نام در آزمون کمبریج

ثبت نام در آزمون‌های کمبریج شرایط خاصی ندارد و برای تمام سنین امکان ثبت نام وجود دارد. مراکز آزمون در ایران که توسط سازمان کمبریج تعیین شده است، برای ارزیابی متقاضیان ایرانی در دسترس است و شما می‌توانید در دوره‌ها و آزمون‌های آن‌ها شرکت کنید.

مراحل ثبت نام در آزمون کمبریج به صورت زیر است:

۱- انتخاب آزمون

۲- انتخاب مرکز برگزاری آزمون

۳- انتخاب زمان آزمون

 

نمره قبولی در آزمون‌های کمبریج

اگر در آزمون‌های کمبریج نمره مقیاس ۱۴۰ تا ۱۵۰ (تمایز) را کسب کنید، گواهینامه آزمون کلیدی انگلیسی را در سطح B۱ دریافت خواهید کرد. اگر در آزمون به نمره ۱۲۰ تا ۱۳۹ (با قبولی، قبولی با شایستگی) دست پیدا کنید، گواهینامه آزمون کلیدی زبان انگلیسی در سطح A۲ را دریافت خواهید کرد. همچنین اگر نمره ۲۰۰ تا ۲۱۰ (درجه A) را کسب کنید، گواهی زبان انگلیسی پیشرفته را دریافت خواهید کرد که نشان می دهد توانایی خود را در سطح C۲ نشان داده اید. اگر در آزمون خود به نمره ۱۸۰ تا ۱۹۹ (درجه B یا C) دست پیدا کنید، گواهی زبان انگلیسی پیشرفته در سطح C۱ به شما اعطا خواهد شد.

دوجلسه آزمایشی رایگان!

دو جلسه 100% رایگان تعیین سطح و شرکت در کلاس های آموزش مکالمه زبان تلفنی ECC فقط با پرکردن فرم زیر:

پیشنهاد میکنیم این مقالات را هم بخوانید

تقویت مهارت ریدینگ (Reading) و درک مطلب زبان انگلیسی

تقویت مهارت ریدینگ و درک مطلب زبان انگلیسی: راهنمای جامع

مهارت ریدینگ یا خواندن، یکی از مهارت‌های چهارگانه زبان انگلیسی است که نقش حیاتی در زندگی روزمره، پیشرفت تحصیلی و شغلی ایفا می‌کند. با تقویت مهارت ریدینگ، می‌توانید به انبوه اطلاعات موجود در منابع انگلیسی دسترسی پیدا کنید، با افراد انگلیسی زبان در سطوح مختلف ارتباط برقرار کنید، در امتحانات و مقاطع تحصیلی بالاتر موفق شوید و فرصت‌های شغلی خود را ارتقا دهید.

ادامه مطلب »
۹ روش موثر برای تقویت مکالمه زبان انگلیسی در خانه

9 روش موثر برای تقویت مکالمه زبان انگلیسی در خانه

زبان انگلیسی یکی از زبان‌های بین‌المللی است که در بسیاری از زمینه‌های زندگی کاربرد دارد. از جمله مهم‌ترین کاربردهای زبان انگلیسی می‌توان به ارتباطات بین‌المللی، تجارت، گردشگری و آموزش اشاره کرد. به همین دلیل، یادگیری زبان انگلیسی برای بسیاری از افراد ضروری است.

ادامه مطلب »
نحوه انتخاب بهترین دیکشنری: راهنمای گام به گام

نحوه انتخاب بهترین دیکشنری: راهنمای گام به گام

دیکشنری یکی از ابزارهای ضروری برای یادگیری هر زبانی است. دیکشنری به ما کمک می‌کند تا معنای کلمات جدید را بیاموزیم، تلفظ آنها را درست بفهمیم و کاربرد آنها را در جمله تشخیص دهیم. اما با وجود تنوع دیکشنری‌های موجود در بازار، انتخاب بهترین دیکشنری برای خودمان می‌تواند دشوار باشد.

در این مقاله، ما به شما کمک می‌کنیم تا بهترین دیکشنری را برای نیازهای خود انتخاب کنید.

ادامه مطلب »
10 داستان‌ کوتاه انگلیسی برای کودکان: راهی جذاب برای یادگیری زبان

10 داستان‌ کوتاه انگلیسی برای کودکان: راهی جذاب برای یادگیری زبان

داستان‌های کوتاه انگلیسی برای کودکان می‌توانند نقش مهمی در یادگیری زبان انگلیسی برای کودکان ایفا کنند. این داستان‌ها می‌توانند کودکان را با زبان انگلیسی آشنا کنند، دایره لغات و مهارت‌های خواندن و نوشتن آنها را بهبود بخشند و به آنها کمک کنند تا با فرهنگ انگلیسی آشنا شوند.

ادامه مطلب »

دیدگاه شما

در بحث پیرامون این مقاله شرکت کنید!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *